2018-11-20, 14:21
Medlem
Xenonen
Hur tänker du när du säger att det är stater som varit de största miljöbovarna? Man kan naturligtvis säga att staterna såsom ansvariga för reglerna i någon mån är ansvariga för dem, men då handlar det för det mesta att de inte stoppat dem, inte att de legat bakom dem.

Hur tänker du dig att mindre statlig makt skall begränsa utsläppen? Den cyniska versionen är att utan stater är vi tillbaka till allas kamp mot alla, vilket torde reducera befolkning, ekonomi och därmed utsläpp rejält, men jag misstänker att det inte var så du tänkte dig det.

humanlife
Du har fått en del om bakfoten. Men klimatfrågan visar tydligt att politikerna inte gör något, de bara snackar. Många har redan drabbats av extrema väder, höjda havsnivåer och annat och de flesta har insett att utsläppen måste stoppas.
Mer folkmakt är förstås bra. Just nu är det inte mycket vi kan påverka inom politiken.

Svar till er båda.

Ingen annan makt har förstört jorden och dödat så många som politiker. Eller vad sägs om; Krig, främst ww1 och ww2, massavrättningar, slaveri, miljöförstöring via diverse experiment, svält till följd av ekonomiska beslut, utarmning av åkermarker pga vanvettiga beslut, Aralsjön, Tjernobyl etc.

Och dessa människor anser ni är de rätta att fatta beslut som ska gagna oss alla? Politikers och statens uppgift är endast att se till att de med makt gynnas och resten av befolkningen ska hållas i tukt och förmaning.

Privat ägande är det enda som kommer få stopp på miljöförstöringen. Tro inget annat. Statligt ägande och agerande kommer definitivt inte att ge oss en bättre miljö.
Citera
2018-11-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Är det inte lustigt att alla lösningar på global warming, alltid innefattar större statlig kontroll över vanliga människor?

Genom historien har det alltid varit stater som varit de största miljöbovarna. Borde inte lösningen på problemen (om de nu är sanna) vara att minska staters inflytande och ge folket mer makt?

Jo givetvis är det så.
Men dom som skriver i den här tråden på "för" klimathot sidan är antingen otroligt Naiva eller så har dom betalt för att sprida propaganda.
Denna miljö hets har med införandet av den Nya Världsordningen att göra.
Agenda 21 och Agenda 2030 är det ramverk som politiken följer "hållbar utveckling"(tm) är deras slagord.
Det är även därför det inte tycks finnas någon politisk opposition i Sverige längre, alla partierna måste följa AGENDA 2030s ramverk.
Det råder som konsensus om det, det kan därför ALDRIG komma ett politiskt motstånd mot dessa dåraktigheter.

Förstår du hur galet det är? Ingen kan säga emot "Miljö Hotet" det är därför man använder sig av ett sådant påstående. Om någon går emot Agendan så frågar man bara helt sonika "Är du inte för att rädda världen? Är du för att världen går under och alla människor döööör?"

Därför är det väldigt viktigt att få folk att inse att "Climate Change"(tm) är en BLUFF, samt att få folk att studera AGENDA 2030 och vad dess 17 MÅL och 169 DELMÅL verkligen betyder i praktiken.
Målen låter ju givetvis på ytan som "GODA" saker, men det är förklädd totalitarism/kommunism.

Här hittar ni målen för AGENDA 2030 hos regeringen.se , På ytan kan det låta fint, men gräver man så förstår man hur verkligheten kommer att se ut när denna Agenda är uppfylld.
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/globala-malen-och-agenda-2030/17-globala-mal-for-hallbar-utveckling/
Citera
2018-11-20, 14:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jag struntar inte i vad som händer. Jag är här och berättar för dig att det inte finns något klimathot så som du beskriver det.
Det är AGENDA 2030 som är i full gång och som under den falska premissen "klimat förändring" implementerar ett överstatligt FN styre, detta är ett steg mot ett totalitärt kommunistiskt slavsamhälle som kommer få Sovjetunionen att se ut som frihet.
"Hållbar utveckling"(tm) är den slogan som man använder för att göra all form av frihet olagligt, i slutändan kommer ingen ens tillåtas bo utanför stadskärnor för det kommer inte anses som "hållbar utveckling".

