2018-11-20, 00:45
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Helt sinnessjukt. Kommer väl sluta med att den svenska kvinnan blir dömd för förtal och den smutsiga araben får skadestånd och friad i ”brist på bevis”.
Hur kan du ens tro något annat? Vi bor ju i Sverige trots allt!

Har dock en känsla av att Karma kommer att spika fast gravkransar på satkärringes dörr ett tag framöver nu.

Ungen fick ju en fin början, ett fint välkomnande: en stulen gravdekoration som välkommen till världen,
SMUTS!
Av smuts är du kommen och av smuts skall du varda.
Citera
2018-11-20, 00:50
Medlem
Det kan ju inte bara vara av ren snålhet man gör något som detta, eller? Lite som att snatteri ofta handlar om spänning menar jag.
Citera
2018-11-20, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Vissa kan då vända på skuldfrågan.
Fb inlägg på SVT Nyheter.
*=e

”Kim St*jr* Jag tycket kvinnan som höll i sin babyshower har agerat beundransvärt. Hon emottog något som hon anade var stulet och såg till att blommorna hittar rätt. Hon är inte skyldigt till något annat än ha en bekant/vän som skändar gravar. Trist med dödshot och annat, men jag tror nog att de människorna fått det hela om bakfoten.”
Låter ju bra, då kan hon uppge vem det var som stal blomhjärtat.
Så klart det är enkelt, hon lämnar ut namnet på "blomsterbudet".
Citera
2018-11-20, 01:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det kan ju inte bara vara av ren snålhet man gör något som detta, eller? Lite som att snatteri ofta handlar om spänning menar jag.
Om de stulit gravdekorationen och hängt upp den någonstans, typ vägskylt, butik eller nåt så ok ett spännande men väldigt osmakligt pojkstreck!

Att ge bort den med nya sidenband till någon som skall få ett litet barn, att ge en gravdekoration till någon som väntar barn måste tyda på total jävla avsaknad av all mänsklighet!
Nu tror jag faktisk på arapkärringen såpass att jag tror det var någon bekant, släkting som numera är gravplundrare, att hon fortsätter skydda denne gör henne lika skyldig.
-Välkommen till världen lille vän.... så jävla osmakligt!
Citera
2018-11-20, 01:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Fy fan om det har med spänning att göra
Att fira sitt barns ankomst med en stulen krans från en begravning är nog bland det lägsta jag har läst om. Kransen kostade 2.500 kr och var väldigt tung så det var nog ingen tillfällighet som avgjorde stölden.
Ren snålhet troligen och inget som helst samvete för vad som är rätt och vad som är fel.

Ger mig fan på att om en av hennes ungar skulle dö och någon stal dennes begravningsblommor så skulle hon vråla ut det till media världen runt och kalla alla i Sverige för vidriga smutsiga hundar.
Observera att jag skriver att hon skulle!
Tror inte han har med detta att göra för det här med baby shower brukar vara en grej för kvinnor.
Hon finns på lexbase men inte han.
Synd han gifte sig med en tjuvaktig skata.
Citera
2018-11-20, 02:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
2015 tjänade hon 906 400 kronor, dvs över 75000kr/mån. https://24blekinge.se/lista-kvinnorn...mun-for-kommun
Varför i helvete stjäl Mona för en struntsumma, 216 kr, oktober 2016 om hon tjänar så bra 2015?
Dessutom handlar hon på Netto av alla ställen med den inkomsten.
Redan då verkar hon ha barn. Bra förebild för sina barn
Fattar inte detta Hon och maken bor i ett hus på 258 m² som har ett uppskattat värde på 3,5 mille. Varför behöver hon stjäla för en struntsumma

SNATTERI
5000-K1224120-16
Mona Fawzy Mahmoud Mohamed har olovligen tagit varor till ett värde av 216 kronor som tillhörde Netto Marknad Sverige Ab. Det hände den 3 oktober 2016 på Netto, Götagatan 2, Hässleholm, Hässleholms kommun. Tillgreppet innebar skada.
Mona Fawzy Mahmoud Mohamed begick gärningen med uppsåt att stjäla.
Lagrum: 8 kap 2 § brottsbalken
Dom: Böter 22.500 kr + 800 kr till brottsofferfonden.

