2018-11-22, 00:41
Medlem
K kanske kan screenshota sin mejlkonversation med en av fuskarna?

Det är fan riktigt illa att en oskyldig hängs ut..
Citera
2018-11-22, 00:42
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtTheSpeedOfLight
Tänkte bara att han kunde sluta länka min FB- profil. Vet inte vart ni hittat min mail i någon förundersökning, men det är klart att jag inte kan försvinna därifrån.

Screenshot: https://i.imgur.com/Oa1s0Ab.png
Mitt första resultat är tydligen för gammalt för att dyka upp. De tar bara senaste 5 årens. Men fick 1.7 kvant och 1.8 verbal som under det gammla systemet rundades upp till 1.8

Svarade för att jag var nyfiken, tänkte det inte kunde skada. De berättade inte mer än vad som redan fanns tillgängligt. Roligt nog länkade de uppdrag gransknings dokumentär som bevis på att de var ett seriöst företag :P

Ptja, Skatteverket och banken kräver att jag kan redogöra för exakt var mina pengar kommer ifrån, kan jag inte det på ett trovärdigt sätt ja då antas det komma från ekonomisk brottslighet, det kallas omvänd bevisbörda. Bevisbördan ligger alltså på dig i det här fallet, återge email konversationen.
Citera
2018-11-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag vill inte misstro någon person i tråden eller peka ut ev oskyldiga men den bilden som las upp går att manipulera. Bara att ändra koden i webbsidan och sen screena.

Fan de tänkte jag inte på!
Citera
2018-11-22, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rumsregler
Är du helt dum i huvudet eller? Jag försvarar inte någon som har fuskat sig in i en utbildning. Att de är runt 20 är inte en ursäkt, däremot ett sätt att visa att de utländska läkare ni har träffat hittills är förmodligen 40+ med examen från utlandet.
Dock så ser jag mycket väl att ni kommer fram med rasistiska åsikter och drar alla över en kam.
Självklart finns det välutbildare invandrare i Sverige. Lika väl som att det finns idioter som er i Sverige. Allt är inte svart eller vitt.

Problemet är den extrema skillnaden dem emellan. Det är en mycket liten del som är "välutbildade".
Citera
2018-11-22, 00:45
Medlem
Kan man söka på studenter vid tex KI på något sätt? Har hittat en som jag vill se om hon är aktiv student, finns i tidigare inlägg av mig.
Citera
2018-11-22, 00:47
Medlem
Kan Quickfuse eller någon screenshota Kaj i deras lista? Hittar den inte :/
Citera
2018-11-22, 00:47
Medlem
Citat:
Är du helt dum i huvudet eller? Jag försvarar inte någon som har fuskat sig in i en utbildning. Att de är runt 20 är inte en ursäkt, däremot ett sätt att visa att de utländska läkare ni har träffat hittills är förmodligen 40+ med examen från utlandet.
Dock så ser jag mycket väl att ni kommer fram med rasistiska åsikter och drar alla över en kam.
Självklart finns det välutbildare invandrare i Sverige. Lika väl som att det finns idioter som er i Sverige. Allt är inte svart eller vitt.

Jag har en vän från Frankrike som pluggar som läkare i Polen, han är ett bra ämne på vad man ser när man förstår behovet av duktiga läkare inom EU.
Citera
2018-11-22, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Problemet är den extrema skillnaden dem emellan. Det är en mycket liten del som är "välutbildade".

Säger inte att alla är välutbildade, likväl som att alla svenskar är inte akademiker direkt. Visst finns det ohyggliga invandrare också. Dock är det fel att dra alla över en kam. Finns också massvis med ohyggliga svenskar.
Känner många invandrare som arbetar på ett hederligt sätt och därmed blir en tillgång till landet genom att betala skatt osv.
Citera
2018-11-22, 00:48
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Jag ljög när jag skrev att hans mailadress stod fristående, helt utan sammanhang.

Hans mailadress står ihop med en siffra. 30000

Har Kaj någon förklaring på det?

Och vad skulle han ha betalat 30,000 kronor för? Om han skrev 1.9 2015 och exempelvis skulle ha fuskat till sig 2.0 något år efter hade det kostat honom 100+.
Citera
2018-11-22, 00:50
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Åh, gulligt med små-flashback-rassar!
Som du ser är majoriteten av fuskare väldigt unga. De läkare som du har träffat är nog för det mesta 40+.

Sluta vara bitter och dra ditt rasist-kort bara för att du själv inte kan göra någonting bra med ditt liv.

"Dra ditt rasist-kort"? Uttrycket "rasist-kort" är något man säger att apor drar, inte rasister. Tänk om, tänk rätt.

Min enda fundering angående ämnet är, om man är för dum för att få toppbetyg på gymnsasiet, hur ska man då klara en läkar- eller jurist-utbildning som man kommit in på med köpta HP?
Citera
2018-11-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Kan Quickfuse eller någon screenshota Kaj i deras lista? Hittar den inte :/

Det är en färgglad cirkel i nedre högra hörnet på det bladet. Du får sedan zooma in ordentligt för att se texten.

Där står 3 mailadresser i en klump för sig, alla med stora tal efter.
Citera
2018-11-22, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Och vad skulle han ha betalat 30,000 kronor för? Om han skrev 1.9 2015 och exempelvis skulle ha fuskat till sig 2.0 något år efter hade det kostat honom 100+.

Det behöver inte betyda betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in