2018-11-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Vad kan väntas för straff för fuskanordnarna?
kommer dom få 5år< Fängelsestraff eller vad kan väntas?

Efter överklaganden och vända i HR; allt mellan 2-6 år.
Mest troligt; 2-4 år.
Citera
2018-11-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Kollade aldrig upp honom i listan utan antog att han fanns då han underströk det i sitt inlägg.

Jag tror inte Kaj själv har sett listan, utan han tog det nog bara för givet att det var därifrån hans namn kom.
Citera
2018-11-22, 00:29
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Han mail-adress står inte med i listan med kunder. Den står separat på ett annat omaskat blad. Helt fristående utan innebörd.
Lyckades komma in på läkarprogrammet med mycket slit på HP, utan något fusk. Hoppas dessa personer och de som köpt deras tjänster brinner i helvetet..
Citera
2018-11-22, 00:30
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nej, de har annonserat. De har inte raggat kunder aktivt. De som är med på listan har självmant hört av sig till de som säljer fusket.

Nu har du fel igen. Det är tackvare sådana som dig som blandar sanningar med lögner så att vi får halvsanningar.

Hade du läst FUP hade du sett att de aktivt letade efter personer som hade skrivit 2.0
Citera
2018-11-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vi förstår. Du tycker att det är att göra något bra med sitt liv att fuska sig in på utbildningar? Det är patetiskt att höra era ursäkter att 20-25-åringar är 'väldigt unga' som inte behöver ta ansvar. Dessa människor vet mycket väl vad de gjort. De har förstört så himla mycket för en massa andra, för sin egen vinning.

Du tycks inte heller förstå vad att dra rasist-kort innebär. Du kanske tillhör dem som tycker att det är bra att vi får en massa kassa invandrarläkare som fuskat till sig utbildningen? Så att ni kan peka finger och säga vad många välutbildade invandrare vi har i Sverige? Detta sker på unga svenskars bekostnad.

Är du helt dum i huvudet eller? Jag försvarar inte någon som har fuskat sig in i en utbildning. Att de är runt 20 är inte en ursäkt, däremot ett sätt att visa att de utländska läkare ni har träffat hittills är förmodligen 40+ med examen från utlandet.
Dock så ser jag mycket väl att ni kommer fram med rasistiska åsikter och drar alla över en kam.
Självklart finns det välutbildare invandrare i Sverige. Lika väl som att det finns idioter som er i Sverige. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2018-11-22, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtTheSpeedOfLight
Tänkte bara att han kunde sluta länka min FB- profil. förundersökningen är klart att jag inte kan försvinna ifrån.

Screenshot: https://i.imgur.com/DREP41y.png
Mitt första resultat är tydligen för gammalt för att dyka upp. De tar bara senaste 5 årens. Men fick 1.7 kvant och 1.8 verbal som under det gammla systemet rundades upp till 1.8

Svarade för att jag var nyfiken, tänkte det inte kunde skada. De berättade inte mer än vad som redan fanns tillgängligt. Roligt nog länkade de uppdrag gransknings dokumentär som bevis på att de var ett seriöst företag :P

Antingen har du pengar på konton att betala fusket flera gånger om . Nej jag skojar. Men om du inte finns med på excel-listan borde du inte frukta något

Men varför tog du inte kontakt med UHR efter att de pratat med dig?

Citat:
Jag tror inte Kaj själv har sett listan, utan han tog det nog bara för givet att det var därifrån hans namn kom.

Det förklarar nog!
Senast redigerad av Nagayumi12 2018-11-22 kl. 00:35.
Citera
2018-11-22, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Nu har du fel igen. Det är tackvare sådana som dig som blandar sanningar med lögner så att vi får halvsanningar.

Hade du läst FUP hade du sett att de aktivt letade efter personer som hade skrivit 2.0

Har du läst vad han skrev?

"De har inte aktivt jagat kunder".

Kunder och provskrivare är inte samma sak.

I övrigt: Kaj verkar mycket pålitlig, med utdrag som stärker vad han säger.
Citera
2018-11-22, 00:38
Medlem
Jag ljög när jag skrev att hans mailadress stod fristående, helt utan sammanhang.

Hans mailadress står ihop med en siffra. 30000.

Har Kaj någon förklaring på det?
Senast redigerad av QuickFuse 2018-11-22 kl. 00:47.
Citera
2018-11-22, 00:39
Medlem
Citat:
Jag ljög när jag skrev att hans mailadress stod fristående, helt utan sammanhang.

Hans mailadress står ihop med en siffra. 30000

Skulle du kunna berätta vilken aktbilaga det var nu igen?
Citera
2018-11-22, 00:39
Medlem
Citat:

Hans mailadress står ihop med en siffra. 30000

Intressant om det stämmer. Har ej själv sett listan.
Citera
2018-11-22, 00:40
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Har du läst vad han skrev?

"De har inte aktivt jagat kunder".

Kunder och provskrivare är inte samma sak.

I övrigt: Kaj verkar mycket pålitlig, med utdrag som stärker vad han säger.
Jag vill inte misstro någon person i tråden eller peka ut ev oskyldiga men den bilden som las upp går att manipulera. Bara att ändra koden i webbsidan och sen screena.
Citera
2018-11-22, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagayumi12
Skulle du kunna berätta vilken aktbilaga det var nu igen?
Aktbil 258 s.298 tryckt på bladet, ej pdf-sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in