2018-11-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Enligt dig ja, men det har varit ett drev där bland annat DragonSlayer har snackat om att personerna som fuskat ska skicka bevis att de har hoppat av för annars ska det bli uthängda. Den där Kaj fick ju försöka bevisa sin oskyldighet till att vara en fuskare genom att posta sina HP-resultat här i tråden och istället visa att han var en ”informatör”. Ganska sjukt hur hårt det kan gås åt. Jag hade varit nöjd om man kunde bevisa att deras hp-resultat var kopplade till deras studerande på programmen.

Menar du en informatör till polisen? Till de som fuskade (d.v.s. levererade rätt svar)? Är det inte så att personen vara en medhjälpare till polisen, utan hen har hjälpt till så tycker jag fanskapet kan hängas ut också.
Citera
2018-11-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Såhär står det i en kvällstidning "Två kvinnor åtalas för grovt penningtvättsbrott, alternativt näringspenningbrott. Enligt åtalet har de vid upprepade tillfällen hämtat stora summor kontanter i förvaringsfack på centralstationerna i Malmö, Stockholm och Lund" Så de verkar inte va exet som va åtalad som ja trodde. Dumma mig. Men de hade varit en bättre story Men fortfarande sjukt att hon golar ut var pengarna är. Killen måste varit ett riktigt jäkla svin.

Jo, jag misstänkte att tjejen inte var inblandad. Det är andra kvinnor det gäller.

Han måste ha gjort något riktigt illa för henne gå så långt som att gola om det här.
Citera
2018-11-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
En vid namn Kr*stin Eri*sson från Karlstad
Ok! 1,1 är inte så svårt att få
Citera
2018-11-22, 18:58
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdzjfk
Någon som vet vem den här Karin Eriksson är som beställt 1,1 på högskoleprovet?

Låter som att det är någon riktigt pantad feminist som vill bli socionom. Stämmer väl överens med antagningspoängen på högskoleprovet då de ligger på mellan 0,8 och 1,1.

http://www.xn--antagningspong-hib.se/?q=Socionom
Citera
2018-11-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Mail, personen fick det även bekräftat via samtal från terminens studiesamordnare.

EDIT: Det visade även sig att en personal sökt personen i skolan genom att fråga innan en föreläsning om "förnamn efternamn" är närvarande idag. Det hade nog varit väldigt förnedrade i detta fall. Hela klassen vet nog om det då många skrivit till personen. Så tro mig, dessa fuskare har lärt sin läxa (kommer att) utan att bli uthängda.

Glömde att fråga dig!!
Blev din kompis kontaktad av åklagare/ polis innan?
Eftersom att det utreds av åklagare så visste väl hen innan skolan skickade mejlet? Om hen är med i kundlistan så som du påstår.
UHR måste väl också kontaktat din kompis innan skolan fick tag på hen.
Citera
2018-11-22, 19:02
Medlem
handels12kurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Låter som att det är någon riktigt pantad feminist som vill bli socionom. Stämmer väl överens med antagningspoängen på högskoleprovet då de ligger på mellan 0,8 och 1,1.

Hon vill väl vara säker på att komma in? Varför fuskade hon inte bara genom att kolla på nån bredvid henne isf?
Citera
2018-11-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci

Min kompis ex skrev högskoleprovet totalt sju gånger tror jag det blev, hon fick aldrig mer än 1,1 - trots intensivt pluggande Resultaten låg i spannet 0,7-1,1
Citera
2018-11-22, 19:04
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacilmus
Hoppas Lovisa gör rätt för sig och läser klart sista terminerna i utlandet eller något så hon åtminstone blir läkare

För samhällsnyttans skull, när man ändå klarat av 8/11 terminer..

Det rimliga är att dessa svin som fuskat sig in på utbildningar också blir av med högskolepoängen de erhållit.
Citera
2018-11-22, 19:07
Medlem
Kan vi skapa en lista som uppdaterars så fort vi kan bekräfta att de fuskande individerna har blivit utslängda från lärosäten?

Tror det hade hjälpt många av oss som följer denna tråden med spänning att sova gott om kvällarna. Man blir liksom orolig när vi har kriminella med tvivelaktig moralisk karaktär som fritt härjar på våra finaste universiten.
Citera
2018-11-22, 19:08
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Ja fast nu har folk valt att koppla köpen till att man går vissa utbildningar även fast det tycks inte finnas belägg att så är fallet. Vad tycker du om det? Ska personen hängas ut för något den inte gör (studerar på ett visst program)?

De är bluffmakare oavsett.
Citera
2018-11-22, 19:11
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
Hon vill väl vara säker på att komma in? Varför fuskade hon inte bara genom att kolla på nån bredvid henne isf?

Hur vet hon att den som sitter bredvid kommer att skriva 1,1 eller högre då?
Citera
2018-11-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jageganskaful
du drar alltså en slutsats om att han skulle vara narcissist hmm okej du känner inte ens denna människa, det finns inte i din värld att en av tjejerna skulle kunna ljuga för att få medlidande och uppmärksamhet eller för att det ska påverka domen för hennes bättre? bara undrar, de e mycket press på en i ett förhör och tar på en att sitta i häktet

Jag såg att du tidigare frågade vad vi vet om LKG. Jag rekomenderar dig att läsa igenom förhören i FUP, så får du svar på många frågor och funderingar. Aktbil 256 och 258.

Vad jag förstår så är LKG en smart kille som uppträder moget, är ung vätränad stilig och har lätt att fånga brudar. Det är en kille som kan prata för sig. Inger förtroende.

Givetvis ljugs det och överdrivs och tårarna rinner i förhör, men jag ser att alla tre kvinnors vittnesmål samklangar en del angående LKG. Alla vittnar hur han mästrar dom och att han har narcissistiska drag. Det är deras ord, inte mina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in