2018-11-21, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Så, vi är alltså max 40 miljoner människor på denna jord? Eller vad far du efter egentligen?

Jasså, du snackade om hela världen. Men jag tror att tråden handlar om att problemet är lokalt. Och förmodligen vill TS arbeta mot en lösning på hur vi ska hjälpa till på hemmaplan tror inte du?

Då säger jag även till dig som jag sa precis här innan, att vi är påväg mot 50 biljoner också. Tycker det är jävligt snålt att ni väljer att stanna vid 10.

För den bilden ni målar upp. Är att Sverige skulle ha en befolkningsmängd på 10 miljarder överlyckliga människor. Och att killar faller mellan stolarna är inget problem vi behöver ta tag i.

Så som jag ser det, så gynnar det både män, kvinnor och hela landet om killarna fick bättre hjälp med det. Då är det rätt poänglöst att sitta och argumentera som er och mena på att det inte regnar när det är uppenbart att regnvattnet håller på att dränka katten.
"Nä. Det är bara lite vind"
Citera
2018-11-21, 18:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Du misstar dig igen. Det här har alltså ingenting med nativiteten att göra eftersom andelen kvinnor som inte får barn har minskat. Färre pappor skaffar barn med fler mammor.

Sen driver en majoritet av länderna utanför Norden en konservativ familjepolitik, till skillnad från Sverige. Du behöver inte gå tillbaka hundra år i tiden. En migrationspolitik som släpper in lika många män som kvinnor är dessutom fullt möjlig och rimlig.

Vad är dina motargument nu när jag har bevisat att problemet existerar och att det finns lösningar?
Jag ser inte problemet med att vissa män inte får sprida sina gener

Fixar de inte det, tja evolutionen du vet.
Citera
2018-11-21, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Men du citerade mig, och jag diskuterar Sveriges problem.

Att du vill dra in hela världen får stå för dig själv, men du kan ju knappst hoppa in då och påstå att "VI. Är påväg mot 20 miljarder.".

Dessutom så stämmer inte din fakta heller. Då det i juli 2017 beräknades att jorden hade en befolkning på ungefär 7,55 miljarder människor. Det ska mycket till om vi ska hinna pippa upp det till 20 miljarder inom en snart framtid.

Fast du kanske bara ville påpeka att vi bara var påväg dit? Well, då tycker jag att det är jävligt snålt utav dig att bara stanna vid 20 miljarder. Varför inte dra på till 500 biljoner? För vi är påväg dit också. Logiken säger att det går uppåt ju fler vi blir!

För det första så citerade du en person som talade om miljarder med att snacka om miljoner.

För det andra skrev jag att vi hade närmat oss 20 miljarder om inte Kina bromsat upp sin befolkningsexplosion. Nu ser det ut som att vi kommer ligga runt knappa 12 miljarder år 2100. Vi har ökat från 1,6 miljarder-7,5 inom loppet av hundra år. Sluta agera som att 100 år är en lång period.
Citera
2018-11-21, 18:30
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

Satan vilka meloner du har.
Citera
2018-11-21, 18:32
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:

Våldtäkt och mord. Evolutionen du vet.
Citera
2018-11-21, 18:32
Medlem
Citat:

Skillnaderna mellan dina egna och många andras åsikter i den här tråden är med andra ord att du tycker att det är bra om män blir ensamma utan familjer. Bra! Då har vi det avklarat. Då behöver du inte lägga ner mer tid på att förneka den här situationen eller hävda att det inte går att göra någonting åt det.

Men jag tycker ändå att du har fel. Att skita i andra människor är en djupt osympatisk åsikt.
Citera
2018-11-21, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
För det första så citerade du en person som talade om miljarder med att snacka om miljoner.

För det andra skrev jag att vi hade närmat oss 20 miljarder om inte Kina bromsat upp sin befolkningsexplosion. Nu ser det ut som att vi kommer ligga runt knappa 12 miljarder år 2100. Vi har ökat från 1,6 miljarder-7,5 inom loppet av hundra år. Sluta agera som att 100 år är en lång period.

