2018-11-22, 13:49
Medlem
InnerstInnes avatar
Tips till "grävarna": Om det inte direkt framgår i profilen var eller vad denne studerar kan ni kolla igenom vilka sidor denne gillar. Gillamarkeringar på kårer, studentföreningar, nationer, sektioner m.m. kan ge ut information om utbildningen.
Citera
2018-11-22, 13:49
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Ja ja, nu överdriver du lite. Helt klart är det jävligt fult att ha köpt en utbildningsplats. Sedan är det jävligt pinsamt att bli utslängd från utbildningen och ha massor med skulder till CSN.

Men de är knappast mördare eller pedofiler. Fusk förekommer överallt i samhället. Det är knappast något nytt att de med pengar har möjligheten att kunna köpa sig ett bättre liv. Det händer inte endast inom skolväsendet utan överallt. Sluta låtsas om något annat.

Det som måste ske nu är att UHR återkallar deras resultat samt meddelar deras lärosäte om de har börjat studera med sitt HP-resultat. Detta eftersom universiteten inte kan göra något åt det utan att UHR återkallar deras resultat.

Visst det finns gott om fuskare i samhället, skattefuskare, bidragsfuskare, snikna politiker som trots ofantligt generösa regler måste fuska för att kunna roffa åt sig några extra tusenlappar när de tar familjen med på hotellvistelser, m.m m.m i all oändlighet... Men det är något speciellt med den här typen av fusk som väcker svenskens avsky, det kommer man inte ifrån, med all rätt. Jag tror att det helt enkelt är för att det blir så tydligt att personen snuvat någon annan på platsen, det sticker i ögonen som fan.
Citera
2018-11-22, 13:52
Medlem
Så vad ska vi göra nu då? Bara sitta och hoppas på att universiteten kastar ut fuskarna?
Citera
2018-11-22, 13:52
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Kan de fuskare som hunnit examinerats från utbildningar, fråntas deras titel? läkare jurister ingenjörer osv.

Nej då det ganska nyligen blev olagligt att fuska sig in på utbildningar.
Citera
2018-11-22, 13:53
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Nej då det ganska nyligen blev olagligt att fuska sig in på utbildningar.

Har det vart lagligt tidigare?
Citera
2018-11-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Läs hans förhör och förhören med kvinnorna som omgett honom. Två av dom är åtalade, då han har blandat in dom i sina affärer för att göra smutsjobbet. Sagolik tur att ingen av dom blev rånade när dom åkte runt med miljonbelopp i väskorna.

Jag bifogar ett citat från en av kvinnorna:
"-Efter det att Lukas blev häktad åt jag inte på några dagar och mådde väldigt dåligt. Min pappa såg till att jag kom till en psykolog M******* O******, i Hörby på Hörby KBT. Där lärde jag mig att jag inte varit snäll mot mig själv. Förhållandet hade handlat om honom och inte oss. Det var ngt som passade honom väldigt bra, nu vet jag att det kan vara en narcissisk personlighetsstörning, att när han gör det är det för egen personlig vinning, men han tror det han gör är bra."

Han betedde sig illa mot den första kvinnan också, så hon är helt knäckt. Och henne trycker han ner i förhör. Citat från förhör nedan.

"Luc*s ombeds berätta om AL
Fritidsintressen?
- Luc*as säger att han inte vet.
Kompetenser?
- Luc*s säger tyvärr inte"

Säger allt om mannen. Varit bekant med tjejen i över två år och bott ihop med henne en period, och vet inget om hennes fritidsintressen. Det enda han kan säga är att hon är bra på att laga mat.

Nedan är ett citat från LKGs mor till AL på Facebook, strax efter dom separerat:
"Nu är kanske Luc*s glada dagar förbi och han får vänja sig vid att fixa lite hushållsarbete själv. Skadar nog inte va?"

Det är på de grunderna samt förgående inlägg som jag grundar mitt påstående att han är en pellejöns. Pratar man med proffs heter det tydligen narcissist.

