Citat:
Ursprungligen postat av
Clarabesched
1. Du påstår att jag sagt att det inte finns fakta. Det är lögn.
2. Du påstår att jag gissar angående dig. Ja, det kan man säga att jag gör och det är en helt annan sak än att gissa hur morden/självmordet/n gick till. Jag "synar" ditt "luriga" påstående om fallet genom att påstå att du inget vet när du inte berättar. Ett, enligt min erfarenhet, effektivt sätt att avslöja om påståenden eller tvetydigheter är sanna eller osanna.
3. Du påstår att du har övernaturliga förmågor, att du "vet" att jag och andra önskar att verkligheten var annorlunda än den är. Hur kan du ens komma på den befängda idén att du kan läsa andras tankar? Sett för mycket på fantasy? När du skaffat dig lite mer erfarenhet kommer du att inse att "verkligheten" kommer i väldigt många skepnader. Och det är långt ifrån alltid som de som förefaller mest sannolika till en början visar sig vara "sanna" när det väl kommer till kritan.
4. Jag har inte frågat om du var närvarande vid förhören av makarna Hansson. Jag ställde en öppen fråga om vad du visste om detta förhör eftersom du gav sken av att veta något som kunde kasta ljus över det som intresserat mig.
Och nu får det vara slut på denna metadiskussion som torde vara väldigt ointressant för tråden.
1. Jag vände mig emot att du skrev att vi inte vet särskilt mycket och pekade på att det gör vi visst. Att hela tiden skriva att vi nästan inget vet är bara ett sätt att blunda för det som vi vet.
2. Ja, du drar slutsatser av fakta i ärendet och om vad jag underlåtit att skriva. Det var precis det jag påpekade. Att du inte inser att det är samma sak som man gör beträffande allt annat är inte mitt problem.
3. Nej jag påstår inte att jag har övernaturliga förmågor. Om du lyckats missa att det finns en rad agendor i denna tråd som blundar för eller förvanskar fakta är jag dem första att beklaga.
4. Nej, jag gav inte sken av att veta vad de sa i förhöret. Det var bara en fånig retorisk fråga från din sida. Däremot gav jag dig en följdriktig handlingskedja som visade hur kolossalt osannolikt det hade varit att testamentet var förfalskat och framförallt hur naivt det är att jämställa det med de osannolika teorier som presenterats i tråden.
Om du känner att du inte vill diskutera den fakta som vi har i tråden kan jag naturligtvis inte tvinga dig, men kom inte och påstå att det är ointressant i en tråd om ett familiecide utfört i samförstånd av två föräldrar.