2018-11-19, 18:05
Medlem
morbrostewarts avatar
Jävla hatande på Mona, med bara 75 ynka tuss i månaden är det nog inte så lätt att pussla ihop vardagens utgifter, och sedan allt detta hat på det.
Jag ska nog skicka henne en blomma, nån som är med?
Citera
2018-11-19, 18:07
Medlem
JumpingJacks avatar
Uppdatering från FB:

Citat:
Hittad på en baby shower. Bilden är efter hämtningen i mitt bagage på väg tillbaka till kyrkogården. 🤮💔😡 Pappan i babyshower familjen ringde mig ikväll att jag ska ta bort namn och adressuppgifter, annars anmäler han mig för förtal. (Förtydligande, uppdaterade detta söndag kväll den 18:e.) Hämtningen av hjärtat var i fredags kväll vid 22-tiden. Jag sansade mig lite, men dom lovade att dom skulle samarbeta med polisen. OM nu polisen har tid med detta, verkar tveksamt. 😓💔

Först snor familjen ett blomsterhjärta från en grav, sedan ska de anmäla den rättmätiga ägaren för förtal. Stackars baby som behöver få de där två tjuvaktiga stolpskotten som föräldrar. "Och här är bilder från din babyshower med roshjärtat som vi stal på en grav i närheten."
Citera
2018-11-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Va i hela friden, läser man kommentarerna så verkar det som om dem som hade babyshowern stulit den själva! Alltså ingen av gästerna som stulit den.

Instagramkortet visar ju Baby Showern före den började, ser ut som att hon ville visa att föräldrrana pyntat med bland annat gravdekorationen (jävligt märklig dekoration i detta sammanhang för övrigt).

När mamman till den döda tjejen dök upp för att hämta tillbaka dekorationen så hade den misstänkta mamman tydligen reagerat helt neutralt och bara sagt "du kan ta den". Vid påtryckningar hade hon sedan sagt att hon fått dekorationen av en kompis, men ville inte namnge kompisen.

Hade hon varit oskyldig så hade hon ju blivit ställd, och förfärad kan man tycka, samt förbannad på sin kompis osv. Reaktionen skriker skyldig samt att hon verkar känslomässigt störd/avtrubbad. Man stjäl inte ifrån en nyligen död avliden grav, i synnerhet inte som gravid då man ju är extra känslig. Denna person måste vara ytterst rubbad.

Ska leka doktor och ställa diagnosen narcissist, alla hennes selfies och beteendet visar hur mycket hon älskar sig själv och hon tycker väl att andra ska betala för kalaset, vill hon ha en dekoration för 2000 kr för att visa folk hur lyckad hon är som har en så fin Baby Shower, så ska någon annan stå för det, även om det råkar vara en död persons mamma.
Senast redigerad av Florman 2018-11-19 kl. 18:24.
Citera
2018-11-19, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Om det är samma kvinna, åldern stämmer, så verkar hon ha haft en rejäl löneökning mellan 2013-2014. Inkomst av tjänst 660 000 kr 2014.
Är hon möjligen läkare? Märkligt att någon med den lönen stjäl men det kanske ligger i generna?

https://www.expressen.se/quickshot/s...ZBx2BpJumPZ7eC

Längst ner.
Och så undrar folk Varför man HUGGER av Händerna på Tjuvar i Arabländer...
Citera
2018-11-19, 18:29
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
När hon skulle hämta blommorna sa de bara "ta dem du". Så enkelt var det, inga "det är våra blommor", eller lögner om var de fått tag på dem...så klart de visste om att de var stulna. Han känner nog sin fru allt...
Japp, definitivt ett udda svar. Precis som han visste att något var skumt
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tydligen så har Mona lagt upp en Instagrambild på stöldgodset också https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Om tittar på bilden så ser det ut som att det är dukat med blommorna innan gästerna kommer. Men dem kan ha "fått" blommorna tidigare av någon som inte kunnat komma den dagen.

Smaklöst är bara förnamnet!
Citera
2018-11-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Uppdatering från FB:

Först snor familjen ett blomsterhjärta från en grav, sedan ska de anmäla den rättmätiga ägaren för förtal. Stackars baby som behöver få de där två tjuvaktiga stolpskotten som föräldrar. "Och här är bilder från din babyshower med roshjärtat som vi stal på en grav i närheten."
Förtal ? Förtal är väl när man ljugit om någon. I detta fall var ju hjärtat stulet från kyrkogården och återfanns hos de "förtalade". Ja vad säger man, vilken idioti.
Citera
2018-11-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Instagramkortet visar ju Baby Showern före den började, ser ut som att hon ville visa att föräldrrana pyntat med bland annat gravdekorationen (jävligt märklig dekoration i detta sammanhang för övrigt).

