2018-11-22, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Fel av mig, privat alternativ finns, har varit i kontakt men dessa skriver inte ut något utan man blir remitterad till där ”proffsen” sitter och där har jag redan försökt.

Allt mellan 7-31 normalt, oavsett ålder och symptom. Vad gör man då? Inte konstigt att Sverige är ett hen-land.

Köpa från svarta marknaden är inget alternativ?
Citera
2018-11-22, 17:55
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans

Det är inte ett realistiskt alternativ på lång sikt.
Citera
2018-11-22, 17:57
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans

Har redan gjort, tycker dock det är förjävligt hur vissa (många?) narcissister till läkare resonerar.

Undra hur många som går runt med för låga nivåer som läkarna gladeligen proppar SSRI i utan att blinka.

Hen-land!
Citera
2018-11-22, 18:00
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Det är inte ett realistiskt alternativ på lång sikt.

Kanske inte men för att testa är det ett alternativ, står ju att ligger man i gråzon med symtom kan man pröva och se om man blir hjälpt.

Det är tydligen inget som läkare jag varit i kontakt med tycker. Allt mellan 7-31 är normalt, oavsett ålder.
Citera
2018-11-22, 18:28
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Kanske inte men för att testa är det ett alternativ, står ju att ligger man i gråzon med symtom kan man pröva och se om man blir hjälpt.

Det är tydligen inget som läkare jag varit i kontakt med tycker. Allt mellan 7-31 är normalt, oavsett ålder.

Självklart får man resultat om preppen man köper är reko. Men jag åsyftar att ett livslångt bruk och tillskansning av UG-produkter inte är rimligt, vare sig ekonomiskt, praktiskt, eller från en riskminimerande ståndpunkt. Hellre då att man justerar ned sina nivåer med olika metoder, och sen försöker hos vården igen.
Citera
2018-11-22, 18:46
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Självklart får man resultat om preppen man köper är reko. Men jag åsyftar att ett livslångt bruk och tillskansning av UG-produkter inte är rimligt, vare sig ekonomiskt, praktiskt, eller från en riskminimerande ståndpunkt. Hellre då att man justerar ned sina nivåer med olika metoder, och sen försöker hos vården igen.

Håller med, med tillägget att jag köpt apoteksvaror. Sen är frågan om det är lönt att köra ett par veckor, vänta och sen testa om sig. Borde vara i princip under 7 om jag sätter e12d.
Citera
2018-11-22, 19:15
Medlem
Loafees avatar
Lättare att kontrollera nivåer ifall du använder snabbverkande medel. Ju längre ester desto svårare att ha faktisk kontroll, även om du kan förutse nivåerna på ett ungefär.
Citera
2018-11-22, 21:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
Pga inkompetent sjukvård tvingats byta från pregnyl till nebido, har pregnyl kvar som jag kommer använda tills den star slut, tog andra injektionen med nebido för kanske en månad sen.
Sen 1 vecka problem med käkspänningar, det enda som förändrats senaste tiden är just nebido.

Hur vanligt är det med käkspänningar när nebido används? varför uppstår problemet? vad kan göras åt det?
Citera
2018-11-23, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Pga inkompetent sjukvård tvingats byta från pregnyl till nebido, har pregnyl kvar som jag kommer använda tills den star slut, tog andra injektionen med nebido för kanske en månad sen.
Sen 1 vecka problem med käkspänningar, det enda som förändrats senaste tiden är just nebido.

Hur vanligt är det med käkspänningar när nebido används? varför uppstår problemet? vad kan göras åt det?
Jag har käkspänningar när jag inte tar nebido.
Citera
2018-11-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Mina käkspänningar försvinner med Nebido. Får jag för långt intervall (mer än 8v) kommer det ganska snabbt tillbaka.
Citera
2018-11-24, 02:07
Medlem
En fråga till er som går på Nebido. Jag fick min första spruta i morse, och jag kände i princip ingenting, inget stick och inga spänningar när hon injicerade. Är detta normalt tro?
Citera
2018-11-24, 02:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
En fråga till er som går på Nebido. Jag fick min första spruta i morse, och jag kände i princip ingenting, inget stick och inga spänningar när hon injicerade. Är detta normalt tro?
Du har träffat en bra sköterska och det ska du vara glad för, majoriteten har noll koll på hur nebido ska tas vilket i värsta fall kan leda till att man inte kan sitta ned på en vecka typ.

Citat:
Ursprungligen postat av gurra_sun
Mina käkspänningar försvinner med Nebido. Får jag för långt intervall (mer än 8v) kommer det ganska snabbt tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen
Jag har käkspänningar när jag inte tar nebido.
Då är jag inte ensam då :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in