Vart leder stigen? Slutar den ungefär där gunnebostängslet ansluter till bullerplanket, eller viker den av där och fortsätter ner till motorvägen?
Det får man ju inte diskutera här men jag gör ett undantag.
Det ser ut som att det går en stig som börjar på vändplanen i änden på västra Rättarevägen och går fram till där planket vinklar av alltså FP. Det verkar vara en jordvall mellan stigen och själva västra Rättarevägen.
Jag opponerar mig mot att jag skulle veta att dom gökade bakom planket, vilket var frågan.
Att dom hade ett sexuellt förhållande fick jsg veta i efterhand och då av HD själv.
Han har också gjort sig skyldig till äktenskapsbrott.
Tycker du att det är OK?
Hur uppträdde IW medan han var misstänkt?
Sprang han omkring och flinade och fotade sig själv och
lade ut på sociala media?
Bra att du tog upp detta med äktenskapsbrott, tack!
För du minns väl att det äktenskapsbrott som begicks av LW, när hon gick i säng med SD, var moraliskt oerhört mycket värre än hans snedsteg. LW hade vigt SD. Det kan ingen trolla bort.
Att SD fortsätter att försöka leva som vanligt indikerar inte att han är skyldig. Hade han däremot i anonymitet dragit iväg till inre Mongoliet eller köpt en enkel till Mars -ja, då hade jag sett på honom med andra ögon.
Bra att du tog upp detta med äktenskapsbrott, tack!
För du minns väl att det äktenskapsbrott som begicks av LW, när hon gick i säng med SD, var moraliskt oerhört mycket värre än hans snedsteg. LW hade vigt SD. Det kan ingen trolla bort.
Att SD fortsätter att försöka leva som vanligt indikerar inte att han är skyldig. Hade han däremot i anonymitet dragit iväg till inre Mongoliet eller köpt en enkel till Mars -ja, då hade jag sett på honom med andra ögon.
Nej det är inte motaliskt värre om du frågar mig och säkert andra.
Jag måste ändå fundera på varför älgfallet kommer upp på tapeten igen?
Att en älg skulle vara mördaren kanske ändå inte var helt lätt att lista ut initialt.
Jag har inte följt fallet, läste enbart en artikel häromdagen (i samband med utgivningen av en bok?)om det.
Såvitt jag förstod hade mordoffret visserligen älghår och älgsaliv(??) på kläderna, så det borde man naturligtvis observerat. Det måste ha varit slarv någonstans. Vet inte vilken typ av skador kvinnan hade, men man trodde att åkgräsklipparen var mordvapnet. Blodet på bladet var från en orm tror jag. Vilket återigen verkar märkligt att man inte hade analyserat blodet.
Det är fruktansvärt för maken som både förlorade sin hustru och sedan fick sitt liv förstört.
Ok, det är ett fall.
Men hur många fall är inte slarvigt utredda, utan tvärtom grundligt och brett utredda?
Jag kan bara hänvisa till två fall som jag har följt, där utredningen verkligen utrett brett och grundligt.
Jag ber inte om signifikant statistik, utan ber bara om sunt förnuft.
I varenda tråd jag har varit med har denna älg sicksackat. Han är trött, gammal och förmodligen skjuten vid det här laget.
Liknande fall där rättvisan inte gjort sitt jobb finns, men efter 6 månaders utredning i fallet med mordetpå LW , två misslyckade försöka att få upp till sannolika och häktning tror jag inte det finns en "chans på miljonen" att man inte utreder om det finns fler "mördarälgar".
För att man har blivit anmäld för två fall av kränkning/misshandel kastar naturligtvis en mörk skugga över en person, även om den anmälda inte blivit fälld för det. Att sedan ha haft en sen digital kontakt, bo granne och inte ha ett alibi, underlättar inte.
Steget till att vara mördare är inte långt för vissa i liknande situationer, för andra kan det vara det. Det finns forskning som visar på det mönster som finns här. Upprepade anmälningar som tas tillbaka. När kvinnan hotar att lämna, då är den absolut största risken.
Glöm inte L*enas ord när hon drog tillbaka sin anmälan: Hon sa inte att saker och ting hade förändrats, hon stod fast vis sin berättelse. Men hon drog tillbaka sin anmälan för att situationen inte skulle förvärras.
"”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet."
Skälet till att "mördarälgen" passar bra att ta upp till diskussion är förstås för att visa hur illa det kan gå när utredande poliser och åklagare tidigt låser sig för en specifik person och blir tunneltänkande och skygglappsförsedda.
Det utreddes grundligt, ärendet med "mördarälgen", men eftersom siktet var låst på maken IW, så såg man alla fynd som typ bekräftande. Sorgligt, men belysande för en del mordutredningar.
Avslutar med att skriva de två orden 'Kaj Linna'
Kommer det här fallet inte att lösas så blir det ju Mats Alm-syndrom. Förvisso inte lika säkert som i det fallet men folk kommer ändå att tro att det är SD och att han kommit undan med mord.
Bäst för alla är att mordet på LW går till åtal och fällande dom.
Kunde inte ha uttryckt det bättre själv, tack!
Men det skall vara rätt person/-er som åtalas och döms!
Eller hur?
Nej det är inte motaliskt värre om du frågar mig och säkert andra.
LW var en fri kvinna och SD var gift.
Det är vad du anser och jag håller inte med dig.
Jag begär inte att du skall hålla med mig, men om du frågar vilken valfri kristen församling som helst, varsomhelst i hela världen, vad de anser om en pastor som efter att ha vigt ett par, därefter väljer att gå i säng med en av de vigda, så kommer du att få veta att min uppfattning i saken är totalt dominerande.
Lika bra att du tar in det, först som sist.
Jag begär inte att du skall hålla med mig, men om du frågar vilken valfri kristen församling som helst, varsomhelst i hela världen, vad de anser om en pastor som efter att ha vigt ett par, därefter väljer att gå i säng med en av de vigda, så kommer du att få veta att min uppfattning i saken är totalt dominerande.
Lika bra att du tar in det, först som sist.
Tror säkert de kristna tänker så men gemene man gör nog inte det och här i Sverige är vi ju inte så kristna av oss även om vi tillhör någon kyrka.
Tror säkert de kristna tänker så men gemene man gör nog inte det och här i Sverige är vi ju inte så kristna av oss även om vi tillhör någon kyrka.
Jag är medveten om att jag inte är representativ för genomsnittssvensken, men låt oss inte för ett ögonblick glömma var mordet på LW skedde, nämligen i Örebro, ett av det svenska bibelbältets högsäte.
Det som [o-]roar mig som kristen att se, det är hur totalt frånvarande kristna örebroare är i tråden. Jag menar inte att de inte finns här, för det gör de, men de håller en synnerligen låg profil och vill inte på minsta vis debattera LW:s övertramp ur ett kristet perspektiv.
I min SAOL faller det in under 'hyckleri'.