Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Jag låser mig aldrig i debatter. Däremot är jag bergfast i mina åsikter om om kommunismen och inte minst dess svenska medlöpare.
På vad sätt har dessa att göra med mordet på Palme?
Citat:
Bevisen o form av hundra miljoner slaktade människor talar för sig självt. Det var långt fler än KPML(r) som okritiskt hyllade
Återigen, vad har det med mordet på Palme att göra?
Som infiltreras in i Ryssland av tyskarna för att sänka Tsar-regimen och därmed vinna kriget åt dem, ja. Det här visste Allen Dulles om när han befann sig i Schweiz samtidigt som Lenin stod i begrepp att lämna landet för Ryssland, men istället för att ingripa gick och spelade tennis.
Han fick makten i ett land där stora delar av befolkningen fortfarande var godsägarnas egendom som de kunde göra vad de ville med.
Monstruösa förhållanden tenderar att gynna monster.
Som fick sin utbildning i en skola driven av Yale University i Shanghai, ja. Mot honom stod en galen fältmarshalk som finansierade hela sin armé och administration från knarkhandeln. Något han lärde sig av britterna och amerikanarna.
Vars erövring av Cambodja han kunde tacka USA för, ja. CIA fortsatte sitt stöd även efter det att Vietnam befriade stora delar landet. Vapen, livsmedel och käcka tillrop.
Citat:
och andra kommunistiska massmördare.
Som sagt, monstruösa förhållanden tenderar att gynna monster i maktkampen. Hur många vet i dag om att USA invaderade Sovjet som del av de Vitas försök att återta makten i landet?
Hur hade Ryssland sett ut utan det helt förödande inbördeskriget?
Citat:
Innan dessa tagit avstånd från sina åsikter på ett trovärdigt sätt Kommer jag att påtala deras dunkla bevekelsegrunder .
Återigen, jag ser inte kopplingen till Palmemordet här.
Citat:
Sverige har aldrig varit och är inte en lydstat till USA .
Inte formellt, nej.
Citat:
Vårt land deltog inte i de båda Gulfkrigen mot Saddam Hussein .
Sverige har ju inte direkt protesterat mot det heller. Däremot deltog/deltar ju Sverige i ockupationen av Afghanistan, trots att världen fortfarande väntar på att USA ska visa sina bevis för att Bin Laden låg bakom attackerna 9/11.
Citat:
Det hade en lydstat gjort . Däremot var och är Sverige en västlig demokrati som hade en stor intressegemenskap med USA och andra västländer.
Är USA en demokrati, menat du? Mer än på pappret?
Citat:
Ex FRA - samarbetet var viktigt för Sveriges säkerhet och stöttades i allt väsentligt av Olof Palme och andra svenska statsministrar under hela efterkrigstiden, för Sveriges bästa.
Så, du har inte märkt en dramatisk förändring av Sveriges hållning gentemot USA med början, mordet på Palme?
Citat:
Illdåd från väst ska inte ursäktas,dom ska fördömas, bekämpas när det är möjligt .
Illdåd som ofta inte är kända av stora delar av allmänheten, ja.
Aktiv teflon + aktiv propaganda = blindhet.
Citat:
Men den västliga demokratin med en röst per person har visat sig vara det överlägset bästa systemet för vanliga människor när vi kommer till mänskliga rättigheter , välstånd för folkets flertal , rättssäkerhet för folkets flertal etc.
I den händelse den fungerar, ja. Det är när den inte gör det som det blir intressant i relation till mordet på Palme.
Citat:
Kommunistiska, fascistiska , nazistiska och islamistiska samhällen visar sig alltid vara sämre i det långa loppetför den vanliga människan .
Instämmer helt. Problemet infinner sig när man s.a.s. kritiserar nominella demokratier som t.ex. USA för deras illdåd mot den egna och andra länders befolkningar ofta ställs inför det logiska haveriet som går ut på att det hade varit mycket värre om vi hade varit kommunister.
Citat:
Korruptionen är det överhängande hotet för ett bra samhälle och det är latent, men det hindrar inte grunden i att en man , en röst visat sig vara det bästa sättet att välja ledare.
Instämmer helt. Att skjuta eller avsätta ett lands demokratiskt valda ledare är inte hur demokrati fungerar.
Tvärtom.
Citat:
De som ville kidnappa Anna-Greta Leijon var kommunister. Nu kunde SÄPO avstyra detta.
Det skulle inte förvåna mig om även RAF visar sig varit infiltrerat av västerländsk säkerhetstjänst/NATO. Precis som skedde med andra radikala vänsterorganisationer under, Strategy of Tension.
Citat:
Men hade bomben utanför Spain Tours exploderat kunde dussintals svenskar massakrerats. Hot från vänster fanns också mot OP även om jag ser det troligare att höger-om-höger krafter som anstiftare till MOP.
Som sagt, varför vänsterkrafter i Väst eller medlemmar av Öst-blocket skulle vilja mörda den i princip enda vännen de hade i ledarskapet av ett Väst-land, får du i så fall gärna förklara.