Om vi nästan 7 dubblade den summan på hundra år. Så är du bra naiv om du tror att vi kommer stanna på 20 miljarder om 100 till.
Gör om gör rätt.

Det är inte så jättesvårt att säga emot dig faktiskt. Det är helt uppenbart att du har fel i sak.

Försök säga emot mig nu. Det är en ren och skär omöjlighet!
Citera
2018-11-21, 18:34
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Skillnaderna mellan dina egna och många andras åsikter i den här tråden är med andra ord att du tycker att det är bra om män blir ensamma utan familjer. Bra! Då har vi det avklarat. Då behöver du inte lägga ner mer tid på att förneka den här situationen eller hävda att det inte går att göra någonting åt det.

Men jag tycker ändå att du har fel. Att skita i andra människor är en djupt osympatisk åsikt.
ÅTERIGEN vilka lösningar föreslår du? För jag får känslan av att vilka än lösningar det är så innefattar det mindre mänskliga rättigheter för kvinnor
Citera
2018-11-21, 18:41
Medlem
Citat:
ÅTERIGEN vilka lösningar föreslår du? För jag får känslan av att vilka än lösningar det är så innefattar det mindre mänskliga rättigheter för kvinnor

Jag föreslår en konservativ familjepolitik som finns till exempel i Tyskland. Där utgår skattepolitiken från att hålla ihop kärnfamiljen. En kärnfamilj betalar lägre skatt än två ensamstående föräldrar. Väldigt många länder i världen uttrycker faktiskt att de vill hålla ihop kärnfamiljen. Det går alltså att med ekonomiska styrmedel verka för att kärnfamiljen behålls, i motsats till hur Sverige gör. Det inskränker inte någons mänskliga rättigheter.
Citera
2018-11-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Om vi nästan 7 dubblade den summan på hundra år. Så är du bra naiv om du tror att vi kommer stanna på 20 miljarder om 100 till.
Gör om gör rätt.

Det är inte så jättesvårt att säga emot dig faktiskt. Det är helt uppenbart att du har fel i sak.

Försök säga emot mig nu. Det är en ren och skär omöjlighet!

Som jag skrev, tolv miljarder 2100. Tolv miljarder kan öka sin befolkning fortare än 7,5 miljarder. Sedan kvittar det om det blir 17 miljarder 2200. Det är du som hakar upp dig på siffror eftersom du griper efter halmstån. Nu när du insätt att du från början kom med ett helt fel svar då du började snacka om miljoner. Varför du ens bryr dig är rätt lustigt då en befolkning över tio miljarder är helt orimlig. Och en majoritet av dem behöver utrotas då de inte tillför något.
Citera
2018-11-21, 18:44
Medlem
Citat:

Glöm att feminister lägger fram några potensiella lösningar på problem. Dom är endast här för att rasera samhället. Många feminister har inga problem att låta våldsamma män föra vidare sina ener vilket leder till fler våldsamma män. Sedan lägger hon all skuld på någon annan.
Senast redigerad av Perlmutter 2018-11-21 kl. 18:47.
Citera
2018-11-21, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Som jag skrev, tolv miljarder 2100. Tolv miljarder kan öka sin befolkning fortare än 7,5 miljarder. Sedan kvittar det om det blir 17 miljarder 2200. Det är du som hakar upp dig på siffror eftersom du griper efter halmstån. Nu när du insätt att du från början kom med ett helt fel svar då du började snacka om miljoner. Varför du ens bryr dig är rätt lustigt då en befolkning över tio miljarder är helt orimlig. Och en majoritet av dem behöver utrotas då de inte tillför något.

Nej, du skrev att vi var påväg mot 20. Och vi hade varit där redan om 100 år om inte kina hade fuckat upp sitt skit.
Nu är mitt påstående att du är naiv om du tror att vi kan göra ett hopp från 1 till 7 på hundra år, och endå stanna vid 20 strecket på nästa gång. Pröva att 10 dubbla den nya siffran igen så får du se. Då blir nog din teori mer sannolik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in