2018-11-23, 03:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Svartsjukemotivet:
Jag tror inte detta, det känns fel. SD har varit väl medveten om att LW har träffat andra intimt, så vad ska han nu reagera på?
Han själv säger att det kännes jobbigt tidigare, men han förstod henne att hon ville få ett förhållande, en man att leva med. Det kunde inte han uppfylla. Innan bilincidenten och anmälan så var han förälskad i henne. Efter detta, som han tyckte, att hon gick för långt med att anmäla nått dom båda lekt med (utom just bilincidenten, tror jag), så falnade hans förälskelse.

Jag tror att han ogillade hennes sätt och förhållningssätt till andra män. Med detta tror jag han menar att hon borde förstå att män vart attraherade av henne. På min fråga om hon hade ett bekräftelsebehov så svarade han: "Ja, ett stort behov att få vara i centrum".

Även alla teorier om att SD skulle motsätta sig att LW reste till Norge känns långsökt.
Skulle han själv vara hemma och vilja "umgås" så är det en sak, men han skulle ju iväg själv.
Dessutom har LW rest iväg med andra och även med dom hon varit i relation med ett antal gånger, utan att det snäppte för SD, så varför nu?

"Med detta tror jag han menar att hon borde förstå att män vart attraherade av henne. "

Så hennes sätt och förhållningssätt till andra män
gjorde att de blev attraherade av henne?

Vad hade SD med det att göra?
Det angick väl inte honom?

Han var alltså svartsjuk?

Var han t.o.m. svartsjuk på dem LW träffade genom sitt jobb?

Tänkte han likadant som Sockerhals?

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Absolut ja. Hon värnade och hjälpte skäggbarnen på alla sätt, så mycket hon kunde. Där ingår också att öppna sitt sköte. Om hon inte fattat det, så har hon kanske förstått det nu.
Citera
2018-11-23, 03:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Undrar varför så få i tråden vill prata om denne mannen`P.J....
ShHolmes byter ämne direkt när denne Peter nämns.... Bemöter ingen kommentar där denne nämns. Varför? ShHolmes är geocachare själv, det är även P. Holmes borde ha synpunkter om honom. Den här mannen P har nog polisen fått vittring på skulle jag tro. "Skyldig" står i pannan på honom.

Jag tror att det beror på att de flesta här ser honom
som en god vän till LW.
Den enda som tycks ha nog civilkurage att konfrontera SD.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-11-23 kl. 03:18.
Citera
2018-11-23, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tidigare i tråden har Du skrivit att SD sagt till Dig att det bara var sex som han var intresserad av när det gäller LW. Har han ändrat sig till förälskad nu...?

"ogillade hennes sätt och förhållningssätt till andra män"... har SD sagt det så visar det inte en trevlig sida av honom... eller menar Du att dom hade ett regelrätt förhållande där dom kunde ställa krav på varandra?
EGT har Du några svar på mina frågor från igår?
Citera
2018-11-23, 07:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Men att gå 200m åt något håll räcker oftast inte för att byta mast, om man inte är bland höghus i Stockholm med många användare inom masterna eller på ena sidan av ett berg.
Det var inget svar på min fråga utan bara en bekräftelse på vad du inte vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är väl osannolikt överkopplingen mellan masterna går mellan LWs och SDs hus.
Som lekman går vad går vad jag förstår (?) att zooma in var dom aktuella masterna är placerade.
Fortfarande inget svar på frågan. Jag tror inte det är en bra idé att avgöra mastplaceringar med hjälp av sannolikheter.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Moralensväktare:

"Det kan vara så att SD påstår sig befunnit sig på Apelvägen och inte på mordplatsen.

Mastens område överlappas av varandra vilket kan bidra att mobilsignaler hoppar mellan två master vid rörelse.
Tack för att du letade reda på relevant info. Kanske kan polisen se att SD inte har suttit hemma utan har varit ute och rört på sig vid relevant tidpunkt men de kan inte se exakt var han har rört sig.
Citera
2018-11-23, 07:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var inget svar på min fråga utan bara en bekräftelse på vad du inte vet.

Fortfarande inget svar på frågan. Jag tror inte det är en bra idé att avgöra mastplaceringar med hjälp av sannolikheter.

Tack för att du letade reda på relevant info. Kanske kan polisen se att SD inte har suttit hemma utan har varit ute och rört på sig vid relevant tidpunkt men de kan inte se exakt var han har rört sig.

Om MGM varit ute och smygit med mobil kanske man kan se att den rört sig snabbare vid tidpunkten efter mordet?
Citera
2018-11-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
EGT har Du några svar på mina frågor från igår?
Jag tror han menade (jag har tolkat det så i alla fall) att förhållandet inledes med bara sex och sen över gick det till känslor.

På andra punkten har du bara tagit ut en del av en mening och stycke. Tror/tycker det framgår där vad jag menar.
Citera
2018-11-23, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om MGM varit ute och smygit med mobil kanske man kan se att den rört sig snabbare vid tidpunkten efter mordet?

