2018-11-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kanske så att jag börjat inse att det inte kommer att finnas bevisning mot SD, att mer och mer talar för att han är oskyldig.

Du hakar upp dig på skriken. Visst, det kan vara en ensam man med och det är LW som skriker, kommer inte bestrida denna hypotes heller.
Men random passar bra in med samtal längs gatan som ändå hörs in, om vi tror på pratvittnet (MV).
Jag personligen har svårt att placera in SD bakom planket.

Jag har än svårare att tro att han skulle "prata ut" eller vara speciellt upprörd över hennes Norgeresa.

Jag börjar få svårare och svårare för var dag som går utan att han grips, att tro att polisen ska hitta nått bindande. Jag har med det även svårt att tro att man inte lämnar/får spår efter en sådan utdragen kamp (som jag tolkar det varit).

Men han är inte friad, han är fortfarande den skäligen misstänkta av en eller annan anledning, som vi inte vet nått om. Detta är jag väl medveten om och förhåller mig till den fakta i mitt resonemang IRL.
Men av det vi vet, känner jag det mer och mer att det inte är han.

Kanske för att det var planerat? Av en intelligent person, som inte tänkt åka dit alls. Tvärtemot en random förövare.

Vilken ny fakta tyder på att polisen gett upp?
Citera
2018-11-22, 23:45
Medlem
Jag funderar på detta med DNA. Det var någon innan som skrev nått om detta.
Av dom analyser som görs, så jämförs dom mot SD/LW. Men om det inte är SD:s DNA på LW, hur kategoriserar dom det då?
Jag fattar att om dom hittar okänd DNA i blod på LW så kommer SD mer eller mindre avskrivas.
Men om det bara är avyttringar och inget bindande till handlingen, hur kategoriseras detta?

En av dom som hade sist kontakt med LW har inte blivit kontaktad av polisen eller förhörd, än mindre blivit topsad. Jag tror polisen bortser personen som GM, men hens DNA borde väl vara med i jämförelserna?

Skrev förut om detta, antingen har dom:
- hittat teknisk bevisning på LW/SD att periferitopsning inte är nödvändig.
- dom har hittat bindande DNA men mot en annan känd GM (SD borde då friats från skäligen, men kanske är kvar tills den GM grips).
- dom hittar ingen DNA alls att jämföra med. Känns lite otroligt med det scenario som verkar föreligga.

När man ställer upp det på detta sätt så känns det som ganska solklar, rent logiskt, att dom har teknisk bevisning mot SD. Övriga punkter måste ju vara snudd på tjänstefel.

Hmm... funderar på denna uppställning... SD är nog ganska rökt om polisen jobbat rätt?!
Citera
2018-11-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja där har du nog helt rätt. Bla JG har hotat flera postare med

"Angående vad du har sagt – och skrivit –om mig och vad andra personer har sagt om mig, får stå för dig och dem. Men att offentligt sprider osanningar om en annan eller deras karaktär kallas i lagboken för förtal. Kom ihåg det. Du är inte anonym
"

Alltså kan man dra slutsatsen att SD och JG tillsammans kartlägger postare, då även SD hotat.

Och varje gång nya uppgifter släpps blir vissa postare lätt hysteriska och fiskar väldigt tydligt. Det poppar också upp trollkonton som skriver något enstaka inlägg för SDs räkning för att sedan försvinna.
Heder åt dig Tinna för att du hjälper till att ringa in mördaren.

Har JG sagt det till någon här?
Citera
2018-11-22, 23:54
Medlem
Citat:
Du får nog läsa på lite vad jag skrivit och i vilka sammanhang...
Du är säker på att det inte är fler som skriver under ditt nick? Det är ju inte bara en eller två inlägg från dig som talar mot varandra..
Citera
2018-11-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske för att det var planerat? Av en intelligent person, som inte tänkt åka dit alls. Tvärtemot en random förövare.

Vilken ny fakta tyder på att polisen gett upp?
Hoppas inte jag skrev nått som tolkades som polisen givit upp, inte min avsikt i så fall.

Jag har tänkt igenom om detta kan vara riktigt utstuderat planerat. Själva mordet, platsen och tillvägagångssättet talar mest emot det. Men visst, riktigt utstuderat med platsen och tillvägagångssättet väl avvägt med. Då är det riktigt kallt gjort.

Med SD som GM i det scenariot, så tänker jag på en film, där mördaren gör det så övertydligt att det är han så det är ologiskt. Polisen inser detta och börjar jaga en annan man. Lite för mycket Hollywood i så fall.

Någon som vill sätta dit SD? Nja, det skulle väl då vara om mobilen planterades på "hans" sida av skogen. Samma sak här, väldigt mycket som ska passa in för att det skulle vara så pass planerar, mycket kan gå fel.
Citera
2018-11-22, 23:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Hela resonemanget att SD skulle sagt sig vara nere vid Apelvägen faller ju på sin orimlighet. Det skulle ju placera honom ute och i riktning och tidpunkt för mordet. Om han är GM är det nått han definitivt inte skulle andas om.
Däremot om han är oskyldig och ärligt berättat i detalj vad han gjort och även om det placerar honom i en svår sits så är det en tänkbart scenario som skulle då stämma med MV:s utsago.

Ordvalet "Inte ute" kanske jag ska backa ifrån, tror jag vill minnas att det står att han inte lämnat tomten.

