2018-11-22, 13:14
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Det är en mindre felskrivning som man uppenbart ser är ett slarvfel eftersom man vet att en påbyggnadsutbildningen inte är möjlig om man inte erlagt en examen i yrket tandhygienist. Det är betydligt allvarligare att du själv påstår med dina tidigare inlägg om att hon studerade tandläkarprogrammet som du inte tycks ha några belägg för?

Jag har bevisat mitt varför hon har studerat tandhygienist och gjort ett examensarbete inriktat för tandhygienist. Jag väntar spänt på dina bevis som kan bringa klarhet om att hon studerar tandläkare.

EDIT: Den här häxjakt som bedrivs bland annat av dig tycks ha felaktiga punkter, är det rimligt att hänga ut exempelvis den här individen som jag tycks ha funnit bevis för inte använt sig av resultatet från HP?

Står man med i fusklistan så är det uppenbart att man på något sätt är inblandat i hp-fusket. Sluta tro nåt annat. Vad alla personer har använt sitt hp-resultat till vet vi inte ännu.
Citera
2018-11-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ali Fegan var alldeles för snäll i sina frågor till högskoleverket. Han tycks tyvärr inte förmögen att fylla tomrummet efter Josefsson.

"Kan ni garantera att ingen fuskar?"
Allvarligt talat, vad är det för fråga?

En kille som begär namnbyte hos skatteverket för att kunna göra sitt reportage åt Uppdrag granskning förtjänar iaf min respekt för sitt arbete som journalist.

Och hade det inte varit för Ali Fegan så hade antagligen den här Flashbacktråden inte ens existerat.
Citera
2018-11-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jageganskaful
Du får gärna förklara varför du kallar en person så de e ju bara jävligt onödigt

Läs hans förhör och förhören med kvinnorna som omgett honom. Två av dom är åtalade, då han har blandat in dom i sina affärer för att göra smutsjobbet. Sagolik tur att ingen av dom blev rånade när dom åkte runt med miljonbelopp i väskorna.

Jag bifogar ett citat från en av kvinnorna:
"-Efter det att Lukas blev häktad åt jag inte på några dagar och mådde väldigt dåligt. Min pappa såg till att jag kom till en psykolog M******* O******, i Hörby på Hörby KBT. Där lärde jag mig att jag inte varit snäll mot mig själv. Förhållandet hade handlat om honom och inte oss. Det var ngt som passade honom väldigt bra, nu vet jag att det kan vara en narcissisk personlighetsstörning, att när han gör det är det för egen personlig vinning, men han tror det han gör är bra."

Han betedde sig illa mot den första kvinnan också, så hon är helt knäckt. Och henne trycker han ner i förhör. Citat från förhör nedan.

"Luc*s ombeds berätta om AL
Fritidsintressen?
- Luc*as säger att han inte vet.
Kompetenser?
- Luc*s säger tyvärr inte"

Säger allt om mannen. Varit bekant med tjejen i över två år och bott ihop med henne en period, och vet inget om hennes fritidsintressen. Det enda han kan säga är att hon är bra på att laga mat.

Nedan är ett citat från LKGs mor till AL på Facebook, strax efter dom separerat:
"Nu är kanske Luc*s glada dagar förbi och han får vänja sig vid att fixa lite hushållsarbete själv. Skadar nog inte va?"

Det är på de grunderna samt förgående inlägg som jag grundar mitt påstående att han är en pellejöns. Pratar man med proffs heter det tydligen narcissist.

Imorgon skall han upp och prata i rätten igen. Lycka till LKG! Silbersky kör med taktiken att idiotförklara dig, för att få dig fri!

”Är man skyldig ska man ha Silbersky”
Senast redigerad av QuickFuse 2018-11-22 kl. 13:44.
Citera
2018-11-22, 13:27
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katteri
En kille som begär namnbyte hos skatteverket för att kunna göra sitt reportage åt Uppdrag granskning förtjänar iaf min respekt för sitt arbete som journalist.

Och hade det inte varit för Ali Fegan så hade antagligen den här Flashbacktråden inte ens existerat.

