Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Det stämmer.!
Jag har haft kontakt med en journalist som jobbar på en av våra stora tidningar.
Han/hon svarade mig såhär i ett av våra första mailväxlingar
15/11-18
Hej Johan!
Du är inte ensam om att inte kunna släppa detta fall. Jag har kontinuerlig kontakt med polisen angående resultaten från de tekniska undersökningarna, som inte har sammanställts färdigt ännu. Förundersökningen pågår alltså fortfarande, men den kommer sannolikt att avslutas inom de närmsta veckorna. Då kommer vi förhoppningsvis kunna rapportera om fler detaljer i ärendet.
Sen passade jag såklart på att ställa några frågor om han/hon visste nåt som inte publicerats och fick då till svar.
Angående dina övriga frågor så är det svårt för mig att berätta vad vi eventuellt vet men som vi inte gått ut med, eftersom det är pressetiska överväganden som ligger bakom sådana bedömningar och de blir tämligen meningslösa om vi släpper infon på andra sätt. Men polisen har varit väldigt förtegna, så det har varit svårt att få uppgifter bekräftade.
Känns konstigt att citera sig själv.
Det viktiga för min del är att media har INTE släppt detta.
Media har självklart kontakt med polisen, och media kommer
rapportera när polisen har sammanställt allt, och beslutat sig för hur
mycket som skall släppas till allmänheten.
Har vi tur så kanske polisen är snäll denna gången och lämnar ut mer detaljerat
om vad och varför detta kunde hända.
Vi alla vet att polisen inte behöver delge oss ett skit, men då detta är unikt
så kanske dom gör ett undantag.
Vad gäller allmänintresset så finns det inte en käft i min närhet som pratar, eller ens
kommer ihåg detta, men det tar nog fart igen när polisen är klar och media börjar skriva igen.
Men som sagt, media har inte släppt detta.