2018-11-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ja, jag gillade också att tro att det var så.

Men sen stormade du in, påstod att killar inte har några problem och att det enda dom gör idag är att tafsa.

Så i guess it's all good then?
Jag menar att de inte verkar ha några problem med att det är tjejbrist, annars hade de ansträngt sig och man hade haft killar som ragga på en ofta.
Vill en kille verkligen ha en tjej då gör han allt i sin makt att försöka få henne.
Hade de där killarna som tafsade på mej varit intresserade av att ha mej som flickvän, då hade de försökt göra ett gott intryck och försökt visa sin bästa sida.

Det är samma med ett jobb, vill någon verkligen ha ett visst jobb, då läger de ner tid och energi och gör sitt bästa för att få en intervju.

Vill man bara ha ett jobb vilket som helst, då spammar man och skickar massmejl överallt.
Citera
2018-11-22, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jag menar att de inte verkar ha några problem med att det är tjejbrist, annars hade de ansträngt sig och man hade haft killar som ragga på en ofta.

Okej. Så vad du försöker med här är att uppmuntra killarna att ragga mer, för just nu blir ni enbart taffsade på?

Citat:
Vill en kille verkligen ha en tjej då gör han allt i sin makt att försöka få henne.

Det stämmer bra det. Och så har det funkat varenda gång jag fixat tjej.
Citera
2018-11-22, 18:01
Medlem
Grundproblemet är att det har blivit mindre kärlek mellan könen.

Förr så fanns det rätt mycket propaganda för att kvinnor och män skulle älska varandra , på 40 och 50-talet var de flesta filmerna på det temat mer eller mindre.

Böcker var också inriktat mot det mer förr.

Kulturen styrde folk in på relationer , till 1970-talet då vart de tvärstopp då var media mer inriktat på hur fel det var att ha relationer och en medvetenhet hos befolkningen växte om det.

Man skulle kunna säga att könen mer ogillar varandra mer och mer och för varje år blir det fler singlar , speciellt i USA som är ledande på detta.

Det är helt klart ett problem.

Men etablissemangets media tycker inte det är ett problem utan tvärtom de som är i media tycker det är en bra utveckling , de ser det som en vinst ju mer separerade män och kvinnor blir.

Media har någon slags omvänd problemformulering:

- Går det bra för vita är det ett problem.

- Är det fler som gifter sig är det ett problem.

- Är det färre som blir homosexuella är det ett problem.

- Är det fler kvinnor som är nöjda med sina män är det problem.

Helt sjukt de vill driva utvecklingen mot sämre tillstånd och mer mental sjukdom.
Citera
2018-11-22, 18:02
Medlem
Citat:
Nope. Infact. Jag skriver med 4 tjejer nu. Och alla är svinhärliga.

Men sen vet jag ju att det finns många jag känner, som inte har samma problem. Att det enda dom råkar ut för är att tjejer dissar dem. Och dom kan på sitt liv inte förstå varför.
Men ni hoppar in här och påstår att dessa tafsar, inte existerar och är såkallade rapists?

Det verkar svårt för er att fatta, att det finns otroligt många killar som inte klarar av att få kontakt med er, även fast det är allt dom vill.

Det stämmer rätt bra kan jag tänka mig. Och är typ parallelt med det jag själv sagt hela tiden.
Men det är ju inte dem den här tråden handlar om.
Utan den här tråden handlar om grabbarna ni sitter och förnekar.
Du sitter och skriver med 4 tjejer, ja gör dina vänner samma så är det väl självklart det är svårt att träffa någon.
Skriva är inte samma sak som att träffa någon IRL.
De där 4 tjejerna skriver nog med 4-5 killar samtidigt som de skriver till dig och totalt skriver de nog till 20-30 killar.
Själv har jag skrivit med 7 killar senaste dygnet.
Endast 1 av dem är jag intresserad av, resten ser jag som vänner, det är inte säkert jag kommer träffa den där personen jag gillar heller, träffar jag någon IRL innan så kommer den komma först.
Citera
2018-11-22, 18:11
Bannlyst
Citat:
Själv har jag skrivit med 7 killar senaste dygnet.

Exakt, och de flesta killar jag känner, gör nog inte ens det.

Är det för att dom är rapists då, eller är det för att dem inte finns?

Eller kan det vara så att många vill träffa någon som gillar dem för den de är, så att de inte ska behöva förändras för mycket?
Citera
2018-11-22, 18:11
Medlem
Citat:
Okej. Så vad du försöker med här är att uppmuntra killarna att ragga mer, för just nu blir ni enbart taffsade på?

Det stämmer bra det. Och så har det funkat varenda gång jag fixat tjej.
Det är väl trevligare och mer produktivt om en kille frågar en tjej om en date än att tafsa.
Sen borde de göra det i verkliga livet där man verkligen kan se, höra och känna lukten av personen, nu vill de svenska killarna bara dejta tjejer de sett fotografier på, på internet, sen klagar båda könen på att de inte var bra.