Det av mig fetade i ditt inlägg: Var någonstans står det att SD inte lämnade tomten? Hur har du fått tillgång till skriftligt material angående var SD befann sig under kvällen/natten då LW mördades?
Citera
2018-11-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Just för att detta svar inte skulle komma skrev jag att uppgifterna om att HDs arbetskamrater blivit hotade
Du kräver svar av andra men skiter i att svara på frågor ställda till dig?
Citera
2018-11-23, 00:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Viken otur du har när du tänker....
Har det frångått dig helt att jag/vi geocachar och att två i huset med geocachar? Har det frångått dig att jag redan nästan namngav den 3:e polisen?
Men riktigt rogivande hur mycket energi du lägger på att försöka förminska eller förlöjliga mina inlägg. Kom med i matchen och fokusera på mordet istället.

Den matchen är inställd fr o m nu. Att diskutera med er går inte. Det är som att stå och banka huvudet i väggen. Era uppgifter ändrar sig hela tiden. Jag vet inte om detta ingår i er strategi - att förvirra tråden?

OffT. Trevligt att jag kan skänka er lite ro. God nattsömn lär ni behöva framledes. Men det är minst lika rogivande för mej att se hur ni fanastiskt försöker försvara SD, fabricera, desarmera, desinformera och förminska hans skuld i såväl misshandel, hot, stalking...och troligen mord. Så passa på att njut av lugnet före stormen.
Citera
2018-11-23, 00:30
Medlem
Citat:
Hoppas inte jag skrev nått som tolkades som polisen givit upp, inte min avsikt i så fall.

Jag har tänkt igenom om detta kan vara riktigt utstuderat planerat. Själva mordet, platsen och tillvägagångssättet talar mest emot det. Men visst, riktigt utstuderat med platsen och tillvägagångssättet väl avvägt med. Då är det riktigt kallt gjort.

Med SD som GM i det scenariot, så tänker jag på en film, där mördaren gör det så övertydligt att det är han så det är ologiskt. Polisen inser detta och börjar jaga en annan man. Lite för mycket Hollywood i så fall.

Någon som vill sätta dit SD? Nja, det skulle väl då vara om mobilen planterades på "hans" sida av skogen. Samma sak här, väldigt mycket som ska passa in för att det skulle vara så pass planerar, mycket kan gå fel.

Nu jagar polisen ingen annan.

Men en som vet hen inte lämnat några bindande bevis kan roa sig med att lämna/plantera saker (ej avslöjande) för att hen njuter av sin överlägsna planering. Det kan vara förstärkande för egot. Uppmärksamhet.

En sak har du rätt i dock, då pratar vi om en manipulerande och kalkylerande samt kylig person.

Jag känner ingen inblandad i detta, jag bara betraktar handlingarna utifrån fakta och tidigare erfarenhet.
Citera
2018-11-23, 00:31
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Baksidan av ett kvitto som låg på gatan...

Tråkigt att du väljer att skämta om var du har läst att SD inte lämnade sin tomt under mordkvällen. Det blir väldigt svårt att ta dig och dina uppgifter seriöst.
Citera
2018-11-23, 01:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har tyvärr inte en tillräckligt bra bild av fallet för att kunna uttala mig om hur det kan ha gått till, eller vem gärningsmannen skulle kunna vara. Det jag undrade var bara om det finns något empiriskt stöd för den här teorin, eller om den lika gärna kan vara ett rent fantasifoster.

Alltså: Vad är det som får dig att tro att det är just så här det har gått till?
"Jag har en teori som är så simpel som att SD ringer på, LW öppnar, SD ber att få komma in för att prata, LW vill inte det varpå de pratar vid dörröppningen. Samtalet eskalerar, det slutar med att de bråkar och LW och SD puttar på varandra, till slut hamnar hon en bit ifrån ytterdörren, bråket eskalerar, hon blir slutligen överfallen och mördad närmare mot grönområde vid vägen som har diskuterats och som har en återvändsskylt. Detta eventuella bråk borde ju dock grannen ha hört isåfall. Men det kanske inte blev högljutt förrän efter knuten så att säga."

Utifrån det som skrivits i tråden. Till skillnad från dig så har jag förmågan att tänka ut ett scenario.
Citera
2018-11-23, 01:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag funderar på detta med DNA. Det var någon innan som skrev nått om detta.
Av dom analyser som görs, så jämförs dom mot SD/LW. Men om det inte är SD:s DNA på LW, hur kategoriserar dom det då?
Jag fattar att om dom hittar okänd DNA i blod på LW så kommer SD mer eller mindre avskrivas.
Men om det bara är avyttringar och inget bindande till handlingen, hur kategoriseras detta?

En av dom som hade sist kontakt med LW har inte blivit kontaktad av polisen eller förhörd, än mindre blivit topsad. Jag tror polisen bortser personen som GM, men hens DNA borde väl vara med i jämförelserna?

Skrev förut om detta, antingen har dom:
- hittat teknisk bevisning på LW/SD att periferitopsning inte är nödvändig.
- dom har hittat bindande DNA men mot en annan känd GM (SD borde då friats från skäligen, men kanske är kvar tills den GM grips).
- dom hittar ingen DNA alls att jämföra med. Känns lite otroligt med det scenario som verkar föreligga.

När man ställer upp det på detta sätt så känns det som ganska solklar, rent logiskt, att dom har teknisk bevisning mot SD. Övriga punkter måste ju vara snudd på tjänstefel.

Hmm... funderar på denna uppställning... SD är nog ganska rökt om polisen jobbat rätt?!

Det fetade. Att polisen inte hållit förhör med alla som de vet har haft kontakt med LW i närtid till mordet kan du ju fortsätta att fantisera om, om det får dig att må bättre. Ännu ett sjukt påhitt från din sida.

Sen är det inte alls säkert att SD skulle vara rökt, även om polisen jobbat rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in