Exakt. Kudos till AF för sitt engagemang.
Citera
2018-11-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Kommer man på fusk så ska man bli utskickad från utbildningen. Har man tagit examen ska den dras tillbaka och ogiltigförklaras. Allt annat är en vinst för fuskarna.
Har själv aldrig blivit utsatt för något likande men jag är väldigt bra på att sätt mig in i olika tankebanor. Om detta hade inträffat mig hade en sak varit svårare att gå igenom än något annat: tanken av att varenda okänd människa du tittar i ögonen på vet något hemskt om dig. Den personen må inte veta någonting men ändå inbillar du dig att alla vet dina mörkaste handlingar. Du är liksom ”naken” inför världen. Varenda interaktion kommer kännas såhär. Varje gång du säger ”Hej” till någon och tittar personen i ögonen kommer du tänka ”känner den här personen till vad jag har gjort?”. Du har inte längre någon mask att dölja dig bakom. Din interna mask som du inte visa för någon OCH som du dessutom har försökt att dölja och förtränga för dig själv är nu helt exponerad.

Alla vet vad du har gjort. Vare sig de verkligen vet det eller inte.
Senast redigerad av miami82 2018-11-22 kl. 13:32.
Citera
2018-11-22, 13:29
Medlem
Kommer folk som har fuskat att bli utslängda från sina utbildningar? Har en kursare på listan, rätt dryg snubbe. Hoppas han åker!
Citera
2018-11-22, 13:32
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Kommer folk som har fuskat att bli utslängda från sina utbildningar? Har en kursare på listan, rätt dryg snubbe. Hoppas han åker!

Om du såg UG häromdagen så verkar ju högskolorna, rättsväsendet och UHR ha den ambitionen. Dock blir det svårt tror jag, men nu när vissa åker fast så kan det kanske ge en effekt att fler tips ramlar in till polis och rättsväsendet.
Citera
2018-11-22, 13:33
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katteri

A Fegan är skalliga personen som på slutet ställde frågor, inte personen som gjort reportaget.
Citera
2018-11-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miami82
Har själv aldrig blivit utsatt för något likande men jag är väldigt bra på att sätt mig in i olika tankebanor. Om detta hade inträffat mig hade en sak varit svårare att gå igenom än något annat: tanken av att varenda okänd människa du tittar i ögonen på vet något hemskt om dig. Den personen må inte veta någonting men ändå inbillar du dig att alla vet dina mörkaste handlingar. Du är liksom ”naken” inför världen. Varenda interaktion kommer kännas såhär. Varje gång du säger ”Hej” till någon och tittar personen i ögonen kommer du tänka ”känner den här personen till vad jag har gjort?”. Du har inte längre någon mask att dölja dig bakom. Din interna mask som du inte visa för någon OCH som du dessutom har försökt att dölja och förtränga för dig själv är nu helt exponerad.

Alla vet vad du har gjort. Vare sig de verkligen vet det eller inte.

Ja ja, nu överdriver du lite. Helt klart är det jävligt fult att ha köpt en utbildningsplats. Sedan är det jävligt pinsamt att bli utslängd från utbildningen och ha massor med skulder till CSN.

Men de är knappast mördare eller pedofiler. Fusk förekommer överallt i samhället. Det är knappast något nytt att de med pengar har möjligheten att kunna köpa sig ett bättre liv. Det händer inte endast inom skolväsendet utan överallt. Sluta låtsas om något annat.

Det som måste ske nu är att UHR återkallar deras resultat samt meddelar deras lärosäte om de har börjat studera med sitt HP-resultat. Detta eftersom universiteten inte kan göra något åt det utan att UHR återkallar deras resultat.
Citera
2018-11-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Om du såg UG häromdagen så verkar ju högskolorna, rättsväsendet och UHR ha den ambitionen. Dock blir det svårt tror jag, men nu när vissa åker fast så kan det kanske ge en effekt att fler tips ramlar in till polis och rättsväsendet.

Det behövs inga fällande domar för att UHR ska kunna återkalla ett resultat. Det är det enda som behövs. Det spelar ingen roll om de får betala dagsböter. Viktigaste är att de blir av med sin utbildningsplats, vilket kommer att hända så småningom.
Citera
2018-11-22, 13:44
Medlem
F3ttans avatar
Kan de fuskare som hunnit examinerats från utbildningar, fråntas deras titel? läkare jurister ingenjörer osv.
Citera
2018-11-22, 13:45
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Det behövs inga fällande domar för att UHR ska kunna återkalla ett resultat. Det är det enda som behövs. Det spelar ingen roll om de får betala dagsböter. Viktigaste är att de blir av med sin utbildningsplats, vilket kommer att hända så småningom.

Ja, man får hoppas att högskolorna sätter fart och stänger asap av dessa personer som figurerar som köpare av hp-fusk i FUPen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in