2018-11-19, 21:12
Medlem
crawlys avatar
Att maska namn är en bra grej om det inte gäller offentliga personer eller liknande.
Citera
2018-11-19, 21:15
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Uppdatering från FB:

Först snor familjen ett blomsterhjärta från en grav, sedan ska de anmäla den rättmätiga ägaren för förtal. Stackars baby som behöver få de där två tjuvaktiga stolpskotten som föräldrar. "Och här är bilder från din babyshower med roshjärtat som vi stal på en grav i närheten."

Dom borde anmälas till socialen för utredning. Så jävla okänsligt och tjuvaktigt att stjäla en dekoration från en död som dessutom blev mördad!!

Dom förtjänar inte att ha hand om en unge. De kommer att ha dåligt inflytande på barnet och lära att de tär rätt att stjäla från allt och alla.
Citera
2018-11-19, 21:54
Medlem
Jan66s avatar
Vissa kan då vända på skuldfrågan.
Fb inlägg på SVT Nyheter.
*=e

”Kim St*jr* Jag tycket kvinnan som höll i sin babyshower har agerat beundransvärt. Hon emottog något som hon anade var stulet och såg till att blommorna hittar rätt. Hon är inte skyldigt till något annat än ha en bekant/vän som skändar gravar. Trist med dödshot och annat, men jag tror nog att de människorna fått det hela om bakfoten.”
Citera
2018-11-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
*=e

”Kim St*jr* Jag tycket kvinnan som höll i sin babyshower har agerat beundransvärt. Hon emottog något som hon anade var stulet och såg till att blommorna hittar rätt. Hon är inte skyldigt till något annat än ha en bekant/vän som skändar gravar. Trist med dödshot och annat, men jag tror nog att de människorna fått det hela om bakfoten.”
Jag ställer mig tveksam till att Kim kan styrka sina påståenden. Jättetveksam.
Citera
2018-11-19, 22:43
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
*=e

Musslor vs Svenskar, då tar SVT musslornas sida.
Äckligt på alla sätt och vis, både av gravskändaren och babyfamiljen.
Citera
2018-11-19, 23:01
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
2015 tjänade hon 906 400 kronor, dvs över 75000kr/mån. https://24blekinge.se/lista-kvinnorn...mun-for-kommun

Vissa människor gör en illamående.
Att ta en sak från en grav då är man inte riktigt frisk
Det finns inga ursäkter för det.
Hade hon inte råd att köpa ett eget hjärta med den inkomsten?
Spelmissbrukare?
Sedan tycker jag otroligt synd om det lilla barnet som ska firas med blommor från en död människa
Det är ju tragiskt.
Senast redigerad av Krickedixan 2018-11-19 kl. 23:15.
Citera
2018-11-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tydligen så har Mona lagt upp en Instagrambild på stöldgodset också https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Hennes instagram verkar vara privat nu. Och bilden är borttagen från hennes Facebook. Någon som hann ta skärmdump?
Citera
2018-11-19, 23:13
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"– Jag har fått dödshot, mina barn har trakasserats, jag har fått över 200 sms, folk har sagt att de ska komma hem till mig och göra illa mig och mina barn. Vi förstår att hon har stor sorg, men vi accepterar inte det här och har anmält henne för förtal. Inget av det hon skriver är sant. Vi är oskyldiga i allt det här."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...ag-ar-oskyldig

Ja vad hade hon väntat sig efter det hon gjort? Klart att folk reagerar över det hon gjort.
Om någon hade tagit blommor från mig dotters grav så hade jag varit ledsen och skogstokig.
Om de nu är oskyldiga som de säger. Hur kom då blommorna till dem.
Skulle vara kul att höra den historien
Citera
2018-11-19, 23:19
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kanske har den utpekade kvinnan ändå inte stulit gravblommorna själv, kanske har någon annan klåfingrig tjuv tagit blomsterhjärtat och gett det till den utpekade kvinnan, hon vill inte uppge vem som kom med blomsterhjärtat, kanske ett syskon/släkting till henne är den skyldiga.

Med tanke på reaktionen så är det uppenbart att hon visste EXAKT vad som hänt. ”Oj, okej här ta blommorna.”

Hade hon inte stulit dem så lovar jag att reaktionen blivit en HEEELT annan.
Citera
2018-11-19, 23:21
Medlem
spoilers avatar
"Paret som höll i babyshowern menar att de är oskyldiga och att de fått gravdekorationen från en vän till dem. De säger att de misstänkte att det var något lurt med gåvan och att de anade att den kunde vara stulen. Därför la de upp flera annonser på köp- och säljgrupper på sociala medier för att se om de skulle få napp."

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7093709

Någon borde väl kunna bekräfta annonserna - och att de inte är upplagda i efterhand.
Citera
2018-11-19, 23:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hennes instagram verkar vara privat nu. Och bilden är borttagen från hennes Facebook. Någon som hann ta skärmdump?
Bilden finns kvar på facebook men ligger i kommentarerna.
Här är den.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Sparade ner bilden för säkerhets skull och la upp på minfil.
https://minfil.com/w9a47cl0b6/Stulna...babyshower_JPG
Texten till bilden:
Den är hittad på en baby shower i Ysane hos Mona Stenfeldt, Sta Gertruds väg 4 i Ysane, Sölvesborg. 😡 😭 Polisen kunde inte hjälpa mig så jag och Nadja hämtade den och ställde den tillbaka hos Helena. Det var ett stort tungt hjärta. 😡 💔 😭

Det syns på fotot att festen inte hade börjat ännu. Dukningen pågår och tallrikarna är rena och duken med.
Slutsatsen är att dom som var med och dukade bordet har med stölden att göra.
JÄVLA PACK
Senast redigerad av Timeout 2018-11-19 kl. 23:53.
Citera
2018-11-20, 00:02
Medlem
Så klart det är hon som tagit den, VIDRIGA MÄNNISKA! Hoppas karman slår tillbaka mot denna familj.. Snälla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in