2018-11-20, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Definiera "godheten" i era godhetsaktioner. Och definiera ondskan som då rimligtvis bör vara det ni försöker bekämpa med godheten du definierat.
Om du inte känner till skillnaden skall du förmodligen ägna dig åt annat än att hänga på nätet.
Citera
2018-11-20, 21:10
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Som sagt, du vet mycket väl vad det handlar om men väljer att diskutera mot och det får du gärna göra men du hamnar fel då.
Nej, det är du som har fel eftersom du påstår saker om mig som du inte känner till. Jag vet själv att jag inte diskuterar mot mig själv. Alltså ljuger du.

Men bortsett från att du ljuger och pratar strunt så är ditt svar intressant ur ett #jagärhär-perspektiv. Är jag ond ur er synvinkel eftersom ni menar att jag diskuterar mot er som ni anser är goda?

Citat:
Om du inte känner till skillnaden skall du förmodligen ägna dig åt annat än att hänga på nätet.
Försöker du skrämma bort Kallfusion från nätet? Varför förklarar du inte sakligt och vänligt? Är ditt agerande verkligen förenligt med #jagärhärs värdegrund?
Citera
2018-11-20, 22:09
Medlem
Citat:

Skillnaden på vad, hur ska jag som inte tillhör gruppen veta vilken doktrin ni följer internt? Vad består godheten som du beskriver att ni använder er av i, är min fråga? "Godhet" enligt vilken definition?

Har ni lika många definitioner som antalet medlemmar i gruppen om vad som är "godhet" och bör premieras och "ondska" som bör bekämpas eller har gruppen en utskriven Ondskans och godhetens mall™ ni använder er av?
Citera
2018-11-21, 08:12
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Din fingerborg som du guppar omkring innehåller inte "de flesta människor".
Det var inte heller vad jag sa, jag sa "de flesta tänkande människor"
Att ni på vänsterflanken står för ondska utan att veta om det själva är inget nytt.
Citera
2018-11-21, 13:29
Medlem
#JÄHs "goda" och "sakliga" ton:

Citat:
Johanna Östgård Försök inte övertyga Petersons lärjungar om att han har fel. De har betalt dyra pengar för böcker och föreläsningar i hopp om att han ska lösa deras erbarmliga inskränkta och tunnelseende situation vilket aldrig kommer att ske. Dags med en realitycheck för vissa. Andra män har ju klarat anpassningen galant 😊

Detta uppvotas av ett flertal #JÄH medlemmar så som:
Gunnel Gomér
Annika Norström
Robin Johansson
Kenneth Svenring
Mikael Nordell
Inga Britt Johansson

Det är väldigt "sakligt" att själva försöka skapa hat i ett fält genom att brett nedvärdera folk som kanske tycker om/håller med en människa?

Detta följs sedan upp med en mängd andra "sakliga" (läs nedvärderande) kommentarer som även dessa gillas av #JÄH medlemmar:

Citat:
Johanna Östgård Dr Nonsens...

Citat:
Johanna Östgård Har faktiskt bara läst JP eftersom han varit så kontroversiellt banal.

För er som är intresserade så skulle jag rekommendera att följa första Facebooks-länken för att läsa hela fältet av hur man duckar för frågor samtidigt som man endast använder sig av argumentet att "någon annan tycker illa om honom, därför kan jag piggybacka på detta argument utan att själv förklara varför jag tycker detta"

Detta verkar mer handla om att man ska driva på själva för att skapa ett hatiskt kommentarsfält genom att nedvärdera människor som gillar X människa och sedan spamma ner dem med sina hashtags för att visa hur "god" man är och hur man hjälper till att motverka "hatet".

Till sist tycker jag detta inlägg är extremt talande över hur #JÄH fungerar som grupp och varför människor agerar som de gör.
Inlägget är skrivet av en annan #JÄH medlem men budskapet i inlägget är det viktiga:

Citat:
Agneta Pichler Johanna Östgård

ok
jag förstår de du säger
men känner att jag måste veta mer om honom

de namnet poppade upp nu

så jag är jätte neutral just nu

visar de sig att han går emot viktiga värdegrunder
och normer ändrar jag mig

tack Johanna för svar 🌸

Man vet inget om människan (uppenbarligen) men om människan har "fel" värdegrund så är man "ond", no questions asked
Citera
2018-11-22, 02:50
Medlem
Citat:
Sonesson: Socialdemokraterna måste kapa banden till politisk islam

Detta är alltså vad som nu har gått och blivit ren rasism enligt diverse #JÄH medlemmar:
Citat:
XXX XXXXXXXX GP får sina löner från SD numera? Ren rasistretorik. Trist syn. 😞

Dags för en ny dagstidning som tar över från GP.

