Citat:
Ursprungligen postat av
Fomalhaut
Oavsett om dessa siffror stämmer eller inte så är det helt självklart att den här problematiken gäller generellt. Tjejer har noll anledning att träffa killar i sin egen liga eller under när det kommer till tillfälliga sexuella förbindelser. Då kan de sikta nästan hur högt som helst. Resultatet är att ett fåtal killar får knulla en hel del och en stor del knappt får det alls.
När tjejerna sedan vill stadga sig så förändras ju ekvationen något, men att en stor andel killar ska behöva vara mer eller mindre ensamma fram till den dag en kvinna som knullat runt stadgar sig med dem är ju åt det tortyrliknande hållet.
Sedan finns det en annan maktobalans män och kvinnor emellan i dagens samhälle. Tidigare har kvinnor behövt män för resurser och trygghet medan män har behövt kvinnor för sex, i stora drag. I dagsläget då kvinnor klarar sig på egen hand blir mannens roll inte lika nödvändig för dem. Så de nöjer sig med att träffa killar och knulla av sig lite ibland när lusten faller på. Kvinnans värde kan aldrig urholkas på det här sättet vilket ger henne ett enormt övertag.
Och nej, jag talar inte ifrån en bitter "incels" perspektiv; jag talar ifrån 15%:arnas dito. ("Incels" har dock all rätt att vara bittra. Det skulle jag aldrig ta ifrån dem. Att samhället tillskriver dessa människor pejorativ säger allt om bristen på empati gentemot män.)
Även jag har ett promiskuöst förflutet (man) och kan säga att det finns en stor sanning i dessa siffror. I min gamla gymnasieklass så var vi väl typ 2 av 20, eller 3 av 20 kanske som hade ruljans på damerna i kretsen. Då menar jag verkligen att vi knullade varenda jävla en av dom och ryktet spred sig snabbt vilket gjorde fler kvinnor intresserade.
De flesta andra killar fick aldrig någon, ibland fick de ett förhållande som varade ett tag men tjejen tröttnade snabbt.
Så var det även sedan under studietiderna på universitetet, jag uppskattar att kanske 15-20% av killarna där, inklusive mig själv, knullade oss friska varenda jävla utgång medans de flesta andra snubbar man såg gick runt bittert ensamma eller med andra fulla manliga vänner, alltid utan någon kvinna.
På senare dagar har jag insett vilken sjuk jävla dynamik det är, tycker verkligen synd om de snubbarna som knuffas åt sidan för att kanske någon gång när tjejen blivit 30+ bli valda för att de är "trygga", .. sen blir dom dumpade efter 4 år då tjejen vill leka tonåring igen.
Nej, något har gått snett i Sverige och detta måste lösas för framtiden kommer inte bli rolig annars.