När mamman till den döda tjejen dök upp för att hämta tillbaka dekorationen så hade den misstänkta mamman tydligen reagerat helt neutralt och bara sagt "du kan ta den". Vid påtryckningar hade hon sedan sagt att hon fått dekorationen av en kompis, men ville inte namnge kompisen.

Hade hon varit oskyldig så hade hon ju blivit ställd, och förfärad kan man tycka, samt förbannad på sin kompis osv. Reaktionen skriker skyldig samt att hon verkar känslomässigt störd/avtrubbad. Man stjäl inte ifrån en nyligen död avliden grav, i synnerhet inte som gravid då man ju är extra känslig. Denna person måste vara ytterst rubbad.

Ska leka doktor och ställa diagnosen narcissist, alla hennes selfies och beteendet visar hur mycket hon älskar sig själv och hon tycker väl att andra ska betala för kalaset, vill hon ha en dekoration för 2000 kr för att visa folk hur lyckad hon är som har en så fin Baby Shower, så ska någon annan stå för det, även om det råkar vara en död persons mamma.

jaa hon måste va narcissist, halva grejen med en babyshower är dessutom att man ska bli uppvatkad/överraskad. Att de någon annan som styr upp kalaset osv. Här har hon tagit tag i de själv.
Men polisanmälnigen borde man ju göra om. Finns ju solklara bevis för vem som stulit den!
Citera
2018-11-19, 18:43
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Förtal ? Förtal är väl när man ljugit om någon. I detta fall var ju hjärtat stulet från kyrkogården och återfanns hos de "förtalade". Ja vad säger man, vilken idioti.

Om Förtal:
”Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken. Grundregeln är att det ska finnas ett allmänt intresse av att uppgiften lämnas.[1] En ytterligare förutsättning för att ej dömas till ansvar är emellertid att uppgiften var sann”
Citera
2018-11-19, 18:55
Medlem
Jan66s avatar
Man kan inte kommentera på hennes Facebook men på alla foton kan man sätta ”Arg” för att markera sitt missnöje...
Får se om någon gör det.
Citera
2018-11-19, 19:13
Medlem
spoilers avatar
"– Jag har fått dödshot, mina barn har trakasserats, jag har fått över 200 sms, folk har sagt att de ska komma hem till mig och göra illa mig och mina barn. Vi förstår att hon har stor sorg, men vi accepterar inte det här och har anmält henne för förtal. Inget av det hon skriver är sant. Vi är oskyldiga i allt det här."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...ag-ar-oskyldig
Citera
2018-11-19, 19:19
Medlem
JumpingJacks avatar
Om ni inte familjen stulit hjärtat så borde de väl ha blivit minst sagt misstänksamma om någon gäst gav bort ett. Brukar familjen få blomsteruppsättningar för tusentals kronor i gåva? Och med tanke på att hela babyshowern var genomgående ljusblå så varför dyker en gäst upp med en mörkröd och vit blomsterdekoration? Mörkröda rosor är inte direkt något som man brukar ge till små bebisar, särskilt inte på en fest där allt är ljusblått.

Det sitter ett ljusblått band runt hela hjärtat så någon, antingen mamman eller en gäst, har ju avsiktligt sett till att få blommorna att passa in i färgtemat. Då hade det väl varit naturligare att hela hjärtat går i blått, om de nu hade beställt det i en butik?
Citera
2018-11-19, 19:24
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"– Jag har fått dödshot, mina barn har trakasserats, jag har fått över 200 sms, folk har sagt att de ska komma hem till mig och göra illa mig och mina barn. Vi förstår att hon har stor sorg, men vi accepterar inte det här och har anmält henne för förtal. Inget av det hon skriver är sant. Vi är oskyldiga i allt det här."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...ag-ar-oskyldig

Bra om Mona Stenfeldt nu pekat ut de verkliga tjuvarna (ifall de finns) så de kan hängas ut.
Den bestulna familjen borde kunna ligga på om att polisen verkligen ser till att driva utredningen vidare.

Den som stjäl från gravar borde i min värld korsfästas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in