Alla kommer bli intvingade i städer och lägenheter, man kommer stänga av stora delar av naturen med skälet att någon fridlyst djurart finns där, man kommer skapa viltkorridorer som människor inte får vara i och man kommer förbjuda privat biltrafik.

Som styrmedel till sådan utveckling kommer man använda sig av MILJÖ och HÅLLBARHET, för ingen kan säga emot ett sådant skäl.
Precis som du gör kommer de styrande att göra, "bryr du dig inte om miljön? bryr du dig inte att människor döööör?" så kommer det att låta.
Alla som ser igenom detta kommer attackeras med sådana argument som du attackerar mig med, Vad Jesus sade kommer sådana som du alltid att förvränga det är inte heller någon nyhet.
Du har ingen förståelse alls för vad skrifterna säger, skrifterna förutsäger det som händer nu och du befinner dig på fel sida om sanningen.

För att förstå världen och vart vi är på väg idag så måste du lära dig om AGENDA 21 och AGENDA 2030, då ska du se att du även kan förstå bibeln lite bättre.

Jag tror att Jesus skulle snurra runt i sin grav om han hörde ditt trams och dina lögner. Uppenbarligen är du inte alls intresserad av klimatfrågan, så du har egentligen ingen anledning att skriva här. Att ideligen upprepa stolliga konspirationsteorier är verkligen inte konstruktivt. Och du verkar inte ens intresserad av våra livsbetingelser överhuvudtaget. Du är en genomrutten kristen. Skäms.
Citera
2018-11-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Ingen annan makt har förstört jorden och dödat så många som politiker. Eller vad sägs om; Krig, främst ww1 och ww2, massavrättningar, slaveri, miljöförstöring via diverse experiment, svält till följd av ekonomiska beslut, utarmning av åkermarker pga vanvettiga beslut, Aralsjön, Tjernobyl etc.
Världen har under de senaste tusentals åren styrts av "politiker" i olika former, så det är klart du kan välja att lägga skulden på dem. Menar du dock att privata företag där de kunnat agera utan miljölagstiftning varit ett dugg bättre? Slaveriet (vad nu det har med miljöförstöring att göra) var t ex på de flesta håll en privat affär som upphörde först när av dig föraktade stater stiftade lagar mot den under våldsamma protester från slavägare som ansåg det var en inskränkning i rätt till privat egendom.
Citat:
Privat ägande är det enda som kommer få stopp på miljöförstöringen. Tro inget annat. Statligt ägande och agerande kommer definitivt inte att ge oss en bättre miljö.
Hur tänker du dig mer konkret att privat äganderätt skulle kunna stoppa AGW? Jag är rädd för att jag får tolka ditt "Tro inte annat" bokstavligt, som en uppmaning att vi skall tro på marknadsguden, den som ersatt äldre gudar. Argument behövs inte för dig mer än för The Servant, för att för er båda är det en religiös fråga.
Citera
2018-11-20, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tror att Jesus skulle snurra runt i sin grav om han hörde ditt trams och dina lögner. Uppenbarligen är du inte alls intresserad av klimatfrågan, så du har egentligen ingen anledning att skriva här. Att ideligen upprepa stolliga konspirationsteorier är verkligen inte konstruktivt. Och du verkar inte ens intresserad av våra livsbetingelser överhuvudtaget. Du är en genomrutten kristen. Skäms.

Vilken otroligt dålig allegori. Om du skulle läst Bibeln så hade du vetat att Jesus inte ligger i någon grav för han är återuppstod.

Vad gäller klimatfrågan så är jag mycket intresserad, intresserad av att visa folk att det inte finns något klimathot som skapats av CO2 utsläpp. Jag vill visa att det som denna MILJÖ BLUFF används till är att implementera AGENDA 2030 som är ramverket som all politik i detta land måste följa.

