2018-11-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivititi
Alwaysright och XxDrag0N-Sl4y3RxX och alla losers som inte har liv och sitter och skriver listorna, Jag föreställer mig feta äckliga whitetrash nobodys som inte har nåt liv bakom dessa namn och istället sitter o skriver sånna listor. Visst gjorde de nåt omorlisk men de är fan inte mördare eller pedofiler. Ni är fan inte bättre människor. Karma is a bitch och hoppas ni råkar ut för sånt nån gång i framtiden.

Jag känner en av dessa fuskarna mkt väl. (vill ej säga vem det är) Visst gjorde hen fel men ni vet ej vad denna person har gått igenom i sitt liv och vad som gjorde att denna person har fallit för denhär handlingen. Personen har kämpat i flera år med att komma in på sin drömutbildning på hederligt sätt men misslyckades men när denna väl har kommit in så har den kämpat och klarat utbildningen galant. Hela denna system med högskoleprovet är skit, den bör avskaffas och istället utforma antagningsprov för varje program. Vad ska man göra med matte t.ex om man ska bli jurist eller socionom?

HP tar varken hänsyn till personers erfarenheter, egenskaper eller passion för den utbildning hen söker till.

Folk som fuskar klarar sig sämre i genomsnitt trots att alla på fb anekdotiskt känner en fuskare som är bäst i klassen. Detta blir en kostnad för samhället.

Folk som fuskar tar platser från folk som förtjänar dom bättre, detta är omoraliskt.

Det går inte att försvara på individnivå, det går inte att försvara på samhällsnivå.

Fuskare förtjänar att doppas i skit dagligen.
Citera
2018-11-21, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivititi
Alwaysright och XxDrag0N-Sl4y3RxX och alla losers som inte har liv och sitter och skriver listorna, Jag föreställer mig feta äckliga whitetrash nobodys som inte har nåt liv bakom dessa namn och istället sitter o skriver sånna listor. Visst gjorde de nåt omorlisk men de är fan inte mördare eller pedofiler. Ni är fan inte bättre människor. Karma is a bitch och hoppas ni råkar ut för sånt nån gång i framtiden.

Jag känner en av dessa fuskarna mkt väl. (vill ej säga vem det är) Visst gjorde hen fel men ni vet ej vad denna person har gått igenom i sitt liv och vad som gjorde att denna person har fallit för denhär handlingen. Personen har kämpat i flera år med att komma in på sin drömutbildning på hederligt sätt men misslyckades men när denna väl har kommit in så har den kämpat och klarat utbildningen galant. Hela denna system med högskoleprovet är skit, den bör avskaffas och istället utforma antagningsprov för varje program. Vad ska man göra med matte t.ex om man ska bli jurist eller socionom?

HP tar varken hänsyn till personers erfarenheter, egenskaper eller passion för den utbildning hen söker till.
Det låter som du är nära att bli uthängd och av med din utbildningsplats. Nämen vad trevligt! För övrigt kan du tänka så här: din kompis har tagit en annan persons plats. Vem förtjänar platsen mest en person du aldrig träffat eller din kompis som fuskat sig in?
Senast redigerad av LilleKanin 2018-11-21 kl. 19:50.
Citera
2018-11-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Vad du hört för anektdoter från kompisar spelar ingen roll. Faktum är att personer som efter 5-6 försök inte lyckas få ett HP över medel kommer aldrig kunna ta sig igenom en krävande utbildning. Tror du seriöst man kan fuska sig genom flera år utan att någon ser? Vad gör man på det muntliga tentorna som är vanligt förekommande? Vad gör man på de praktiska momenten? Jag är beredd att satsa mitt hus på att 95% av dessa sållas bort första året. Måhända att de kan kämpa sig igenom en socionomutbilding men att de skulle ha studieteknik och IQ att ta sig igenom en krävande utbilding kommer inte hända, ingen chans.

Som sagt, min vän har fuskat på HP och har fått G på alla moment på läkarlinjen, praktiskt, muntligt och teoretiskt. Hen går T4.
Citera
2018-11-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaghetersam
Som sagt, min vän har fuskat på HP och har fått G på alla moment på läkarlinjen, praktiskt, muntligt och teoretiskt. Hen går T4.

