• 42 205 online
  • 1 199 114 medlemmar
  • 62 126 145 inlägg
2018-10-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Finns 2000+ olika kryptovalutor men bara 1 google 1 facebook.

Kryptovalutor används inte idag egentligen och om de mot förmodan skulle användas i framtiden så är det nog bara ett par få av dessa 2000 som redan finns idag som kommer används alternativt en ny krypto som inte finns idag ännu.

5000kr är inte speciellt mycket pengar att investera.

För mig handlar det bara att se om ens 5000 i insättning hinner öka något i värde innan januari för att se om det här fungerar
Citera
2018-10-14, 20:39
Medlem
Thesnaggletooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Tråden är full av idioter som inte förstår sig på vad som är unikt och inte.
+1
Citera
Idag, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Tjenare, tänkte höra era åsikter kring digitala valutor (/altcoins) som ni tycker har potential att bli något. Som väldigt många här redan vet så har bitcoin problem. Problem som blockstorlek, ökade avgifter, en väg mot att bli mer centraliserad och även reglerad. Hur mycket jag än älskar bitcoin så går det inte att komma ifrån att det faktiskt finns problem. Saknar en tråd om detta på forumet.

Listar mina egna favoriter också.
Ethereum - Smarta kontrakt, enligt många bitcoin 2.0.
Dash - Mer anonym
Monero - Mer anonym än btc men även mer anonym än Dash.
Nxt - Också sedd lite som en "bitcoin 2.0", Ardor är ett nätverk som släpps till nxt som gör det möjligt för användare att göra egna blockkedjor (child chains) inom nätverket.
Counterparty - Smarta kontrakt fast med bitcoin.
Storj - "cloud storage"
Maidsafe - "cloud storage" , ett säkrare internet, går att ha hemsidor på nätverket.
bitshares - decentraliserad exchange.

Säkert missat något, rätta mig om jag har fel någonstans eller om ni har en bättre förklaring.

Gridcoin är rätt häftig med. Dock tror jag inte den har potential att bli något stort, men för de som vill hjälpa till med forskning så är det precis vad den gör. Hjälper forskare.

Hur har det gått för dig?
Följde du med resan upp till ATH tidigt 2018?
Citera
Idag, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag har planera på att lägga pengar i kryptovaluta och verkar som att 2017 den här tidpunkten var stora för många som hade bitcoins

Jag tänker lägga 5000 sek men frågan är om trenden kommer att dö ut eller är kryptovaluta här för att stanna precis som Facebook, YouTube och Google?

Man märker mer och mer i it branschen att mellanhänderna försvinner mer och mer, just därför man handlar på på nätet

Tittar man på BTC grafen över tid,
https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/

Så är crypto fortfarande i fallande.

Jag köpte så klart nära toppen och har en usel strategi - buy and hold och hoppas på det bästa över en femårsperiod

Följ utvecklingen dagligen och när du känner att crypto bryter upp igen (vilket dom sannolikt kommer göra) kan du alltid gå in och köpa.

Eller i varje fall inte köpa när trenden är fallande fortfarande.

Jag använder binance, vet inte om den är bra eller inte.

Du vill såklart göra samma resa som en tidig BTC och försöka hitta några lovande coins, kan med fördel använda väntetiden till att välja typ 3 coins som du tror på.
Citera
Idag, 09:36
Medlem
Jag frågade mina kollegor 2010 om man skulle slänga in 2000 dollar i bitcoin men det var ingen som trodde på det och jag glömde det.

Hösten 2017 köpte jag ett par crypto lägre värderade, fick se dom gå ned med 75% och har strategin buy and hold

Vi har lärt oss att det är ännu idiotiskare att vara dubbel-dum är bara göra fel en gång

Klart som korvspad att crypto är här för att stanna och att buy and hold (om man inte köper på ATH) av ett gäng lovande crypto, jag köpte 4, vissa säger köp 10, som är värderade till ören ökar chansen att få vara med på en resa som BTC rejält. Har man 50k eller 100k som inte behövs så är det väl bara att köra.

Fun fact, dom 2000 dollarna hade hösten 2017 varit värda runt 16 miljoner dollar om jag fått tummen us och gått för buy and hold (stor chans dock att jag tagit vinsten vid någon av de tidigare nedgångarna men 30% av 16 miljoner dollar är fortfarande ekonomiskt oberoende.
Citera