2018-11-22, 17:24
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
Tror hon L*visa H*llberg blev av med typ 40 följare på IG på ett par timmar på igår idag, haha

Menar du att folk har avföljt henne på grund av att hon anklagas för fusk på Flashback? Undrar för övrigt om hon hade en bra dag på Karolinska idag.. lär ha varit tufft, oavsett om hon har fuskat eller ej..
Citera
2018-11-22, 17:25
Medlem
discomusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Om någon har lurat fuskarna, så är det dom själva.

Folk ville köpa ett bra HP-resultat. Därför skickade dom pengar och passbilder. Hade huvudet inte suttit fast, så hade dom skickat med det också.

Ligan lovade att radera alla personuppgifter efter färdigt köp, men det har dom slarvat med.

Vad man kan se i FUP, så har kunderna raderats från skuldlistan varefter dom har betalt klart. Från HT2016 är det 8 kunder, VT2017 är det 5 kunder och HT2017 är det ca 20 kunder kvar i listorna som inte betalt färdigt. Så lång är allt i sin ordning.

Men hela kundlistan från HT2017 samt givetvis VT2018 finns sparade. Inklusive alla passbilder från dessa prov. Så dom har slarvat med raderingar. Sedan har polisen hittat fler listor i andra datorer från tidigare år än 2017, som verkar vara kompletta.

Det värsta av allt med excell-document är att raderade information ofta brukar kunna återskapas. Så utredarna har kanske återskapat raderade kunder från längre bak i tiden. Men det har inte framkommit ännu så länge.

Tack! Intressant. Undra om de som tex betalat av direkt försvunnit direkt från listor, isf sitter de kanske säkert (tror dem..) haha
Citera
2018-11-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Haha, du registrerade dig i maj i år. Och du har enbart postat i denna tråd, ingen annan.
När man läser samtliga av dina inlägg tycker jag jag mig se ett mönster.
Denna "kompis" är möjligtvis inte du själv?

Har man köpt fusk har man gjort ett aktivt val. Man har vetat om att det är omoraliskt samt olagligt.
Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Detta är en anonym hemsida. Varför ska man då ljuga. Det finns ju personer i denna tråd som erkänt till fusk. Jag använder inte flashback men ämnet intresserade mig i samband med vännen. Men tro vad du vill, förstår inte ens varför jag svarar på detta.
Citera
2018-11-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det känns så naivt. Betala 5000 och betala 95 000 när du kommit in. Tror fan inte att jag hade betalat.

De hotade fuskarna med att skicka in till UHR att de hade fuskat, därför ligan krävde passbilder osv ifall man inte betalade allt på en gång.
Citera
2018-11-22, 17:28
Medlem
handels12kurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Menar du att folk har avföljt henne på grund av att hon anklagas för fusk på Flashback? Undrar för övrigt om hon hade en bra dag på Karolinska idag.. lär ha varit tufft, oavsett om hon har fuskat eller ej..

Kanske när de såg vad vissa hade skrivit på hennes senaste bild, sen blev hon nog inkallad idag på föreläsningen och då fattade nog ett par
Citera
2018-11-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Så är det. Rykte och anseende betyder typ allt för ett universitet. Givetvis kommer man inte låta fuskare behålla sina platser.

Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Detta är en anonym hemsida. Varför ska man då ljuga. Det finns ju personer i denna tråd som erkänt till fusk. Jag använder inte flashback men ämnet intresserade mig i samband med vännen. Men tro vad du vill, förstår inte ens varför jag svarar på detta.

Vilket år fuskade han? Fanns hans namn med i Excel arkivet?
Citera
2018-11-22, 17:29
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Just precis så! Måste ju vara massor som blåst pappan och hans söner som UG inte fått tag i. Familjen av det man fick höra på UG kändes inte så jävla "gangsta"

Det var något som hände och som de räknade med. Kunderna visste inte vilka de var eller att de var mesar. Däremot visste ligan vem deras kunder var. Då kan man komma ganska långt med hot. De som sparats på listor är mestadels de som inte har betalt fullt upp. Sedan hade man inte god kontakt med Lucas som var dum nog att spara mer namn på den nedgrävda stickan. De andra hade nog inte en aning om att han gjort det. De hade trots allt bara träffats en enda gång.
Citera
2018-11-22, 17:30
Medlem
Citat:
Tror hon L*visa H*llberg blev av med typ 40 följare på IG på ett par timmar på igår idag, haha

Haha, yaas. Rätt åt dig Lovisa om du läser. Din idiot.
Citera
2018-11-22, 17:31
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Grundproblemet är betygskraven, det säger ju ingenting om kompetensen att man klarar provet. Lämplighetsprov vore bättre.

Håller med! Man kan förslagsvis ha både intervjuer, något slags (fusksäkert) inträdesprov och även vanlig betygsantagning.
Senast redigerad av lighten-up 2018-11-22 kl. 17:34.
Citera
2018-11-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Det var väl hon som skröt om hur överambitiös hon var och hur hon hade tid med att rida häst samtidigt som hon plugga läkarlinje på KI på sitt senaste inlägg. När man faktiskt inte behöver plugga då man istället får alla svaren i hand så är det inte så konstigt att man hinner med mycket vid sidan av plugget

Vem vet? Hon kanske betala av någon för att skriva hemtentorna åt henne... á la Snabba Cash style.

Herregud vad jag skrattar. Alltså hon är så patetisk att det inte är sant.
Citera
2018-11-22, 17:37
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Det var väl hon som skröt om hur överambitiös hon var och hur hon hade tid med att rida häst samtidigt som hon plugga läkarlinje på KI på sitt senaste inlägg. När man faktiskt inte behöver plugga då man istället får alla svaren i hand så är det inte så konstigt att man hinner med mycket vid sidan av plugget

Vem vet? Hon kanske betala av någon för att skriva hemtentorna åt henne... á la Snabba Cash style.
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Haha, yaas. Rätt åt dig Lovisa om du läser. Din idiot.
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Herregud vad jag skrattar. Alltså hon är så patetisk att det inte är sant.

Solskenshistoria, det här
Citera
2018-11-22, 17:39
Bannlyst
Hoppas Lovisa gör rätt för sig och läser klart sista terminerna i utlandet eller något så hon åtminstone blir läkare

För samhällsnyttans skull, när man ändå klarat av 8/11 terminer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in