2018-11-22, 17:05
Medlem
handels12kurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Denna tråd håller ju på att bli MONSTER stor, så palla att försöka att läsa igenom allt. Men hur gjorde dom för att säkra att folk betalade in alla pengarna? 5000 i förskott och 95 000 efter dom hade kommit in på utbildningen. Det hade väl bara varit att skita i att betala? Vad skulle dom göra då? Ringa till skolan och säga att dom har fuskat? Då avslöjar dom ju sig själva.

Sant, men tror de kunde hotat deras familjer osv. Men lite trist för de som inte betalade hela avgiften De ångrar det nog nu...
Citera
2018-11-22, 17:06
Medlem
handels12kurres avatar
Tror hon L*visa H*llberg blev av med typ 40 följare på IG på ett par timmar på igår idag, haha
Citera
2018-11-22, 17:06
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
Sant, men tror de kunde hotat deras familjer osv. Men lite trist för de som inte betalade hela avgiften De ångrar det nog nu...

Det känns så naivt. Betala 5000 och betala 95 000 när du kommit in. Tror fan inte att jag hade betalat.
Citera
2018-11-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Jag ville bara informera er kring min väns status som jag tidigare nämnt vid ett flertal tillfällen i denna tråd. Igår blev personen utslängd från sitt lärosäte efter 4 terminer genomförd och godkänt betyg i läkarlinjen. Personen är inte uthängd här men det uppskattas trots dennes efterblivna handling att sluta med dessa uthängningar. Personen har gått igenom mycket i sitt liv och jag är orolig för att denne kan göra något för att ta livet av sig. Så snälla flashbackare, trots dessa omoraliska personers handlingar, tagga ner med att hänga ut folk. Det värsta för dessa är att bli utkastad från respektive utbildning vilket UHR uppenbarligen betar av just nu.

Tack för förståelsen

Haha, du registrerade dig i maj i år. Och du har enbart postat i denna tråd, ingen annan.
När man läser samtliga av dina inlägg tycker jag jag mig se ett mönster.
Denna "kompis" är möjligtvis inte du själv?

Har man köpt fusk har man gjort ett aktivt val. Man har vetat om att det är omoraliskt samt olagligt.
Ger man sig in i leken får man leken tåla.
Citera
2018-11-22, 17:08
Medlem
Är det samma vän som du beskrev hade IQ jämförbart med en sten i inlägg 940?

Citat:
Jag ville bara informera er kring min väns status som jag tidigare nämnt vid ett flertal tillfällen i denna tråd. Igår blev personen utslängd från sitt lärosäte efter 4 terminer genomförd och godkänt betyg i läkarlinjen. Personen är inte uthängd här men det uppskattas trots dennes efterblivna handling att sluta med dessa uthängningar. Personen har gått igenom mycket i sitt liv och jag är orolig för att denne kan göra något för att ta livet av sig. Så snälla flashbackare, trots dessa omoraliska personers handlingar, tagga ner med att hänga ut folk. Det värsta för dessa är att bli utkastad från respektive utbildning vilket UHR uppenbarligen betar av just nu.

Tack för förståelsen

(Inlägg 940:
"Det undrar jag också. Väldigt intresserad då jag har misstankar om att en vän till mig har fuskat på hp. Hans IQ är i likartat nivå med en sten, men han fick 1.8 på hp.")
Citera
2018-11-22, 17:10
Medlem
handels12kurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det känns så naivt. Betala 5000 och betala 95 000 när du kommit in. Tror fan inte att jag hade betalat.

Tror många började betala av regelbundet efter provet, sen kanske man mer och mer försökte smita ifrån det. Sen de som inte betalade märkte att ingen hörde av sig angående betalan
Citera
2018-11-22, 17:12
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Tror många började betala av regelbundet efter provet, sen kanske man mer och mer försökte smita ifrån det. Sen de som inte betalade märkte att ingen hörde av sig angående betalan

Just precis så! Måste ju vara massor som blåst pappan och hans söner som UG inte fått tag i. Familjen av det man fick höra på UG kändes inte så jävla "gangsta"
Citera
2018-11-22, 17:12
Medlem
handels12kurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
Är det samma vän som du beskrev hade IQ jämförbart med en sten i inlägg 940?

(Inlägg 940:
"Det undrar jag också. Väldigt intresserad då jag har misstankar om att en vän till mig har fuskat på hp. Hans IQ är i likartat nivå med en sten, men han fick 1.8 på hp.")

Vet en som jag träffade i Vietnam på semester förra året, han fick också 1,8 men han hade fuskat. Dock bara genom att kolla på svaren från han som satt bredvid honom :'D
Citera
2018-11-22, 17:17
Medlem
Citat:
EDIT: Det visade även sig att en personal sökt personen i skolan genom att fråga innan en föreläsning om "förnamn efternamn" är närvarande idag. Det hade nog varit väldigt förnedrade i detta fall. Hela klassen vet nog om det då många skrivit till personen. Så tro mig, dessa fuskare har lärt sin läxa (kommer att) utan att bli uthängda.

Har kurskamraterna skrivit till och trakasserat hen eller vad menar du?
Citera
2018-11-22, 17:20
Medlem
Citat:
Tror hon L*visa H*llberg blev av med typ 40 följare på IG på ett par timmar på igår idag, haha
Det var väl hon som skröt om hur överambitiös hon var och hur hon hade tid med att rida häst samtidigt som hon plugga läkarlinje på KI på sitt senaste inlägg. När man faktiskt inte behöver plugga då man istället får alla svaren i hand så är det inte så konstigt att man hinner med mycket vid sidan av plugget

Vem vet? Hon kanske betala av någon för att skriva hemtentorna åt henne... á la Snabba Cash style.
Citera
2018-11-22, 17:21
Medlem
Citat:

Tack för förståelsen

Jag önskar inte honom livet ur honom, men hoppas han lärt sig sin läxa.
Citera
2018-11-22, 17:22
Medlem
Citat:

EDIT: Det visade även sig att en personal sökt personen i skolan genom att fråga innan en föreläsning om "förnamn efternamn" är närvarande idag. Det hade nog varit väldigt förnedrade i detta fall. Hela klassen vet nog om det då många skrivit till personen. Så tro mig, dessa fuskare har lärt sin läxa (kommer att) utan att bli uthängda.

Haha, vad pinsamt och förnedrande. Jag skulle inte klara av att visa mitt ansikte i klassrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in