Citat:
Ursprungligen postat av
japanesa
Det finns en rad indicier som pekar mot ME som har diskuterats genom hela tråden. Om du vill att jag upprepar dem kan jag göra det men de är rätt många så jag gör det bara om det är nödvändigt.
Jag håller dock med om att bevisen för ME är svagare än för tex testamentet och avskedsbrevet. Det var därför jag skrev det under rubriken mjuka fakta som tillkommit genom slutledning.
Du menar att du sätter diagnos på barnen genom hörsägen? Ja, det låter ju som precis så det kan ha gått till. Pappan säger om flickorna att de är trötta, flickorna tiger och nickar instämmande... Har barnen någon enda gång kunnat prata med skolsköterska eller psykolog själva? Det var väl där skon klämde? I januari skulle barnen få tid hos psykologen, visst har denna uppgift funnits tidigt i tråden?
Snaran slöts runt O, han insåg det. Jag skulle kunna tycka synd om typen om han besinnat sig och låtit barnen leva. Undrar vad han mejlat runt till kollegorna också, han verkar ha tidsinställt ett antal mejl? Så duktig han var...
Dessa barn hade kunnat räddas till livet av hundratals i tråden, kanske tusentals läsare. INGEN hade valt samma lösning som galningen O. Varför hyllas han av kollegorna? Det där får jag inte ihop! Hur kan man kalla honom för ängel? Det är något som är skumt där. Någon relation som inte är sund, kan det ha nått in i äktenskapet? Hanna tröttnar, vill skiljas? Hotar att avslöja alla föreställningar O haft om hemmasittande m.m.?
O:s vidriga lilla skrift med barnen som är "nyfikna på lärandet". Är det så att O intygat för skolan att barnen är nyfikna och vill lära sig "ett och annat" som han uttryckte det i skriften? Jo, det lärde sig allt hur det kan gå om en galen "barmhärtighetsmördare" får bestämma... Hur var stämningen i familjen de sista dagarna? Var barnen övertalade och övertygade? Eller överrumplades de? Skedde allt "snyggt" eller gick det våldsamt till? Nu bor en annan familj i byggnaden... hur är de funtade. Förstår faktiskt inte hur man kan traska runt där. Huset borde ha jämnats med marken. (Inte särskilt miljövänligt.)