Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Innan mordet på Olof Palme, nej. Efter mordet på Olof Palme, definitivt, ja.
Det finns nog ingen som på allvar anser att kommunistblocket under det Kalla kriget var något annat än ett rent helvete för flertalet invånare. Det i sin tur får emellertid inte låna sig till att ursäkta allt som Väst med USA i spetsen har utsatt världens folk för, still counting.
Jag tror att du är låst i någon polariserad debatt med KFMLr, mitten av 70-talet.
En sak bör man nog hålla i minnet. Palme var hatad ju längre högerut man tittar och det är där någonstans man hittar mördaren/mördarna.
Jag låser mig aldrig i debatter. Däremot är jag bergfast i mina åsikter om om kommunismen och inte minst dess svenska medlöpare. Bevisen o form av hundra miljoner slaktade människor talar för sig självt. Det var långt fler än KPML(r) som okritiskt hyllade Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot och andra kommunistiska massmördare. Innan dessa tagit avstånd från sina åsikter på ett trovärdigt sätt Kommer jag att påtala deras dunkla bevekelsegrunder .
Sverige har aldrig varit och är inte en lydstat till USA . Vårt land deltog inte i de båda Gulfkrigen mot
Saddam Hussein . Det hade en lydstat gjort . Däremot var och är Sverige en västlig demokrati som hade en stor intressegemenskap med USA och andra västländer. Ex FRA - samarbetet var viktigt för Sveriges säkerhet och stöttades i allt väsentligt av
Olof Palme och andra svenska statsministrar under hela efterkrigstiden, för Sveriges bästa.
Illdåd från väst ska inte ursäktas,dom ska fördömas, bekämpas när det är möjligt . Men den västliga demokratin med en röst per person har visat sig vara det överlägset bästa systemet för vanliga människor när vi kommer till mänskliga rättigheter , välstånd för folkets flertal , rättssäkerhet för folkets flertal etc. Kommunistiska, fascistiska , nazistiska och islamistiska samhällen visar sig alltid vara sämre i det långa loppetför den vanliga människan . Korruptionen är det överhängande hotet för ett bra samhälle och det är latent, men det hindrar inte grunden i att en man , en röst visat sig vara det bästa sättet att välja ledare.
De som ville kidnappa
Anna-Greta Leijon var kommunister. Nu kunde SÄPO avstyra detta. Men hade bomben utanför Spain Tours exploderat kunde dussintals svenskar massakrerats. Hot från vänster fanns också mot OP även om jag ser det troligare att höger-om-höger krafter som anstiftare till MOP.