Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
(det fetade)
Det är mer än så. Det är väldigt, väldigt känsligt att här i tråden diskutera det äktenskapsbrott som LW gjorde sig skyldig till.
Minsta lilla fundering kring hur LW valde att leva sitt liv som kvinna och trebarnsmamma, uppfattas som kritik mot henne. Man får veta att man skuldbelägger brottsoffret. Av nån anledning får inget kritiskt uttalas kring nån som mördats. Vet inte om jag vågar mig på att göra en historisk-politisk jämförelse, men det vore som att hävda att Trotskij som person inte får kritiseras, eftersom han blev brutalt mördad.
OnT: Jag har kritiserat LW för hennes val att gå i säng med SD som hon vigt samman med HD. Jag har INTE nån enda gång hävdat att LW därför förtjänar att dö.
Har du glömt vad du själv skriver?
Du tycker LWs "brott" är så mycket större än SDs, det är för mig att skuldbelägga offret.
Jag försvarar inte hennes sätt, själv kan jag inte förstå det. Jag upplevde henne som smart, skarp, snabb och principfast.
Hon försökte nog leva som hon lärde, men som en annan skrev, vi är inte mer än människor.
Dessutom är det något speciellt mellan kvinnor och de män som misshandlar/kontrollerar dom. Efter ett tag upplever de att de "förtjänar" det, de borde vara mer till lags.
Tycker du ska släppa den snedvridna kristna aspekten, inget tyder på att en hämnande evangelist ligger bakom mordet.
Mordet är inte komplicerat, det är som i andra fall med en misshandlad kontrollerad kvinna och äktenskapsbrott. SD känner inga gränser över något, eller hur tror du han ofredade henne, med bibelcitat?