Göteborgs Dagbladet? 🙂

Gillas av #JÄH medlemmarna:
Ingrid Hansen
Solveig Svensson
Ingvar Petterson
Alf Löf
Robban Boström

Så om man vill slänga ut politisk islam (dvs den sortens islam som förordar förtryck mot kvinnor, sharia, m.m) så är man rasist enligt #JÄH medlemmarnas mening.

Man tar sig fan för pannan när man ser sånt här.
Citera
2018-11-25, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, det är du som har fel eftersom du påstår saker om mig som du inte känner till. Jag vet själv att jag inte diskuterar mot mig själv. Alltså ljuger du.

Men bortsett från att du ljuger och pratar strunt så är ditt svar intressant ur ett #jagärhär-perspektiv. Är jag ond ur er synvinkel eftersom ni menar att jag diskuterar mot er som ni anser är goda?

Försöker du skrämma bort Kallfusion från nätet? Varför förklarar du inte sakligt och vänligt? Är ditt agerande verkligen förenligt med #jagärhärs värdegrund?
Om du tycker jag skrämmer bort någon från nätet skall du ta dig tid och läsa de som verkligen skrämmer bort folk från nätet och jo, det jag skrev som du citerade var verkligen vänligt och följer de regler #jagärhär satt ut.

Det är högst märkligt men framför allt skrämmande utveckling där goda grupper, föreningar och så vidare av olika slag av vissa extremgrupper intensivt vänds till det motsatta. Inga lögner eller påhitt är dåliga för dem, allt är tillåtet för den "goda" saken att få folk ta avstånd frun grupperingar som verkligen tillför något. #jagärhär är en sådan grupp och du är en sådan person som vill få gruppen till sin motsats.
Citera
2018-11-25, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Skillnaden på vad, hur ska jag som inte tillhör gruppen veta vilken doktrin ni följer internt? Vad består godheten som du beskriver att ni använder er av i, är min fråga? "Godhet" enligt vilken definition?

Har ni lika många definitioner som antalet medlemmar i gruppen om vad som är "godhet" och bör premieras och "ondska" som bör bekämpas eller har gruppen en utskriven Ondskans och godhetens mall™ ni använder er av?
Det finns fasta och påtagliga regler men de är interna och inget jag vill posta i avloppsröret på nätet. Men jag kan säga att intentionen är att få folk skriva vänligare, sluta hänga ut andra, sluta med nedsättande uttryck om andra. Dessutom bekämpar vi rasism och sexuellt förtal. Glömde säkert något.

Det goda ordet innebär inte att vi skall framstå som lallande idioter när någon kastar skit på andra. Vi kan höja rösten en aning också. Problemet med att höja rösten något är den att vissa på nätet spårar ur och beskriver oss som både det ena och andra men de skriver inget alls om de vi försöker dämpa som är de verkliga bovarna på nätet. Vad säger det?
Citera
2018-11-25, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det var inte heller vad jag sa, jag sa "de flesta tänkande människor"
Att ni på vänsterflanken står för ondska utan att veta om det själva är inget nytt.
Där kom det igen!
"vänsterkant" och "står för ondska", det är två ord/meningar vi läser mest om oss från extrempersoner ute på nätet. Men tyvärr, båda är fel. Själv röstar jag liberalt.
Citera
2018-11-25, 12:26
Bannlyst
#jagärhär är en grupp som verkligen vill få en bättre ton på nätet så att fler vågar sig ut och diskutera. Jag har sett att några medlemmar i gruppen förespråkar att man också skall skaffa konton på Flashback för att motverka det vidriga som pågår här. Jag gissar att mindre än tusen personer är inloggade samtidigt. Om #jagärhär börjar skriva på Flashback kommer vi att vara majoriteten av de som skriver. Skulle vara nyttigt för den allmänna debatten.
Citera
2018-11-25, 14:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Om du tycker jag skrämmer bort någon från nätet skall du ta dig tid och läsa de som verkligen skrämmer bort folk från nätet och jo, det jag skrev som du citerade var verkligen vänligt och följer de regler #jagärhär satt ut.
Visa konkreta exempel på sådant som ”verkligen skrämmer bort folk från nätet”. Och visa ”de regler #jagärhär satt ut”.