Tänker på MVs uppgift att man VET att någon stått utanför LWs dörr en tid innan hon försvann. Hur kan man veta? Skoavtryck i rabatten, mobil eller vittne? Jag kan nästan höra SD säga att det inte är förbjudet att stå utanför någons hus en stund på kvällen och hur kunde han veta att hon skulle försvinna minutrarna efter...
Citera
2018-11-23, 13:16
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tänker på MVs uppgift att man VET att någon stått utanför LWs dörr en tid innan hon försvann. Hur kan man veta? Skoavtryck i rabatten, mobil eller vittne? Jag kan nästan höra SD säga att det inte är förbjudet att stå utanför någons hus en stund på kvällen och hur kunde han veta att hon skulle försvinna minutrarna efter...

Han kanske anmäler sig som vittne för att bli avskriven som misstänkt? Hypotetiskt säger han: -Jo, jag stod där en stund och tittade och såg två pundare röra sig i området. Då lade jag benen på ryggen och joggade iväg...
Citera
2018-11-23, 13:16
Medlem
Citat:

Ja hur kan man veta? Och närmare bestämt; hur kan oraklet MV veta det?

Och om man kunnat fastslå att SD stått ute i rabatten utanför LW:s boning minutrarna innan hon försvann, tror du då verkligen att han skulle vara på fri fot nu?
Skulle han verkligen komma undan med att det inte är förbjudet, really?🤔
Citera
2018-11-23, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Enligt dom uppgifterna jag har så har MGM kontaktat LW och velat träffats
.Men påstår i förhör att träffen aldrig ägde rum. Men man har sparade digitala spår som MGM lämnat efter sig och det har även han erkänt att han skickar detta på mordkvällen. Men han förnekar att man efter det träffats.

Citat:
Man vet med 100% säkerhet att någon befann sig på framsidan av LW bostad och man jobbar för att binda en gärningsman till platsen.

Citat:
Utan att avslöja för mycket så har man full koll på vilka mobiltelefoner som befunnit sig i området och vilka som rört på sig. Så har man exempelvis vart ute och gått så har man sett det eller om någon cyklar genom området.

Citat:
SD har inte varit hemma hela kvällen.
Så dom uppgifterna stämmer inte och han har lämnat olika uppgifter i olika förhör som inte är tillförlitliga.

Citat:
Hoppsan, där ser man!
Det är ju faktiskt kritiskt nya uppgifter!

Då måste historien om cykelvittnena hittats på när SD satt häktad eller kanske redan när han var anhållen? Då slänger han ut att han sett två tjejer leda sina cyklar nere vid Apelvägen?
Så det dalaan skriver stämmer inte. Frågan är då om skriken stämmer?

Enligt EGT så förnekar SD att han har varit utanför sin tomt mordkvällen/natten.

Om man läser de saxade inläggen av MV, kan man se att polisen säger sig veta med 100% säkerhet att någon befann sig utanför LWs bostad. Vem det var, verkar inte utredarna veta den 13/9.

SD påstår att han aldrig träffade LW, men erkänner sedan att de har haft en digital kontakt på kvällen. De digital spår som MV pratar om som SD lämnat efter sig, kan de ha varit den konversationen (sms?) eller är det de mastuppkopplingar från de mobiler som var i rörelse den kvällen/natten och som man enligt MV har full koll på?

Jag undrar om det är en granne till LW som ser en man utanför bostaden. Med 100% säkerhet säger MV, vet man att gm stod utanför. Om det var SDs mobil skulle man ju veta att han varit i närheten, och att det var han och ingen annan, vilket man inte har sagt. Skoavtryck, det kan ju uppstått vid ett annat tillfälle.
  • Här tror jag på vittne. Detta är ju från den tidiga utredningen som man vet att det stod någon utanför LWs bostad. Någon som inte gick att identifiera säkert, mer än att det var en man.

Samtidigt säger MV att SD inte har varit hemma hela kvällen.
  • Det får mig att tro att SD måste ha haft en mobil med sig, påslagen vid något tillfälle.
    För hur skulle man annars kunna bestämma att han inte har varit hemma? Någon kan ha sett honom lämna huset, men det är inget vi vet. Men vet vittnet isf när SD kom tillbaka och var han har varit?
  • SD har också haft en digital kontakt med LW om att vilja träffas. Enligt MV har han vid förhör först förnekat kontakt, men sedan vid konfrontation om de digitala bevisen ändrat sig och förklarat detta med att han har missuppfattat.

Detta måste innebära att SD kunnat motbevisas om att han varit hemma hela kvällen.

Dessa tre punkter tillsammans stärker indikationen att det varit SD som stått utanför LWs hus.
Det finns tecken på att SD inte är sanningsenlig när han berättar att han inte varit ute på kvällen, han har via digital kontakt uttryckt önskemål att träffa henne och därefter syns en man utanför LWs hus.