Domen i sin helhet och kameror ljuger inte men det gör Mona!
https://minfil.com/79x67dlcb8/Mona_S...2_B1127-16_pdf
Senast redigerad av Timeout 2018-11-20 kl. 02:37.
Citera
2018-11-20, 04:51
Medlem
Merwinnas avatar
Det är så knasigt, att jag undrar om det inte betyder något mer för den som gjorde det, än bara att hon skulle spara pengar? Att det ligger någon ond, magisk önskan bakom, typ att barnet ska dö i magen? Någon som är avundsjuk eller svartsjuk i så fall. Undrar hur den gravida kvinnan mår nu; man blir ju lätt orolig och nojig när man är gravid, även om man inte är det annars.
Citera
2018-11-20, 06:50
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Här rök väl 75 000 i månaden?

Förordning (1985:613) om auktorisation av tolkar och översättare:

Citat:
Villkor för auktorisation
4 § För att kunna bli auktoriserad ska en tolk eller översättare
1. ha fyllt arton år och inte ha förvaltare enligt 11 kap. 7 § föräldrabalken eller vara underkastad någon annan motsvarande inskränkning i en annan stat,
2. ha fullgjort de kunskapsprov som föreskrivs av Kammarkollegiet, och
3. vara känd för redbarhet och även i övrigt vara lämplig som tolk eller översättare.
Citera
2018-11-20, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Vore ju synd om hon skulle få en spark i magen. Djävlar vilken äcklig familj.

Är du en av de som skrivs i artikeln? skulle inte vara förvånande.
Citat:
De säger att de misstänkte att det var något lurt med gåvan och att de anade att den kunde vara stulen. Därför lade de upp flera annonser på köp- och säljgrupper på sociala medier för att se om de skulle få napp.

– Vi mår inte bra alls, vi har blivit hotade, bilar kör runt vårt hus och vi vågar inte lämna våra barn på dagis, säger mamman som höll i babyshowern.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7093709

Om de ljuger angående blommorna eller inte, ingen aning.
Oavsett, så går en del människor för långt i sitt handlande.

BO 1 och BO 2.
Inte varit nån rolig årtionde för BO'n. Lägenhetsbrand 2013.
Citera
2018-11-20, 08:41
Medlem
Vidrigt av arabkärringen att inte berättade vilket kräk som kommit med blommorna , ens när hon fick veta att dom var stulna från en BEGRAVNING - från en nydöd! med släkten mitt i en akut sorg

Man snor från en nydöd svensk, för att ge till en nyfödd arab.
Sverige i ett nötskal anno 2018
Senast redigerad av Stina2017 2018-11-20 kl. 08:44.
Citera
2018-11-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Om det är samma kvinna, åldern stämmer, så verkar hon ha haft en rejäl löneökning mellan 2013-2014. Inkomst av tjänst 660 000 kr 2014.
Är hon möjligen läkare? Märkligt att någon med den lönen stjäl men det kanske ligger i generna?

https://www.expressen.se/quickshot/s...ZBx2BpJumPZ7eC

Längst ner.
Hon lär ju vara lärarinna på den här skolan:
http://furulundsskolan.se/1128

Det finns fyra personer i Sverige med detta namn och bara en bor i samma stad som där en M*na Stenf*ldt är lärarinna.

Hon tjänar knappast 660000 som fröken. Måste vara alla sidojobb som tolk det handlar om. Lär ju ha funnits ett stort behov efter invandringskatastrofen 2015-2016

Vi får väl se hur fort ungarna snappar upp vad deras fröken har gjort.
Senast redigerad av byggare bob 2018-11-20 kl. 09:23.
Citera
2018-11-20, 10:18
Medlem
Hade den svenska kvinnan polisanmält stölden av blommorna? Tyckte jag läste att hon faktiskt gjort det men att fallet lagts ned (vilket är illa). Således kommer tjuven aldrig att stå till svars. Men när nu Mona har så "stor förståelse" för kvinnans sorg så tycker man ju att Mona borde ödmjuka sig och berätta för den svenska kvinnan vem personen är som kommit med blommorna. Men se, det tänker hon inte göra. Hon svarar istället med en förtalsanmälan på den svenska kvinnan. Mona skyddar tjuven och förstör än mer för offret.

Den sörjande kvinnan kanske döms för förtal medan tjuven går fri? Tror ni förresten att det är förtal?

Mona ska ha fått hot på sms, varav några till och med ska ha varit dödshot, men det struntar alltså Mona i att anmäla (vad jag förstått). Känns som man hört detta förut. Det är gratis att påstå hat och hot på sms för man blir inte synad. I synnerhet som man inte anmäler, vilket är anmärkningsvärt om nu hennes liv svävar i fara. Det är klart att hon kan ha fått några arga sms men hon är mer bekymrad över att bli förtalad av en person än dödshotad av 200 personer. Känns som att Mona inte har rent mjöl i påsen här. Tycker synd om den svenska kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in