2018-11-20, 21:51
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindah
Vadå folk inser? Nej, det är snarare så att kvinnor fått för sig att dom är värd guld och gröna skogar. Jag har polare som får hundratals likes per vecka fortfarande, men dom ser riktigt bra ut.

Det har skett en förskjutning där medelmåttor eller till och med "någorlunda snygga" killar har det riktigt svårt, då alla kvinnor går till toppen av män.

Läste en studie för ett tag sen som visade att bara 15% av unga män i finland hade ett aktivt sexliv, det är faktiskt rätt bisarrt, sjukt många män blir sexuellt och romantiskt utslagna just nu. Vi har liksom aldrig tidigare haft en öppen hypergami i historien, där kvinnor har så här sjukt många valmöjligheter, det skapar en obalans där majoriteten av män slås ut totalt.

Haha...here we go again. Är det den där finska studien som andra användare (Svarigrad, geznor, Tigrfittness, Jovan5 mfl) hade misstolkat helt? Där det bl a visade sig att män hade mer sex än kvinnor, men att den sexuella aktiviteten totalt minskat? Och som nämnda användare däremot påstod visade att alla tjejer ligger med 15% snubbar och 85% lever som incels..?
Citera
2018-11-20, 22:06
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
klart du kan

”Tja, jag såg dig där bortifrån och tyckte att du var söt, skulle jag kunna få ditt nummer?”

Huuu! Du kan inte mena allvar... Fy faaaaan vad creepy beteende!! Det där är fan riktigt jävla desperat, och socialt handikappat. Gör man sådär skrämmer man bort folk, jag skulle bli livrädd om jag var tjej och nån jävla kille kom fram från ingenstans och gjorde sådär.

Fan vad jag är trött på alla jävla idioter som bara jävlas med en hela tiden. Eller tycker du själv att du är rolig nu? Jag mår inte bra och du ska hålla på och jävlas. Skäms på dig!
Citera
2018-11-20, 22:11
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Huuu! Du kan inte mena allvar... Fy faaaaan vad creepy beteende!! Det där är fan riktigt jävla desperat, och socialt handikappat. Gör man sådär skrämmer man bort folk, jag skulle bli livrädd om jag var tjej och nån jävla kille kom fram från ingenstans och gjorde sådär.

Fan vad jag är trött på alla jävla idioter som bara jävlas med en hela tiden.
Det är inte så ovanligt som många tror. Har träffat bland annat min nuvarande på en tågstation när tåget var försenat.
Citera
2018-11-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha...here we go again. Är det den där finska studien som andra användare (Svarigrad, geznor, Tigrfittness, Jovan5 mfl) hade misstolkat helt? Där det bl a visade sig att män hade mer sex än kvinnor, men att den sexuella aktiviteten totalt minskat? Och som nämnda användare däremot påstod visade att alla tjejer ligger med 15% snubbar och 85% lever som incels..?

Oavsett om dessa siffror stämmer eller inte så är det helt självklart att den här problematiken gäller generellt. Tjejer har noll anledning att träffa killar i sin egen liga eller under när det kommer till tillfälliga sexuella förbindelser. Då kan de sikta nästan hur högt som helst. Resultatet är att ett fåtal killar får knulla en hel del och en stor del knappt får det alls.

När tjejerna sedan vill stadga sig så förändras ju ekvationen något, men att en stor andel killar ska behöva vara mer eller mindre ensamma fram till den dag en kvinna som knullat runt stadgar sig med dem är ju åt det tortyrliknande hållet.

Sedan finns det en annan maktobalans män och kvinnor emellan i dagens samhälle. Tidigare har kvinnor behövt män för resurser och trygghet medan män har behövt kvinnor för sex, i stora drag. I dagsläget då kvinnor klarar sig på egen hand blir mannens roll inte lika nödvändig för dem. Så de nöjer sig med att träffa killar och knulla av sig lite ibland när lusten faller på. Kvinnans värde kan aldrig urholkas på det här sättet vilket ger henne ett enormt övertag.

Och nej, jag talar inte ifrån en bitter "incels" perspektiv; jag talar ifrån 15%:arnas dito. ("Incels" har dock all rätt att vara bittra. Det skulle jag aldrig ta ifrån dem. Att samhället tillskriver dessa människor pejorativ säger allt om bristen på empati gentemot män.)
Citera
2018-11-20, 22:30
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Det är inte så ovanligt som många tror. Har träffat bland annat min nuvarande på en tågstation när tåget var försenat.

Ja och på internet är det inte så ovanligt med t.ex. konspirationsteorier heller. Så du dök alltså upp från ingenstans och bad om nummer?
Senast redigerad av Skopja 2018-11-20 kl. 22:33.
Citera
2018-11-20, 22:33
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Oavsett om dessa siffror stämmer eller inte så är det helt självklart att den här problematiken gäller generellt. Tjejer har noll anledning att träffa killar i sin egen liga eller under när det kommer till tillfälliga sexuella förbindelser. Då kan de sikta nästan hur högt som helst. Resultatet är att ett fåtal killar får knulla en hel del och en stor del knappt får det alls.

När tjejerna sedan vill stadga sig så förändras ju ekvationen något, men att en stor andel killar ska behöva vara mer eller mindre ensamma fram till den dag en kvinna som knullat runt stadgar sig med dem är ju åt det tortyrliknande hållet.

