2018-11-20, 09:33
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltskitersig
Yes, ett förhållande är mycket mer än sex, folk verkar tro att det är sexbiten som är det värsta här, NEJ, ett långvarigt svek, 1år, och skuldbeläggande på mig, det är det värsta här. Det är det jag menade med det jag skrev innan någon gång, skulle hon berätta att de även haft sex så skulle jag inte längre känna misstro mot henne i den här saken och då skulle jag kanske kunna bygga upp ett förtroende mot henne igen, OM jag känner att hon är ärlig.

Ja, det låter inte bra alls, måste finnas en öppen kommunikation med alla detaljer samt tankar framme på bordet. Att skuldbelägga dig är helt fel, hon verkar ha grävt in sig i försvarsposition istället för att öppna upp sig. Omöjligt att diskutera vad som hänt och komma vidare annars. Vete tusan TS, hon verkar ego, omogen och manipulativ. Svårlöst läge. Lycka till på parterapin men vill hon inte öppna sig kommer det bli riktigt plågsamt för dig att köra vidare tror jag.
Citera
2018-11-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, det låter inte bra alls, måste finnas en öppen kommunikation med alla detaljer samt tankar framme på bordet. Att skuldbelägga dig är helt fel, hon verkar ha grävt in sig i försvarsposition istället för att öppna upp sig. Omöjligt att diskutera vad som hänt och komma vidare annars. Vete tusan TS, hon verkar ego, omogen och manipulativ. Svårlöst läge. Lycka till på parterapin men vill hon inte öppna sig kommer det bli riktigt plågsamt för dig att köra vidare tror jag.

Men sluta uppmuntra hans djävla cuckbeteende nån gång. Tror ni på allvar att det finns en väg framåt för ett förhållande där ena parten har pippat sig blå bakom ryggen på den andre under ett års tid? Man måste vara bra pervers för att tycka att det är acceptabelt. Fy säger jag bara.

Till ts: Rädda det lilla som finns kvar av din manlighet och släng ut henne för tusan. Ert förhålllande tog slut samtidigt som hon särade på benen för den andre mannen. För tro inget annat, de har idkat samlag jättemånga gånger. Jätte jätte jättemånga gånger.
Citera
2018-11-20, 11:15
Medlem
Citat:

Kommer hon inte öppna upp sig och berätta hela sanningen under parterapin så vet jag inte hur det kommer bli. Jag är medveten att saker döljs och jag hoppas att den vi pratar med under parterapin kan få henne att förstå att fullständig ärlighet krävs.
Citera
2018-11-20, 12:26
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Härskartekniker, ja, det har jag tom kommenterat till henne.
Det hon säger är att "Vi måste blicka framåt" för att kunna gå vidare. Ja det är delvis sant men hon verkar inte förstå att det inte fungerar så, självklart måste det vara en period där jag vill försöka förstå, varför/hur/när/vad, sådana frågor behöver jag få svar på. Hittils får jag svar som "jag vet inte", "jag kommer inte "ihåg", det fram tills dag tre då hon sa det om att jag inte ska prata om det för då blir det för tungt för henne. Om jag nu frågar något så säger hon bara att hon inte förstår varför jag vill veta det?!

Vi ska på parterapi om någon/några veckor och då hoppas jag att vi får någon bra som kan förklara för henne att det inte går att sopa under mattan.

Hon är manipulativ tyvärr, och sådana har oftast drag av histrioni, vanligast för tjejer (läs på på om histrionisk personlighetsstörning).

Skall du vara kvar med henne skall du ställa tydliga krav.
En MMPI skall du kräva för att se att det inte är något fel med henne och kräva resultaten av henne, denne används inom rättspsykiatri bland annat för att sålla ut störningar.

Ifall du har en möjlighet en MRI, och EEG för att se att det inte är ett TBI, då vissa slag mot huvudet, där empati-center sitter, kan skapa sådana här beteenden, där man blir manipulativ. Är det så, är det tyvärr kroniskt resten av livet.

En närstående släkting filmades vid ett av sina manipulativa vredesutbrott och visades sen filmen dagen efter, slutade med att denne slutgiltligen togs till en psykiater och det visade sig att det var ett TBI i PFC som skapade en empati-störning.

Jag har varit i en liknande sits, eller ptja, är det lite halvt forfarande.
Fick höra exakt samma argument (vilket är varför jag svarar*), det är man själv som skuldbeläggs och så började hon hota att lämna mig för att jag krävde svar av henne om varför hon gjorde som hon gjorde.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2018-11-20 kl. 12:29.
Citera
2018-11-20, 13:40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Men sluta uppmuntra hans djävla cuckbeteende nån gång. Tror ni på allvar att det finns en väg framåt för ett förhållande där ena parten har pippat sig blå bakom ryggen på den andre under ett års tid? Man måste vara bra pervers för att tycka att det är acceptabelt. Fy säger jag bara.