Det är därför det inte finns någon riktig opposition inom Svensk politik, alla partierna följer konsensusen om att AGENDA 2030 "Hållbar Utveckling" skall följas och förverkligas.

Det finns inte ett endaste vetenskapligt bevis som styrker att en så kallad "klimat förändringen"(tm) skulle vara orsakad av CO2 utsläpp. Du lutar dig mot propaganda och kallar det vetenskap.
AGENDA 2030 och den kommunistiska FN styrda överstaten det är verkligheten, och därför skrämmer man folk till lydnad med dessa falska fabler.

Man vill ha bort all frihet från oss människor och packa ihop oss i så kallade ”SMART CITYS” där du inte kommer ha friheten av tex en bil, du kommer heller inte ha tillåtelse att odla något i jorden och du kommer vara totalt övervakad hela tiden. Det är Satans Nya Världsordning det. MEN KRISTUS KOMMER SEGRA.
Citera
2018-11-20, 15:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Vilken otroligt dålig allegori. Om du skulle läst Bibeln så hade du vetat att Jesus inte ligger i någon grav för han är återuppstod.

Vad gäller klimatfrågan så är jag mycket intresserad, intresserad av att visa folk att det inte finns något klimathot som skapats av CO2 utsläpp. Jag vill visa att det som denna MILJÖ BLUFF används till är att implementera AGENDA 2030 som är ramverket som all politik i detta land måste följa.

Det är därför det inte finns någon riktig opposition inom Svensk politik, alla partierna följer konsensusen om att AGENDA 2030 "Hållbar Utveckling" skall följas och förverkligas.

Det finns inte ett endaste vetenskapligt bevis som styrker att en så kallad "klimat förändringen"(tm) skulle vara orsakad av CO2 utsläpp. Du lutar dig mot propaganda och kallar det vetenskap.
AGENDA 2030 och den kommunistiska FN styrda överstaten det är verkligheten, och därför skrämmer man folk till lydnad med dessa falska fabler.

Man vill ha bort all frihet från oss människor och packa ihop oss i så kallade ”SMART CITYS” där du inte kommer ha friheten av tex en bil, du kommer heller inte ha tillåtelse att odla något i jorden och du kommer vara totalt övervakad hela tiden. Det är Satans Nya Världsordning det. MEN KRISTUS KOMMER SEGRA.
Tror du verkligen att det du skriver här skulle motbevisa klimathotet?
Citera
2018-11-20, 15:49
Medlem
Citat:
Vad gäller klimatfrågan så är jag mycket intresserad, intresserad av att visa folk att det inte finns något klimathot som skapats av CO2 utsläpp.
Men gör det då! (eller försök i alla fall) Visa att du förstår något av vetenskapen som sedan Fouriers dagar motiverat synen på CO2 som växthusgas och sen vari du anser att det avgörande vetenskapliga felet i detta ligger.

Trots att du är så insnöad på teologi lyckas du ju inte ens komma med teologiska argument mot AGW utan du bara upprepar papegojaktigt att vi inte skall tro på den, helt utan att motivera dig annat än en hänvisning till Agenda 2030 vad nu den har med saken att göra.
Citera
2018-11-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Men gör det då! (eller försök i alla fall) Visa att du förstår något av vetenskapen som sedan Fouriers dagar motiverat synen på CO2 som växthusgas och sen vari du anser att det avgörande vetenskapliga felet i detta ligger.

Trots att du är så insnöad på teologi lyckas du ju inte ens komma med teologiska argument mot AGW utan du bara upprepar papegojaktigt att vi inte skall tro på den, helt utan att motivera dig annat än en hänvisning till Agenda 2030 vad nu den har med saken att göra.

Det är du och dina polare som skall bevisa er tes, det är så vetenskap fungerar.
Den som har tesen bevisar.
Din tes är CO2 utsläppen skapar en höjning av temperaturen, detta försöker du bevisa med propaganda som är till för att förslava mänskligheten under FN via AGENDA 2030 och AGENDA 21.