Imorgon skall han upp och prata i rätten igen. Lycka till LKG! Silbersky kör med taktiken att idiotförklara dig, för att få dig fri!

”Är man skyldig ska man ha Silbersky”

Håller med dig helt, läste igenom alla hans förhör rätt komiskt hur hans bullshit historia brast när han fick reda på att AL redan berättat allting för polisen. Han försöker bara komma undan hela tiden, jag hoppas att han inte får något fängelsestraff så att alla babianer som har dykt upp i excel listorna kan utöva sin hederskultur på honom.
Citera
2018-11-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
3 pers av 500-tals fuskare har blivit utslängda?

Av samtliga konstaterade fall av fusk har man kastat ut samtliga. Vet på rak arm åtminstone 10-15 pers.
Citera
2018-11-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Visst det finns gott om fuskare i samhället, skattefuskare, bidragsfuskare, snikna politiker som trots ofantligt generösa regler måste fuska för att kunna roffa åt sig några extra tusenlappar när de tar familjen med på hotellvistelser, m.m m.m i all oändlighet... Men det är något speciellt med den här typen av fusk som väcker svenskens avsky, det kommer man inte ifrån, med all rätt. Jag tror att det helt enkelt är för att det blir så tydligt att personen snuvat någon annan på platsen, det sticker i ögonen som fan.

Jo, men absolut så är det! Speciellt om man själv kämpar med att komma in på en utbildning. Men som sagt, knappast något nytt att de med pengar kan köpa sig ett bättre liv.
Dock är det idiotiskt att komma med kommentarer som att de borde dö, inte få något jobb i framtiden osv.
Finns till och med de som har varit dumma nog att börja trakassera de som finns i listen personligen.
Det enda som behövs av fuskare är att hoppa av sina utbildningar och söka in som alla andra gör. Så svårt är det inte.
Citera
2018-11-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kempea
Så vad ska vi göra nu då? Bara sitta och hoppas på att universiteten kastar ut fuskarna?
1. Jag tror att de flesta redan hoppat av utbildningarna.
2. Det pågår rättegång för de fuskare som åtalats och fuskligan.
3. Listorna på fuskare finns här på fb, kontakta lärosäten.

UHR är redan igång med detta, så ja. Det är bara att sitta vänta iprincip
Citera
2018-11-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Av samtliga konstaterade fall av fusk har man kastat ut samtliga. Vet på rak arm åtminstone 10-15 pers.

Vilka är det? Som har blivit utkastade från skolorna.
Citera
2018-11-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
1. Jag tror att de flesta redan hoppat av utbildningarna.
2. Det pågår rättegång för de fuskare som åtalats och fuskligan.
3. Listorna på fuskare finns här på fb, kontakta lärosäten.

UHR är redan igång med detta, så ja. Det är bara att sitta vänta iprincip

UHR låter aldrig någon fortsätta sin utbildning om de vet att de har köpt en plats. Dessutom är universiteten väldigt strikta när det gäller detta med tanke på att det smutsar ner deras rykte.
Jag tror också att de flesta har nog hoppat av redan. Om inte så är UHR påväg att se till att de hoppar av.
Citera
2018-11-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIst0easy
Håller med dig helt, läste igenom alla hans förhör rätt komiskt hur hans bullshit historia brast när han fick reda på att AL redan berättat allting för polisen.
Jag tycker synd om tjejerna runt LKG, framför allt AL. Hon hjälpte honom för att tjäna pengar till sitt uppehälle, och fick småsmulor för det. Nu får hon kanske skaka galler i ett år.

Citat:
Ursprungligen postat av LifeIst0easy
Han försöker bara komma undan hela tiden, jag hoppas att han inte får något fängelsestraff så att alla babianer som har dykt upp i excel listorna kan utöva sin hederskultur på honom.
Ett samtal från stockholmsligan, så bryter LKG ihop!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in