Det spelar ingen roll, det är fortfarande en kostnad för samhället att folk fuskar därför att dom i genomsnitt är mycket kassare än dom som skriver högt på egen merit.
Citera
2018-11-21, 19:51
Medlem
Citat:
Trevligt för din vän, dock inte lika trevligt för personen vars plats din vän tagit.
Citera
2018-11-21, 19:52
Medlem
Citat:

För varje sådan person går det 50 andra som fuskat, men sedan misslyckas totalt på programmet.
Citera
2018-11-21, 19:52
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:

Tror jag inte ett skit på. Helt plötsligt dyker det upp flera användare som har en "kompis" eller en "bekant" som klarar sig utmärkt. Läser man dina tidigare inlägg så luktar de också skit.
Citera
2018-11-21, 19:55
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Tillåt kroppsvisitering och sätt en störsändare i varje klassrum, det är inte svårare än så. För att komma åt de fåtal spökskrivarna behövs bättre ID kontrollerar vilket inte är helt enkelt att lösa.

Storsändare skulle inte fungera. Skulle krocka med en massa annan säkerhet. Typ ifall någon får hjärtattack och man behöver ringa ambulans osv?

Kroppsvisitering skulle vara det bästa. Är ju ytterst lätt att ha en vakt som kontrollerar alla en gång vid ingång. Det är ju inte svårt att känna den kopparhalsbandet runt halsen.

Bästa vore digitalisering.
Citera
2018-11-21, 19:57
Medlem
Upprepar: Högskoleprovet måste skrotas. Det är gymnasieåren som skall kvalificera till högre utbildningar. Inget annat. Det här är ännu ett av kulturmarxisternas intrång för att underminera kunskap och ärlighet i utbildningen. Värst råkar samhällets patienter, klienter, kunder m.fl ut, men nästan ännu svårare måste det kännas för ärliga studenter som slagits ut av fuskarna och fått sina drömmar slagna i kras. Det här fusket har varit känt i många år både hos politiker och UKÄ och Skolverket. Myndigheten/organisationen som ansvarar för själva HP avslöjade uppgivenhet i fjol: dess chef sa i Svt att "vi har inte laglig rätt att kroppsundersöka deltagarna" (citat inte i ord men i sak).
Det här bedrägeriet är en spegling av Sverige.
Högskoleprover kommer inte at skrotas.
Citera
2018-11-21, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josef.K.33
Det spelar ingen roll, det är fortfarande en kostnad för samhället att folk fuskar därför att dom i genomsnitt är mycket kassare än dom som skriver högt på egen merit.

Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Trevligt för din vän, dock inte lika trevligt för personen vars plats din vän tagit.

Jag försöker inte försvara personen. Det är förkastligt att fuska och därav ta någons plats som förtjänar det. Men jag vill antyda på det "Lillekanin" skriver. HP bör avskaffas och ersättas med behöriga antagningsprov som många resterande länder använder sig av. Du har ingen nytta av att veta vad "axiom" betyder, eller vad medelvärdet av två diarré-fläckar försummas till, om du exempelvis ska bli läkare. Passion är det som kommer bedriva personen till att plugga hårt, detta kan åstadkommas endast i takt med behöriga examinationer som avspeglar utbildningen i fråga. Jag är medveten om att det existerar sådana medel idag, men det behöver utföras i större utsträckning.
Senast redigerad av jaghetersam 2018-11-21 kl. 20:17.
Citera
2018-11-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Upprepar: Högskoleprovet måste skrotas. Det är gymnasieåren som skall kvalificera till högre utbildningar. Inget annat. Det här är ännu ett av kulturmarxisternas intrång för att underminera kunskap och ärlighet i utbildningen. Värst råkar samhällets patienter, klienter, kunder m.fl ut, men nästan ännu svårare måste det kännas för ärliga studenter som slagits ut av fuskarna och fått sina drömmar slagna i kras. Det här fusket har varit känt i många år både hos politiker och UKÄ och Skolverket. Myndigheten/organisationen som ansvarar för själva HP avslöjade uppgivenhet i fjol: dess chef sa i Svt att "vi har inte laglig rätt att kroppsundersöka deltagarna" (citat inte i ord men i sak).
Det här bedrägeriet är en spegling av Sverige.
Högskoleprover kommer inte at skrotas.
Kunde inte sagt det bättre själv, håller med dig.
Citera
2018-11-21, 20:03
Medlem
handels12kurres avatar
Haha, nån på IG skrev precis på L*visa H*llbergs insta att hon hade fuskat. Det var även nån som hade skrivit på en i ligans fb, haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in