2018-11-21, 20:06
Medlem
Dragon Slayer, var hittar du alla namnen? Finns inte listan att tillgå alla?
Vore kul att se alla.
Citera
2018-11-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lkpg87
Dragon Slayer, var hittar du alla namnen? Finns inte listan att tillgå alla?
Vore kul att se alla.

https://minfil.com/i477scl7b1/Aktbil_258_s299_jpg

https://minfil.com/gb72sbl0b4/Aktbil_258_s300_jpg
Citera
2018-11-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
Haha, nån på IG skrev precis på L*visa H*llbergs insta att hon hade fuskat. Det var även nån som hade skrivit på en i ligans fb, haha

Bra att vänner och släkt får reda på alla fuskare.
Citera
2018-11-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Som sagt, min vän har fuskat på HP och har fått G på alla moment på läkarlinjen, praktiskt, muntligt och teoretiskt. Hen går T4.

Det är irrelevant hur det har gått betygsmässigt för de som har fuskat sig in i en utbildning på detta vis. Sakfrågan är att de har agerat ohederligt och ska nu stå till svars samt att de inte ska få fullfölja sin utbildning.

Det bästa vore även om en upprättelse sker för de som inte kom in just det året som dessa fuskare blev antagna, hoppas att den ansträningen kan möjliggöras, dvs en korrigering retroaktivt och se vem/vilka som hade de närmaste reservplatserna. Deras drömmar blev förstörda och de kanske till och med gav upp att söka utbildningen. I den här processen är det egentligen dem som förtjänar den största ersättningen, att få sin plats tillbaka.

Sakfrågan är också att ett högskoleprov ska skrivas utifrån sin egna förmåga och inte med hjälp av andra.
Senast redigerad av bananchoc 2018-11-21 kl. 20:20.
Citera
2018-11-21, 20:18
Bannlyst
Jag har för mig att jag läste någonstans tidigare i tråden att det stod noterat bredvid någons namn i excel listan, ”död”. Är det någon som vet något mer om det, jag kan inte hitta det någonstans? vems namn är det, det känns som att drevet kan föranleda fler dödsfall..
Citera
Medlem
Citat:
Som sagt, min vän har fuskat på HP och har fått G på alla moment på läkarlinjen, praktiskt, muntligt och teoretiskt. Hen går T4.
Tror jag inte på för ett ögonblick. Det går bara han eller hon på läkarlinjen, oavsett var. Inga hen.
(Allvarligt: nej, jag tror inte på dig. Den som behöver fuska på högskoleprovet har inte det som krävs för att klara av läkarlinjen.)

Citat:
HP bör avskaffas och ersättas med behöriga antagningsprov som många resterande länder använder sig av. Du har ingen nytta av att veta vad "axiom" är, eller vad medelvärdet av två diarré-fläckar försummas till, om du exempelvis ska bli läkare. Passion är det som kommer bedriva personen till att plugga hårt, detta kan åstadkommas endast i takt med behöriga examinationer som avspeglar utbildningen i fråga. Jag är medveten om att det existerar sådana medel idag, men det behöver utföras i större utsträckning.
En läkare har väl i allra högsta grad nytta av att veta vad ett axiom, medelvärde mm är... För att inte tala om att kunna tolka diarréfläckar. Detta gör att jag tror ännu mindre på att du har en HP-fuskande hen-kompis på T4 på någon läkarlinje.

Högskoleprovet är ett bra urvalsinstrument och det täcker in väsentliga och relevanta delar, de delar som just behövs för en högskoleutbildning. Oavsett vilken utbildning du ska gå täcker provet in det du ska kunna eller klara.
Kan det förbättras? Ja, det kan det säkert.
Kan det kompletteras eller tom. ersättas med andra sätt? Ja, det kan det säkert men det beror på utbildningen.
Senast redigerad av marsouin 2018-11-21 kl. 20:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handels12kurre
Haha, nån på IG skrev precis på L*visa H*llbergs insta att hon hade fuskat. Det var även nån som hade skrivit på en i ligans fb, haha

Vad är hennes Instagram?
Citera
Medlem
SituationReports avatar
Någon som korrelerat fusk på högskoleprovet med politisk tillhörighet? Det verkar vara många vänsterliberaler som fuskat. Har jag fel?
Citera
2018-11-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananchoc
Det är irrelevant hur det har gått betygsmässigt för de som har fuskat sig in i en utbildning på detta vis. Sakfrågan är att de har agerat ohederligt och ska nu stå till svars samt att de inte ska få fullfölja sin utbildning.
Det bästa vore även om en upprättelse sker för de som inte kom in just det året som dessa fuskare blev antagna, hoppas att den ansträningen kan möjliggöras, dvs en korrigering retroaktivt och se vem/vilka som hade de närmaste reservplatserna. Deras drömmar blev förstörda och de kanske gav upp att söka utbildningen, de förtjänar egentligen en upprättelse mest av alla i denna process.

Sakfrågan är också att ett högskoleprov ska skrivas utifrån sin egna förmåga och inte med hjälp av andra.

Dessutom är Preklin inte så svårt väl? Dessa terminer kan man glida igenom om man bara pluggar stenhårt. Sedan när man kommer ut i praktik måste man ha andra färdigheter.
Citera
2018-11-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikaan2
Vad är hennes Instagram?

https://www.instagram.com/lovisahellberg/?hl=sv
Citera
2018-11-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bacilmus
Jag har för mig att jag läste någonstans tidigare i tråden att det stod noterat bredvid någons namn i excel listan, ”död”. Är det någon som vet något mer om det, jag kan inte hitta det någonstans? vems namn är det, det känns som att drevet kan föranleda fler dödsfall..

Det var användaren Quickfuse i detta inlägg som nämnde det du skriver (FB) Norrköping: 3 häktade misstänkt för ha sålt svar till högskoleprov mellan 2015-2018

Jag skulle också vilja höra mer om det.
Citera
2018-11-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Någon som korrelerat fusk på högskoleprovet med politisk tillhörighet? Det verkar vara många vänsterliberaler som fuskat. Har jag fel?

Fridolin ryktades det om förut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in