Några funderingar jag har, som jag gärna diskuterar och funderar vidare över.
Citera
2018-11-23, 13:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
SD påstår att han aldrig träffade LW, men erkänner sedan att de har haft en digital kontakt på kvällen.
Det här är en tråduppgift som sedan har tillbakavisats av en annan användare. Blir det inte lite konstig debatteknik att dra upp samma sak igen, och samtidigt helt ignorera invändningarna?

Citat:
Det finns tecken på att SD inte är sanningsenlig när han berättar att han inte varit ute på kvällen, han har via digital kontakt uttryckt önskemål att träffa henne och därefter syns en man utanför LWs hus.
Att SD skulle ha uttryckt önskemål att träffa LW på kvällen är en tråduppgift. Likaså uppgiften om att en man skulle ha setts utanför LW:s hus.
Citera
2018-11-23, 13:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
OBS: har manipulerat ditt inlägg med siffror.
1: Vem kan svara på det, här i tråden? Kanske fattas nåt, kanske inte. Men om inget fattas, kan ingen ens ha försökt att ta något?
2: Antagligen. Om du tror att bara olåsta cyklar kan bli stulna så hävdar jag att du tror fel.
3: Måste det ha varit flera tjuvar? Hon kanske inte tyckte det fanns anledning att gallskrika. Kanske räckte det med att visa sig för att stöldförsöket skulle avbrytas. Måste hon ha sprungit? Hon kanske följde efter tjuven, försökte kommunicera/förklara det förkastliga i handlingen etc.
4: Vem har sagt att 'de' sprang, och med en cykel? Och om tjuven nu går därifrån så finns det ju i stort bara två håll att gå till: från planket, eller mot planket. Kanske bor tjuven mot plankethållet till alt vet att det är ett bra ställe att komma undan, att man därifrån kan gena över vägen etc.
5: Vem vet? Finns ju uppgift om ett vittne som hört några diskutera.
6: Varför måste allt ställas tillbaka 'precis' på sin plats, vem har koll på kvadratmillimetern var tex en cykel stod parkerad? Och någon cykel kanske inte nödvändigtvis kånkades bort, det är ditt hittepåantagande.
7: Ja kanske utan bil, var ute o gick tex.
8: Kanske avstängd, kanske kontantkort som ej gått att spåra.
9: Gick kanske hem, helt enkelt. Förmodligen blodiga är åter ditt antagande. Kanske blodig, men tillräckligt för att det skall väcka uppmärksamhet? Mörka jeans, mörk hood tex; då skall det nog mer än stänk till för att andra på avstånd skall notera det. Och vi talar Örebro en sen mån/tis (?) kväll/natt i maj i ett lugnt villaområde, nog inget större folkvimmel. Antagningsvis.

Någon har väl ändå mördat LW trots allt? Och hon har tagit sig till platsen/planket och dödats där. Och ingen GM kunde gripas på platsen. Alltså har GM förflyttat sig från platsen. Blodig (ev), utan att någon sett något.
Menar att alla invändningar kan appliceras på alla MGM:s, mördaren är ju på fri fot.

Repriserar inlägg ang ev cykeltjuv:

Edit: nja, enl Åkl så skulle bevisningen mot SD räcka upp till sannolika, men som bekant bidde det bara skäligen.
Utesluter ju inte alls SD som GM, har bara lite svårt att ibland förstå argumenten för/mot SD.

Angående om vem som vet om en cykel fattas, så är det inte vi tråden utan barnen som vet var och hur de ställer sina cyklar. Vi är vanedjur och ställer gärna saker på våra vanliga ställen.
Och självklart kan det ha varit en tjuv också. Gick inte igenom alla möjliga scenarior och parametrar som finns.
En låst cykel utgör ett större problem att stjäla och möjligen frakta. Är den inte fastlåst i något ställ, kan den lätt lyftas in i en bil som den är. Om tjuven kommer till fots, krävs någon form av verktyg som ska bäras med. Kan se suspekt ut om någon kollar ut. Men också lämnar det kanske rester kvar, som avklippta lås/vajrar. Utan verktyg är tjuven utlämnad åt en sten(hackljud mm) eller att helt enkelt bära den del av cykeln som är låst.
Jag har hur som helst ingen anledning att tro att en eller två tjuvar som blir påkomna skulle ställa tillbka en cykel ellr på något annat sätt inte lämna spår efter sina försök att stjäla en cykel (eller två).
Visst, de kan ha varit utan mobil/er.
Och det händer att folk är knäppa, tar till övervåld när situationen inte kräver det. Men i det här fallet har jag svårt att se att dels LW inte skulle krika åt dom att sluta/stanna eller liknade om hon upptäckte stöldförsök och att de skulle hamna ända nere vid planket och att hon där skulle mördas.
Om han/hon/de flytt så långt, då borde de känna till området. Har de kommit så långt, varför inte bara fortsätta flykten?
De kan ju knappast ha flytt med cykeln? De fick ju inte med sig något? Isf skulle vi fått veta att det stulits en cykel i samband med mordet och att det skulle kunna var en anledning till mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in