Till ts: Rädda det lilla som finns kvar av din manlighet och släng ut henne för tusan. Ert förhålllande tog slut samtidigt som hon särade på benen för den andre mannen. För tro inget annat, de har idkat samlag jättemånga gånger. Jätte jätte jättemånga gånger.

Ja jag är pervers, måste du göra en omskrivning för att våga nämna det. Kalla mig pervers rätt ut istället moralisten!
Citera
2018-11-21, 08:08
Medlem
Citat:
Ja jag är pervers, måste du göra en omskrivning för att våga nämna det. Kalla mig pervers rätt ut istället moralisten!

Du får vara hur pervers du vill, lilla pervo. Poängen var inte att klanka ner på dig. Dina böjelser är dina böjelser. Poängen var att försöka förmå ts att greppa tag i sitt liv "by the balls" och reda ut den här soppan. Alla gillar inte att få sin fru påsatt av andra män.
Citera
2018-11-21, 21:15
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Du får vara hur pervers du vill, lilla pervo. Poängen var inte att klanka ner på dig. Dina böjelser är dina böjelser. Poängen var att försöka förmå ts att greppa tag i sitt liv "by the balls" och reda ut den här soppan. Alla gillar inte att få sin fru påsatt av andra män.

Ok, det framgick inte direkt av ditt ordval, ett tips till framtiden är då att skriva direkt till TS, och sluta citera och beordra mig vilka råd jag skall ge. Självklart bestämmer TS själv vilka råd han skall lyssna på, han är förhoppningsvis myndig.
Citera
2018-11-22, 01:06
Medlem
Citat:
Ok, det framgick inte direkt av ditt ordval, ett tips till framtiden är då att skriva direkt till TS, och sluta citera och beordra mig vilka råd jag skall ge. Självklart bestämmer TS själv vilka råd han skall lyssna på, han är förhoppningsvis myndig.

Det framgick väl glasklart att hela inlägget handlade om ts situation?
Det jag menade skulle vara perverst i sammanhanget var den självspäkelse det måste innebära att acceptera det svek som ts blivit utsatt för. Jag kanske har missat något, men ligger det inte lite i sakens natur att ett cuckoldförhållande delas gemensamt mellan parterna? Att "den bedragne" genom sin vetskap och passiva deltagande också får ut något av situationen? Här har inget av det förekommit, utan här har ju ett stort svek skett!

Tycker du ändå inte själv om du tänker efter, att det är lite konstigt att ge råd utifrån en cucks egna perspektiv, till en kille som uppenbarligen lider av att frugan har varit otrogen?
Citera
2018-11-22, 01:12
Bannlyst
Ja MEN vafan dumpa, finns inget annat alternativ, du kommer aldrig mer att kunna lita på henne har du tänkt på det??
Citera
2018-11-22, 01:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Fick som sagt reda på det här i söndags och redan igår blir min fru arg på mig när jag vill prata om det, säger att jag psykar henne genom det så att hon mår dåligt!!
Det slutar med att jag tröstar henne för att hon mår dåligt, vet inte vad ni säger om det men själv känner jag att det blir lite bakvänt.
Ja, jag förstår att även hon mår dåligt för att det kom fram, men hon har gjort något hemskt under en lång tid, jag behöver prata med henne om det men då mår hon dåligt och blir arg så så blir jag tvungen att undvika det, kul.

Jag vet att jag kan släppa det här men självklart måste vi prata om det men det verkar som att en dag räckte för henne och nu skiftar fokus till hennes mående.

Just det här är vad som gör att ni kommer få svårt att lösa det, jag vet exakt hur det blir.
Citera
2018-11-22, 18:38
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Det framgick väl glasklart att hela inlägget handlade om ts situation?
Det jag menade skulle vara perverst i sammanhanget var den självspäkelse det måste innebära att acceptera det svek som ts blivit utsatt för. Jag kanske har missat något, men ligger det inte lite i sakens natur att ett cuckoldförhållande delas gemensamt mellan parterna? Att "den bedragne" genom sin vetskap och passiva deltagande också får ut något av situationen? Här har inget av det förekommit, utan här har ju ett stort svek skett!

Tycker du ändå inte själv om du tänker efter, att det är lite konstigt att ge råd utifrån en cucks egna perspektiv, till en kille som uppenbarligen lider av att frugan har varit otrogen?

Förstår vad du säger, det är uselt i ett diskussionsforum men jag orkar verkligen inte diskutera detta något mer. Tror inte det leder någonstans. Låt oss gå vidare, jag gör det iallafall! Allt gott till dig och TS!

Edit ja du har rätt din jultomte
Senast redigerad av MrLevaLivet 2018-11-22 kl. 18:43.
Citera
2018-11-23, 04:33
Medlem
Ruger89s avatar
Bruka våld. Inte mot frun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in