2018-11-21, 08:53
Medlem
Muhammed har raderat gm wow account. Kan flippa rejält då för vissa tonåringar...
Citera
2018-11-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
... springer, ner mot ICA, av med mössan, tidningsstället, var är cykeln, nu hörs sirener, jävla skit om jag torskar nu ... hittar cykeln, snabbt tillbaks hem till sängen, helt slut.
Märker nu att han måste linda handen och väcker mamma som kommit hem från sitt nattskift.
- Jag har blivit överfallen säger han till mamma och törs inte gå ut, du får hjälpa mej.

Så bildades den heliga pakten i hemmet mellan mor och son där allt ditt är mitt tänkte mamma och stöttar sin son som alltid utan att fråga för mycket medan hon fokuserar på att vara hjälpsam till de som vill ha hennes hjälp på US. Tiden läker alla sår och en olycka händer så lätt, det var ju inte meningen det skulle bli så här och visst är det synd om A-L men varför gav hon sig på min pojk han ville ju bara att M skulle be om ursäkt
Citera
2018-11-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Muhammed har raderat gm wow account. Kan flippa rejält då för vissa tonåringar...
Ja, men där har du världens anledning. GM kanske tränade inför ev dreamhack och nu j-r är allt sabbat.
Citera
2018-11-21, 09:35
Medlem
Tråden börjar verkligen att spåra ur.

Vilka fantasier somliga har.
Citera
2018-11-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan

Hej igen! Alla sätt är bra utom dom dåliga. Kom med ett bidrag istället för att kritisera.
Citera
2018-11-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ni är på fel spår...ni tänker för kort. Vidga era vyer och analysera mina svar.

Så dum skulle jag aldrig vara att jag avslöjar något om vi hade barn ihop, var släkt eller umgicks som vänner?

Ni sitter och fantiserar ihop det mest ologiska tankar och idéer om maffia etc när det egentligen inte är så märkvärdigt.

Link04 och ClariNet är de enda som är analytiska och inte skenar iväg de mest fantasifulla berättelser som skulle kunna skapa en bok i sann S.King anda.

Håller med dej! Och jag tror att ett delmotiv är att familjen är invandrare med bra resurser, oklar förgrenad business medan GM har knappa resurser. GM har nog hört ett och annat under åren från sin släkt eller läst om vissa invandrare som stått ut och är kanske inblandad även utanför data butiken som ett upplevt offer eller hört om andra från nära håll.

Sätt nu igång och hjälp till med att få in utredningen på stamspåret, 14 år av urspårningar och rälsjusteringar räcker då tåget står kvar på stationen och gott folk vill fram till målet.

Leder spåren till M eller är det pappans business som är motivet? Vad tror du eller har du ett annat motiv att tänka runt?
Citera
2018-11-21, 13:54
Medlem
Ja, nog har vi vidgat våra vyer, som sign. "jordgubbsflickan" efterfrågade. Nu gäller "Tillbaks till Norrmalmstorg", tydligen, och därmed tillbaks till den psykiskt störda GM. En ca 40-årig man, som om han fortfarande är i livet, befinner sig ett annat land med ev fragmentariska minnen av vad som hände.
Citera
2018-11-21, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, nog har vi vidgat våra vyer, som sign. "jordgubbsflickan" efterfrågade. Nu gäller "Tillbaks till Norrmalmstorg", tydligen, och därmed tillbaks till den psykiskt störda GM. En ca 40-årig man, som om han fortfarande är i livet, befinner sig ett annat land med ev fragmentariska minnen av vad som hände.
Kanske dags att lägga ner detta snart, det var ett tag sedan något vettigt framkom. Om man vill vara lite norrländsk så kanske inget framkommit tidigare heller Detta är ett fall där man får finna sig i att gärningsmannen klarade sig. Med tanke på att utredningen i praktiken är nerlagd så kan man nog också anta att polisen insett detta. Nya fall att bita i.
Citera
2018-11-21, 20:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Kanske dags att lägga ner detta snart, det var ett tag sedan något vettigt framkom. Om man vill vara lite norrländsk så kanske inget framkommit tidigare heller Detta är ett fall där man får finna sig i att gärningsmannen klarade sig. Med tanke på att utredningen i praktiken är nerlagd så kan man nog också anta att polisen insett detta. Nya fall att bita i.
Inte lägga ner, lägga på is. Det kan komma nya spår, som i detta fall.

Polisen: Misstänkt våldtäktsman hittad efter sju år – tack vare topsning
Citat:
Våldtäktsärendet från 2011, då en taxichaufför våldtog en kvinna när hon skulle åka hem till Södermalm från en krog i City, lades ner trots att utredarna hade hittat sperma på brottoffrets kläder. Det fanns ingen gärningsman i andra änden på dna-spåret.

Träff i spårregistret
Sju år senare händer något. I polisområde Stockholm syd utreds ett ärende som innehåller bland annat övergrepp i rättssak, olaga hot och misshandel. Vid ett förhör görs en registertopsning av den misstänkte gärningsmannen och dna-resultatet körs mot polisens spårregister. Det blir träff i det nedlagda våldtäktsärendet.

Ärendet är redovisat
För utredare Jenny Larsson på grova brott i City var det bara att väcka liv i våldtäktsärendet igen och slutföra det. Allt var färdigt i den gamla utredningen, förutom att länka en gärningsman till dna-spåret. Åklagare kommer att väcka åtal mot gärningsmannen som på sannolika skäl är misstänkt för våldtäkt. De övriga brotten mannen är misstänkt för i PO Syd får vänta tills den utredningen är klar.
Citera
2018-11-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Så lätt ger vi inte upp! I och för sig vet vi vanliga dödliga i tråden inte var utredningen befinner sig i detta nu, men droppen urholkar stenen ... om GM lever, vilket är troligt, är han en mentalt sargad person i 40-årsåldern, har bytt namn och bor utomlands, kanske i annan världsdel. Samtidigt finns idag några få personer, på ett eller annat sätt involverade i hans liv omkring 2004-05, som vet vad han gjort, men som av ren och skär feghet underlåtit att ta kontakt med polisen.
Citera
2018-11-22, 11:12
Medlem
Link04s avatar
Citat:

Dom flesta teorier om dubbelmordet är nog analyserade efter alla år. Är ju ändå en lång tid sen det hände.
Citera
2018-11-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Dom flesta teorier om dubbelmordet är nog analyserade efter alla år. Är ju ändå en lång tid sen det hände.
Ja, så är det nog. Och då får man fråga sig vilka teorianalyser som är minst framkomliga. Dit kan t ex höra de som inbegriper psykisk ohälsa hos GM. Där kan finnas tystnadsplikt hos myndigheter, ideella institutioner, skam och skuld hos närstående, utsuddat minne hos GM pga elchocker, psykofarmaka o dyl. Det finns också förklaringar, som inbegriper tillfällig sinnesförvirring följd av spontanläkning utan hågkomst av gärningen.
Oavsett förklaringsmodell torde det finnas en handfull personer som vet. Jag skulle inte vilja bära det på mitt samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in