Citat:
Det är högst märkligt men framför allt skrämmande utveckling där goda grupper, föreningar och så vidare av olika slag av vissa extremgrupper intensivt vänds till det motsatta.
Det enda som är märkligt är att gruppen är fullständigt oförmögen att definiera VAD som är ”gott” och VAD som är ”ont” och VEM som avgör det och på VILKA grunder.

Citat:
Inga lögner eller påhitt är dåliga för dem, allt är tillåtet för den "goda" saken att få folk ta avstånd frun grupperingar som verkligen tillför något. #jagärhär är en sådan grupp och du är en sådan person som vill få gruppen till sin motsats.
VAD är ”lögner eller påhitt” i det som skrivs här? Och VAD är det som #jagärhär tillför KONKRET?

Citat:
#jagärhär är en grupp som verkligen vill få en bättre ton på nätet så att fler vågar sig ut och diskutera. Jag har sett att några medlemmar i gruppen förespråkar att man också skall skaffa konton på Flashback för att motverka det vidriga som pågår här. Jag gissar att mindre än tusen personer är inloggade samtidigt. Om #jagärhär börjar skriva på Flashback kommer vi att vara majoriteten av de som skriver. Skulle vara nyttigt för den allmänna debatten.
Det är fullständigt obegripligt att #jagärhär inte finns på Flashback. I skrivande stund är 38 661 besökare online och Flashback har 1 199 945 medlemmar. Det finns 62 080 918 inlägg.
Citera
2018-11-25, 18:29
Medlem
Citat:

Det är högst märkligt men framför allt skrämmande utveckling där goda grupper, föreningar och så vidare av olika slag av vissa extremgrupper intensivt vänds till det motsatta. Inga lögner eller påhitt är dåliga för dem, allt är tillåtet för den "goda" saken att få folk ta avstånd frun grupperingar som verkligen tillför något. #jagärhär är en sådan grupp och du är en sådan person som vill få gruppen till sin motsats.

Bara för att det är en god grupp enligt DIN åsikt så betyder det inte att alla andra måste ha samma åsikt om sagda grupp.
Du försöker trycka på folk att om de inte håller med att en grupp är "god" enligt din subjektiva uppfattning så innebär det att folk som inte håller med måste vara "onda".
Tanken att folk kan ha olika åsikter osv. verkar du inte fatta att det existerar.

Världen är inte svart och vit kosto.

Detta är även givetvis ganska ironiskt när du och Sotnosens (som aktivt stödjer gruppen i den här tråden) vägrar ta ställning när det gäller folk inom #JÄH gruppen som beter sig illa och beter sig tvärtemot värderingarna som gruppen påstår sig jobba för.

Detta inkluderar vanliga #JÄH medlemmar och mods med flera så det är knappast något "unikt" fenomen.

Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Så gruppen #JÄH ska stå för "god ton" och "saklighet" enligt vissa men samtidigt har man ledare (mods.) för gruppen som aktivt beter sig så här:

(Notera då givetvis att Heidi Brandtner är moderator för #JÄH, dvs inte direkt någon "nobody" i gruppen.)

https://imgur.com/a/koS40QE

Sotnosens och Kosto tycker ni det är okej att en MOD för #JÄH beter sig nedsättande mot folk med andra åsikter eller är detta "hånande" beteende okej i era ögon?

Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Återigen frågan till dig:
Ska bara andra kunnas dra till ansvar för anledningar som #JÄH medlemmar hittar på eller ska även #JÄH kunna ställas till svars med samma logik som #JÄH användarna (och mods) använder?

JA eller NEJ?

Om JA så får du acceptera att folk försöker ställa #JÄH "inför rätta" enligt deras egen logik.
Om NEJ så betyder det implicit att du tar avstånd från #JÄH då stora delar av gruppen (inklusive mods) använder denna logik för att kunna skylla saker man ogillar på människor man ogillar.

Så hur ska du ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in