Ser man någon på webbkamera så ökar chanserna på att det blir mer lyckat och ser man personen IRL framför sig då vet man ännu mer om det kanske kan finnas attraktion.

Vet inte hur många gånger man hört killar klaga på att tjejerna ser normalviktiga ut på kort och i verkligheten är de flodhästar.
Kvinnor klagar på att killen var snygg på bild och i verkligheten ful och riktigt tråkig.
Citera
2018-11-22, 18:18
Medlem
Citat:
Exakt, och de flesta killar jag känner, gör nog inte ens det.

Är det för att dom är rapists då, eller är det för att dem inte finns?

Eller kan det vara så att många vill träffa någon som gillar dem för den de är, så att de inte ska behöva förändras för mycket?
Det är för att de väljer ut topp5% på dejtingsidor där det är flest män.
Sen har de för höga krav, de har en hel lista som tjejen ska passa in i, hon måste vara 20-25, barnfri, smal och snygg osv.
Varför kan de inte försöka ragga på någon i klassen om de pluggar, på krogen om de är ute, faktiskt när jag varit på pubar så sitter de flesta och stirrar i sina mobiler, jag tror de letar tinderdejter.

Jag snackade med en kille, han sa om han träffa en tjej han gillade, då gick han hem och sökte runt på dejtingsajter och försökte hitta henne där så han kunde ragga.
Varför inte bara ragga direkt.

Man läser dagligen om killar som ser tjejer de attraheras av och de går hem och stalkar deras sociala media kollar upp adress mm, varför ska de krångla till det och framstå som creepiga.
Citera
2018-11-22, 18:21
Bannlyst
Citat:

Varför ska de nöja sig med en brud de inte finner attraktiv?

Går inte det emot hela eran poäng med att kvinnor ska bestämt inte behöva umgås med killar dom inte vill?

Knasigt det här börjar bli du.

Jag gillade ditt förra inlägg dock. Där gav du iaf lite tips.
Citera
2018-11-22, 18:27
Bannlyst
Citat:
Sen har de för höga krav, de har en hel lista som tjejen ska passa in i, hon måste vara 20-25, barnfri, smal och snygg osv.
Varför kan de inte försöka ragga på någon i klassen om de pluggar, på krogen om de är ute, faktiskt när jag varit på pubar så sitter de flesta och stirrar i sina mobiler, jag tror de letar tinderdejter.

Jag snackade med en kille, han sa om han träffa en tjej han gillade, då gick han hem och sökte runt på dejtingsajter och försökte hitta henne där så han kunde ragga.
Varför inte bara ragga direkt.

Man läser dagligen om killar som ser tjejer de attraheras av och de går hem och stalkar deras sociala media kollar upp adress mm, varför ska de krångla till det och framstå som creepiga.

Btw, så gillar jag ditt "jag snackar med 7 stycken killar. Därför har de inga problem".
Citera
2018-11-22, 18:33
Medlem
Citat:
Varför ska de nöja sig med en brud de inte finner attraktiv?

Går inte det emot hela eran poäng med att kvinnor ska bestämt inte behöva umgås med killar dom inte vill?

Knasigt det här börjar bli du.

Jag gillade ditt förra inlägg dock. Där gav du iaf lite tips.
Ja de vill inte ha en tjej de inte finner attraktiv och de tjejerna de finner attraktiva finner inte dem attraktiva.
Alla siktar liksom för högt.
I verkligheten så har säkert dessa killar någon tjej som är intresserad men de duger inte.

Sen det ironiska med bilder, de som är snyggast på bild är oftast inte de som är snyggast i verkligheten.
De finns personer som är experter på vinklar och idag används även retuscheringar och photoshop.

Jag tycker speeddating hade varit bättre, men det finns knappt.
Bästa är väl att våga ta tillfället i akt när man träffar människor man klickar med.
Citera
2018-11-22, 18:37
Medlem
chairmanmjaus avatar
Svårt med faktaunderlaget i tråden såklart, men från första juni 2019 kommer vi kunna gott i oss en massa statistik från Folkhälsomyndigheten om hur det ligger (pun not intended) till.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/sexuell-halsa-hivprevention/srhr/srhr2017/
Senast redigerad av chairmanmjau 2018-11-22 kl. 18:40.
Citera
2018-11-22, 18:43
Bannlyst
Citat:
I verkligheten så har säkert dessa killar någon tjej som är intresserad men de duger inte.

Javisst, finns väl en hel del sanning i det med. Men man får väl anta att de tjejerna är fruktansvärt oattraktiva och får börja arbeta på sig själv? Så killarna får gå efter tjejer de faktiskt finner attraktiva.

Att vara med någon man finner oattraktiv är ju faktiskt jävligt respektlöst. Fast det kanske är så ni vill att det ska vara?
Ni förnekar att problemen ens existerar, för det gäller endå inte er, och det är era medsystrar som får ta smällen?

I see.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in