Sedan finns det en annan maktobalans män och kvinnor emellan i dagens samhälle. Tidigare har kvinnor behövt män för resurser och trygghet medan män har behövt kvinnor för sex, i stora drag. I dagsläget då kvinnor klarar sig på egen hand blir mannens roll inte lika nödvändig för dem. Så de nöjer sig med att träffa killar och knulla av sig lite ibland när lusten faller på. Kvinnans värde kan aldrig urholkas på det här sättet vilket ger henne ett enormt övertag.

Och nej, jag talar inte ifrån en bitter "incels" perspektiv; jag talar ifrån 15%:arnas dito.

Du menar från dom 15%:arna som vi inte ens vet om dom är 50%:are, 75%:are eller t o m 95%:are?
Trist att det är lättare för tjejer att få ligga när dom vill än der är för snubbar. Medicinera ner snubbars sexlust då, eller tvinga dom mest attraktiva snubbarna att dra ner på antalet sexpartners och dela med sig.
Citera
2018-11-20, 22:34
Medlem
Skopjas avatar
Fan, alla bara försöker lura i en en jävla massa skit. Förutom kakan kanske.
Citera
2018-11-20, 22:37
Medlem
Citat:
Du menar från dom 15%:arna som vi inte ens vet om dom är 50%:are, 75%:are eller t o m 95%:are?
Trist att det är lättare för tjejer att få ligga när dom vill än der är för snubbar. Medicinera ner snubbars sexlust då, eller tvinga dom mest attraktiva snubbarna att dra ner på antalet sexpartners och dela med sig.

Du menar att människor lever i ett vakuum med noll möjlighet att utbyta livserfarenheter med individer omkring sig? Det är väldigt stor skillnad på hur mycket sex killar får. Om du inte har dragit den slutsatsen ännu så måste du vara väldigt ung. Utöver empiri så kommer man också långt med logik som sagt, och tjejer har noll anledning att ligga med medelmåttor när det kommer till lösa förbindelser.

Medicinera ner snubbars sexlust, låter det som en bra, human lösning?
Citera
2018-11-20, 22:46
Bannlyst
Citat:

Och nej, jag talar inte ifrån en bitter "incels" perspektiv; jag talar ifrån 15%:arnas dito. ("Incels" har dock all rätt att vara bittra. Det skulle jag aldrig ta ifrån dem. Att samhället tillskriver dessa människor pejorativ säger allt om bristen på empati gentemot män.)

Även jag har ett promiskuöst förflutet (man) och kan säga att det finns en stor sanning i dessa siffror. I min gamla gymnasieklass så var vi väl typ 2 av 20, eller 3 av 20 kanske som hade ruljans på damerna i kretsen. Då menar jag verkligen att vi knullade varenda jävla en av dom och ryktet spred sig snabbt vilket gjorde fler kvinnor intresserade.

De flesta andra killar fick aldrig någon, ibland fick de ett förhållande som varade ett tag men tjejen tröttnade snabbt.

Så var det även sedan under studietiderna på universitetet, jag uppskattar att kanske 15-20% av killarna där, inklusive mig själv, knullade oss friska varenda jävla utgång medans de flesta andra snubbar man såg gick runt bittert ensamma eller med andra fulla manliga vänner, alltid utan någon kvinna.

På senare dagar har jag insett vilken sjuk jävla dynamik det är, tycker verkligen synd om de snubbarna som knuffas åt sidan för att kanske någon gång när tjejen blivit 30+ bli valda för att de är "trygga", .. sen blir dom dumpade efter 4 år då tjejen vill leka tonåring igen.

Nej, något har gått snett i Sverige och detta måste lösas för framtiden kommer inte bli rolig annars.
Citera
2018-11-20, 22:46
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du menar att människor lever i ett vakuum med noll möjlighet att utbyta livserfarenheter med individer omkring sig? Det är väldigt stor skillnad på hur mycket sex killar får. Om du inte har dragit den slutsatsen ännu så måste du vara väldigt ung. Utöver empiri så kommer man också långt med logik som sagt, och tjejer har noll anledning att ligga med medelmåttor när det kommer till lösa förbindelser.

Medicinera ner snubbars sexlust, låter det som en bra, human lösning?

Vadå "får"? Cry-baby-mentalitet. Och jag är ganska säker på att många "medelmåttor" får ligga. Däremot är det förmodligen få basement-swajpare som får till det. Rekommendationen till dom är väl att träna på att ragga live. Eller inse att casual-sex-scenen inte är för alla och inrikta sig på stadigt förhållande.
Citera
2018-11-20, 22:51
Medlem
Citat:

Fast det som är kul med dig är ju att vi leker medtanken att allt dit snack om ligg hit och dit som du enligt egen utsago kan få i princip när som helst vore falskt. Så verkar du ändå sitta i samma sits som just omnämnda incels i tråden, haha. Rätt intressant psykologiskt. Hur man kan vara ledsen när man får knulla 24h, som i ditt fall då. Vill absolut inte provocera eller vara taskig på något vis. Förstår att detta inlägg kan tolkas så. Är mer ur ett psykologiskt perspektiv som det hela är mycket intressant. Tycker även jag kännt av tendenser av nedstämdhet från övriga egenutnämnda fuckbois i denna tråd.
Citera
2018-11-20, 22:52
Bannlyst
Citat:
Vadå "får"? Cry-baby-mentalitet. Och jag är ganska säker på att många "medelmåttor" får ligga. Däremot är det förmodligen få basement-swajpare som får till det. Rekommendationen till dom är väl att träna på att ragga live. Eller inse att casual-sex-scenen inte är för alla och inrikta sig på stadigt förhållande.

Får man fråga hur gammal du är? Svara ärligt, för du resonerar som någon som inte varit ute på köttmarknaden på väldigt, väldigt lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in