2018-11-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag skulle inte vågat visa mig på universitetet om jag blivit uthängt som fuskare. Många många läser FB och djungeltelegrafen går blixtsnabbt. Skäms alla fuskare.

Inte jag heller. Riktigt skämmigt.
Citera
2018-11-22, 14:24
Medlem
Samir är den nya Janne Josefsson. Heja! Gå efter dem!
Citera
2018-11-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Jag tycker synd om tjejerna runt LKG, framför allt AL. Hon hjälpte honom för att tjäna pengar till sitt uppehälle, och fick småsmulor för det. Nu får hon kanske skaka galler i ett år.

Ett samtal från stockholmsligan, så bryter LKG ihop!

Ja samt att han grävde ner pengarna på hennes föräldrars tomt, det måste ha skakat familjen.

Han hade gott om tid på sig att göra sig av med bevisen, när polisen utförde husrannsakan så höll han i ett USB minne. Polisen kunde inte komma åt lösenordet men han gav det till dom under förhöret, man borde ta en print screen på det och skicka det till alla fuskare så dom jagar ner honom. Det var något USB minne där dom hade samlat bevis på konkurrenterna hoppas stockholmsligan ser det och utpressar honom på allt han har.
Citera
2018-11-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Vilka är det? Som har blivit utkastade från skolorna.

Personer som inte rör detta åtal. Kolla i tråden som handlar om påkomna fuskare.
Citera
2018-11-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
UHR låter aldrig någon fortsätta sin utbildning om de vet att de har köpt en plats. Dessutom är universiteten väldigt strikta när det gäller detta med tanke på att det smutsar ner deras rykte.
Jag tror också att de flesta har nog hoppat av redan. Om inte så är UHR påväg att se till att de hoppar av.

Så är det. Rykte och anseende betyder typ allt för ett universitet. Givetvis kommer man inte låta fuskare behålla sina platser.
Citera
2018-11-22, 15:03
Medlem
discomusens avatar
Jag undrar innerligt om det fanns något ”avtal” eller löfte från ligan att alla personuppgifter etc raderas efteråt? Varför skulle annars folk var villiga att skicka passkopir etc?

I sådana fall har alla fuskarna blivit grovt lurade. För nägonstans skulle väl alla som funderar på gusk ifrågasätta risken att lämna ut ID och att ligan kan bli påkomna? Därav att något tryggt löfte om att allting raderas i efterhand..

Någon som vet?
Citera
2018-11-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIst0easy
Ja samt att han grävde ner pengarna på hennes föräldrars tomt, det måste ha skakat familjen.

Han hade gott om tid på sig att göra sig av med bevisen, när polisen utförde husrannsakan så höll han i ett USB minne. Polisen kunde inte komma åt lösenordet men han gav det till dom under förhöret, man borde ta en print screen på det och skicka det till alla fuskare så dom jagar ner honom. Det var något USB minne där dom hade samlat bevis på konkurrenterna hoppas stockholmsligan ser det och utpressar honom på allt han har.

Det var inte på hennes föräldrars tomt utan den andra tjejen.
Citera
2018-11-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Jag undrar innerligt om det fanns något ”avtal” eller löfte från ligan att alla personuppgifter etc raderas efteråt? Varför skulle annars folk var villiga att skicka passkopir etc?

I sådana fall har alla fuskarna blivit grovt lurade. För nägonstans skulle väl alla som funderar på gusk ifrågasätta risken att lämna ut ID och att ligan kan bli påkomna? Därav att något tryggt löfte om att allting raderas i efterhand..

Någon som vet?

Problemet är säkert att de sparat någon data som kan spåras till någon person. Sen är ett problem att personer inte betalat tillbaka allt vilket lett till att de sparar uppgifterna.
Citera
2018-11-22, 15:25
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Står man med i fusklistan så är det uppenbart att man på något sätt är inblandat i hp-fusket. Sluta tro nåt annat. Vad alla personer har använt sitt hp-resultat till vet vi inte ännu.

Det råder inga tvivel tycker jag om att personen är delaktig med att ha betalat för att få det rätta svaren för ett visst resultat, jag vet inte om du har begärt ut resultat från UHR och bekräftat att personen (personerna) har faktiskt fått de resultat som det står i dokumentet från Tingsrätten? Hon/de kan teoretiskt gjort som journalisten i UG-avsnittet. Men att du slänger ur dig saker om att personen skulle använt sitt HP-resultat till att plugga en linje som det inte finns några belägg för är rätt vidrigt, sluta tro något annat. . Du har hittills inte lagt fram något bevis om att hon studerar Tandläkare även fast du påstår det. Det falsk anklagande som du gör tjänar ingenting till och skapar mer förvirring. Nu har jag bara kollat igenom två personer ur den lista som du har skapat, varav en av dem är det stora tvivel kring om det är sant (Den andra personen verkar kunna stämma, med tanke på vilka gemensamma vänner jag har med den individen och således pluggar det program som du skrev att han gjorde). Jag har inte engagemang till att gå igenom mer grundligt den lista som du har skapat med uthängningar, men jag tycker du borde ta en funderare på hur du själv skulle uppleva situationen att få felaktig information spridd om dig.
Citera
2018-11-22, 15:31
Medlem
Intressant dokumentär, då kan vi räkna med ytterligare läkarbrist framöver.
Citera
2018-11-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Du menar att de kan bli kränkta? LOL på dej.

Nej, jag menar just det jag skrev och ingenting annat.
Senast redigerad av Josef.K.33 2018-11-22 kl. 15:46.
Citera
2018-11-22, 15:47
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Nej, jag menar just det jag skrev och ingenting annat.

Vad tycker du själv om moralen?
Helt ärligt anser jag att de får skylla sig själva. De försökte sig på en genväg men gick bet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in