Denna tråd handlar inte om teologi och därför tar jag upp sådant så lite som möjligt. Det är du och din kompis som vill få samtalet till religion och teologi i ett försök att få detta till att handla om något det inte handlar om. Ni vill få det till galna konspirationsteorier och religiöst dravel.
Er taktik är genomskådad.

Jag skriver inte heller till er klimat propagandister utan till de som kommer in och läser i tråden. Jag vill att dessa skall vara medvetna om "Klimat Bluffen" och dess verkliga syfte, nämligen att agera slagträ för att slå fram vägen för den KOMMUNISTISKA FN överstaten.
Det är hela syftet med den klimat hets som vi ser i samhället.
Agenda 2030 är vad som är det bakomliggande ramverket för denna klimathets och det övriga sönderfallet av vårat samhälle. POLITIKERNA följer denna AGENDA som ni kan se här:
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/globala-malen-och-agenda-2030/
Citera
2018-11-20, 16:15
Medlem
Citat:
Det är du och dina polare som skall bevisa er tes, det är så vetenskap fungerar.
Du kan börja med IPCC:s rapporter.
Citera
2018-11-20, 16:29
Medlem
Citat:
Du kan börja med IPCC:s rapporter.

Ursäkta att jag bryter in här, men på vilket sätt är politiskt styrda och utvalda publikationer, som utesluter forskning som motbevisar CO2 teorin, vetenskap?

Vetenskap är inte att utgå från en teori och sedan tysta all kritik. Det är religion.
Citera
2018-11-20, 16:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Din tes är CO2 utsläppen skapar en höjning av temperaturen, detta försöker du bevisa med propaganda som är till för att förslava mänskligheten under FN via AGENDA 2030 och AGENDA 21.

Denna tråd handlar inte om teologi och därför tar jag upp sådant så lite som möjligt. Det är du och din kompis som vill få samtalet till religion och teologi i ett försök att få detta till att handla om något det inte handlar om. Ni vill få det till galna konspirationsteorier och religiöst dravel.
Er taktik är genomskådad.

Jag skriver inte heller till er klimat propagandister utan till de som kommer in och läser i tråden. Jag vill att dessa skall vara medvetna om "Klimat Bluffen" och dess verkliga syfte, nämligen att agera slagträ för att slå fram vägen för den KOMMUNISTISKA FN överstaten.
Det är hela syftet med den klimat hets som vi ser i samhället.
Agenda 2030 är vad som är det bakomliggande ramverket för denna klimathets och det övriga sönderfallet av vårat samhälle. POLITIKERNA följer denna AGENDA som ni kan se här:
https://www.regeringen.se/regeringens-politik/globala-malen-och-agenda-2030/
Tråden är full av bevis för klimatförändringarna.
Du skrev att du skulle motbevisa klimatförändringarna, men du gör ingenting i den vägen. Du tramsar och ljuger, det är allt.
Citera
2018-11-20, 16:35
Medlem
Citat:
Världen har under de senaste tusentals åren styrts av "politiker" i olika former, så det är klart du kan välja att lägga skulden på dem. Menar du dock att privata företag där de kunnat agera utan miljölagstiftning varit ett dugg bättre? Slaveriet (vad nu det har med miljöförstöring att göra) var t ex på de flesta håll en privat affär som upphörde först när av dig föraktade stater stiftade lagar mot den under våldsamma protester från slavägare som ansåg det var en inskränkning i rätt till privat egendom.

Hur tänker du dig mer konkret att privat äganderätt skulle kunna stoppa AGW? Jag är rädd för att jag får tolka ditt "Tro inte annat" bokstavligt, som en uppmaning att vi skall tro på marknadsguden, den som ersatt äldre gudar. Argument behövs inte för dig mer än för The Servant, för att för er båda är det en religiös fråga.

Privata företag lobbar/mutar/hotar sig till rätten att släppa ut skit i dagens statligt styrda samhälle och eftersom staten (läs våldsmonopolet) godkänner, kan ingen säga emot. Utan statens inverkan skulle dessa privata aktörer inte kunna exploatera på samma sätt utan kraftigt motstånd från allmänheten.

En okuvad befolkning skulle vara mer aggressiv mot miljöförstöring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in