2018-11-19, 20:34
Medlem
Oskar dolde sig bakom "livskvalitet". Han var inte nöjd med den. Därför måste alla dö. Begripligt?
Citera
2018-11-19, 20:37
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Oskar dolde sig bakom "livskvalitet". Han var inte nöjd med den. Därför måste alla dö. Begripligt?

Ok, ny information i tråden.

Det var på tiden.

Kan du ge oss några bevis? Inte? Är det bara dina fantasier om den onde Oskar igen?
Citera
2018-11-19, 20:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Nu är det väl så att de flesta orkar trots pedofili, sekter, genetiska sjukdomar, hopp om ett bättre liv efter detta och vad man nu mer skulle kunna gissa sig fram till.
Ska vi plocka fram rakkniven så faller dessa gissningar ofrånkomligen bort till förmån för information som ligger fullt synlig såväl i som utanför tråden. Det är som jag ser det att göra det enkelt för sig, fullt i Ockhams anda.
Sen måste jag medge att det hade varit lite kul att raka av Rugers nos.
Du ska inte blanda ihop "information" i tråden med det vi VET.
Ruger? Är det jag?
Citera
2018-11-19, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Du ska inte blanda ihop "information" i tråden med det vi VET.
Ruger? Är det jag?

Du gör såklart som du vill. Själv tar jag till mig av synlig information i och utanför tråden och gör den till vetskap.
Att någon med ditt nick ska behöva ställa en sån fråga vittnar däremot om ovetskap.
Citera
2018-11-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Och till er som förkastar pm'et pga godiset. Tror ni inte att tex barnens barnkusiner eller nåt kunde ha delat med sig av sitt godis till A&M?
Jag förkastar det för just vad det är: Ett PM.
Ja hade nog kunnat se det iallafall "lite" trovärdigare ifall en nyregistrerad medlem hade kommit in i tråden, med som enda postning lagt sina upplysningar och och därefter sagt take it of leave it, och sen aldrig visat sig här mer ifall h*n inte vill dela med sig mer av sitt vetande.
Men det är jag det.

Har läst tråden sedan januari (alla inlägg) och nu börjat om från början (blivit "drabbad" som så många andra...)
Jag noterar då postaren Mammanilund. Hon är reggad sedan 2011, och har sedan 2011 endast skrivet 4 (!) inlägg, alla i denna tråd. 19 januari skriver hon att hennes källa vet att HB har genomgått bröstcancerbehandling och barnen har ME. Vid denna tidpunkt har media endast släppt info om att barnen hade hemundervisning av medicinska skäl och i tråden pågår en debatt om genetisk sjukdom/ME/övrgt (typ mobbning).

En trovärdig källa för mig
Citera
2018-11-19, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Du gör såklart som du vill. Själv tar jag till mig av synlig information i och utanför tråden och gör den till vetskap.
Att någon med ditt nick ska behöva ställa en sån fråga vittnar däremot om ovetskap.
Naturligtvis gör jag som jag vill, JAG är vuxen. Där blev du underlägsen i fråga om vetskap.
Vart i tråden finner du information?
Mitt nick? Har du ens den blekaste om vad det står för? Om du menar min avatar så kan jag informera dig om att jag valde den för att reta alla feminister på fb.
Citera
2018-11-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electrogirl
Har läst tråden sedan januari (alla inlägg) och nu börjat om från början (blivit "drabbad" som så många andra...)
Jag noterar då postaren Mammanilund. Hon är reggad sedan 2011, och har sedan 2011 endast skrivet 4 (!) inlägg, alla i denna tråd. 19 januari skriver hon att hennes källa vet att HB har genomgått bröstcancerbehandling och barnen har ME. Vid denna tidpunkt har media endast släppt info om att barnen hade hemundervisning av medicinska skäl och i tråden pågår en debatt om genetisk sjukdom/ME/övrgt (typ mobbning).

Tack för grävjobbet, man missar dom tysta i bruset. Absolut trovärdig!
Citera
2018-11-19, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av electrogirl

2018-01-10 skrev mammailund följande: Jag vet inte, min källa är idag i djup kris och jag vill inte fråga om detaljer i ett sådant läge. Jag tror heller inte att vederbörande vet hur det gick till ändå.
Och?
Citera
2018-11-19, 21:28
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi ska nog inte fördjupa oss i bibeln men jag är ganska övertygad om att i det aktuella bibelcitatet menades Guds barn utan någon som helst anspelning på deras ålder. Men det hör inte hit. Jag har provocerat ganska hårt med påståenden om en Sc koppling — man måste skaka trädet för att se om det ramlar ner några ekorrar. Jag vet att du inte är en av dom som försöker dribbla bort anspelningarna på Sc, tvärtom. Sorry. Det kan mycket väl hända att du har rätt om det spåret.

Jag håller med dig, därför skrev jag jag först att "någon" hade citerat det sista jag skrev, för jag ville inte ha ha en diskussion om bibeln...Tror inte heller att det fanns hos familjen heller...

Men vad jag vet kring vad sekter gör med barn och att barn är ganska ointressanta, för de drar inte in pengar, och de är "i vägen", så skrev jag det sista.

Det vore fasansfullt om jag skulle ha rätt...Starka krafter finns i de kretsarna...huva!
Citera
2018-11-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ok, ny information i tråden.

Det var på tiden.

Kan du ge oss några bevis? Inte? Är det bara dina fantasier om den onde Oskar igen?

Nej, det är inte ny information. Det stod i media i våras.
Citera
2018-11-19, 23:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Jag har svårt att se någon seriös läkare så snabbt ställa diagnosen ME.
PM´et bygger på vad OH förmedlade till sina arbetskamrater under det sista halvåret. Av PM´et framgår tydligt att en eller flera kollegor har återberättat OH´s historia, hans upplevelser och hans tankar. Samt vad de själva kunde observera.

Återigen är det OH som står i fokus.

Man skulle kunna se PM´et som en sammanfattning av tidigare trådinformation.
PM´et tillför således inga nya uppgifter, förutom ceremonin och utdelningen av digital post.
Påståendet om ME behöver heller inte stämma då det bevisligen är arbetskamraten som har yttrat sig utan att ha tagit del av läkarintyget.
Allt, precis allt i PM´et som rör Hanna och flickorna kommer ur OH´s mun, det är hans sanning som presenteras. Eller lögn.

Återigen är det HB som står i skymundan.
Citera
2018-11-19, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
PM´et bygger på vad OH förmedlade till sina arbetskamrater under det sista halvåret. Av PM´et framgår tydligt att en eller flera kollegor har återberättat OH´s historia, hans upplevelser och hans tankar. Samt vad de själva kunde observera.

Återigen är det OH som står i fokus.

Man skulle kunna se PM´et som en sammanfattning av tidigare trådinformation.
PM´et tillför således inga nya uppgifter, förutom ceremonin och utdelningen av digital post.
Påståendet om ME behöver heller inte stämma då det bevisligen är arbetskamraten som har yttrat sig utan att ha tagit del av läkarintyget.
Allt, precis allt i PM´et som rör Hanna och flickorna kommer ur OH´s mun, det är hans sanning som presenteras. Eller lögn.

Återigen är det HB som står i skymundan.
Kanske H valde att stå i skymundan och smida sina planer. Och O valde att berätta om sina känslor för arbetskamrater?
Eller hur tänker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in