2018-11-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Alla ni som håller ryggen om fuskare och tycker att de knappt ska straffas alls (dagsböter är inget straff för det här), skulle ni vilja ha en kirurg som ska skära i er, som fuskat på hs-provet? Eller tandläkare?

Ska vi börja tillåta fusk i tävlingar också? Diverse hjälpmedel?

Ni är roliga.

Ja, sluta skydda dem.
Men samtidigt får ni vara försiktiga med att hänga ut folk.
Citera
2018-11-22, 10:41
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Om jag vore oskyldig så skulle jag t. ex. inte stänga ned mitt Facebook-konto, som du sa i ett inlägg att du gjort.. Jag skulle istället i ett offentligt inlägg tala om för mina vänner, att jag blivit oskyldigt anklagad pga av att fusk-arrangörerna kontaktat mig. Jag skulle skriva sanningen. Du kan ju ändå inte hindra ryktesspridningen. Däremot, som andra påpekat i tråden, så förekommer det motstridiga uppgifter från dig. I ett inlägg säger du att du tackade Nej till dem. I ett annat inlägg säger du att de inte ville ha dig pga av din påstådda dyslexi.

Är det du som har dyslexi, eller? Han skrev klart och tydligt att han var nyfiken på vad det handlade om och mailade lite tillbaka för att veta mer. När han sedan (möjligtvis) sade att han hade dyslexi kanske de slutade svara på honom. Men allt handlade bara om ren nyfikenhet. Jag hade gjort exakt likadant i hopp om att få reda på vilka det är som ligger bakom.
Citera
2018-11-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnkaka
Är det du som har dyslexi, eller? Han skrev klart och tydligt att han var nyfiken på vad det handlade om och mailade lite tillbaka för att veta mer. När han sedan (möjligtvis) sade att han hade dyslexi kanske de slutade svara på honom. Men allt handlade bara om ren nyfikenhet. Jag hade gjort exakt likadant i hopp om att få reda på vilka det är som ligger bakom.

Har du mejlat dem? För att få reda på vilka de är? Låter dumt
Citera
2018-11-22, 10:46
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2

De mailade K*j. Jag hade också svarat de, precis som K*j. Jag hade givetvis velat ta reda på vilka dessa män är för att kunna anmäla dem till Polisen. Av endast denna anledning.
Citera
2018-11-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Kan tänka mig att det finns personer som ser ett högt resultat på HP som en statusmarkör. Att hon inte behövde det egentligen.

På hennes bilder på Insta syns hon med en Labradoodle-valp av mindre storlek för cirkus 45 000. Labradoodle-valpar av city-size har dessutom kö hos uppfödarna, så har hon köpt sig före i kön har hon betalat mer.

Uppenbarligen är status viktigt för henne.

Vad har hennes hund med det att göra?
Ni på Flashback är så löjliga.
Citera
2018-11-22, 10:48
Medlem
Citat:
De mailade K*j. Jag hade också svarat de, precis som K*j. Jag hade givetvis velat ta reda på vilka dessa män är för att kunna anmäla dem till Polisen. Av endast denna anledning.
Ok. Så denna är oskyldig?
Citera
2018-11-22, 10:49
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drMunchhausen
Citerar så du ser inlägget, kanske något att adda till din todolist..

Lite eget detektivarbete. Alla som avskyr sådant här fusk borde googla lite, inte svårt att hitta fuskare.

På rad 4, Libin Hassan, född -94. Köpt HP-resultat 1,9 .
https://cdn-08.minfil.com/i477scl7b1/69ad0ecf-1542831594/Aktbil_258_s299.jpg

Det är samma person som denna Libin Ali (jämför personnummer med aktbilagan):
https://www.ratsit.se/19941010-Libin_Ali_Sundbyberg/DtwU4Co_BvDg1Eapm2izEURkVtmt6EYUTZ2-7R1vidE

Som verkar läsa medicin på KI under namn Libin Hassan Ali enligt denna gruppindelning:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&cad=rja& uact=8&ved=2ahUKEwjHs5qNuebeAhWFhywKHcHaCk8QFjAMeg QIBBAC&url=https%3A%2F%2Fpingpong.ki.se%2Fpublic%2 Fpp%2Fpublic_noticeboard_attachment%2Ffetch%3Fmess ageId%3 D1958911%26fileId%3D19392737&usg=AOvVaw3_zf47sp-XcB-7Gyb5WBAa

När man går in på gruppindelningen så ser man vad fruktansvärt med blattar det är på läkarutbildningen. De är något alldeles enormt överrepresenterade jämfört med deras andel av befolkningen. Ser man till studieresultat och kunskaper i invandrarområdena så är det helt osannolikt att det skulle finnas så här många topp-presterande blattar i samhället som kommit in via HP eller betyg på ärlig väg. Det måste dölja sig massvis av blattar som har fuskat sig in via HP på läkarprogrammet.
Citera
2018-11-22, 10:50
Medlem
Citat:
En man blev felaktigt uthäng ihop med alla andra på listan, och svarade i tråden. Se mannens svar i denna tråd nedan.

(FB) Norrköping: 3 häktade misstänkt för ha sålt svar till högskoleprov mellan 2015-2018
Citera
2018-11-22, 10:50
Medlem
Ruuzaks avatar
Wtf! William Atashkade - är inte det IFK Göteborgs tidigare talang?

Säger ju ingenting om huruvida han är benägen att fuska, utan mer en lite ”rolig” observerbar eftersom han var en skaplig talang back in the days.
Citera
2018-11-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Ytterligare ett par:

Camilla Ålhed Stockholm köpt HP-resultat 1,8 pluggar ingenjör arkitektur på KTH https://www.facebook.com/camilla.alhed

Nina Yavari Göteborg köpt HP-resultat 1,85 läser läkare på Göteborgs Universitet https://www.facebook.com/profile.php?id=100012939551974

Shanya Abdulla Göteborg köpt HP-resultat 1,7 läser läkare på Göteborgs Universitet https://www.facebook.com/shanya.abdulla
Camilla Ålhed, profilen är nere, hann se de andra två men ej henne.
Nån som screencapat?
Citera
2018-11-22, 10:53
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:

Varför då? Det hade väl bara varit att kontakta Polisen direkt. Du och K*j har väl inga befogenheter att utreda brott?
Citera
2018-11-22, 10:53
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ok. Så denna är oskyldig?

K*j är oskyldig. Tror att HP-Hjälpen har betydligt många fler som vill arbeta för dem som mailade tillbaka.. som INTE har dyslexi. Jag hade inte lagt ner pengar på en klient med dyslexi i alla fall. Trots att han fått 2.0. Dessutom är dyslexiproven på förlängd skrivtid - och vad jag har sett så har gärningsmännen endast provschemat för ordinarie skrivtid på 55 min per provpass, vilket innebär att en provskrivare som fått 2.0 på ett dyslexiprov kan prestera sämre på 25 minuters kortare skrivtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in