Vi har ingen kundskap om geocache men vi har på arbetet hört om det här geonicket. Som vi hoppas polisen undersöker om det inte redan gjort det. Så till er förteckning och sammanfattning har ni här ett geonick om ni redan har det så ber vi om ursäkt.
geocaching nick Team Lindatorm
Linda Tormodsrud
Pär Larsson
Hur uppträdde IW medan han var misstänkt?
Sprang han omkring och flinade och fotade sig själv och
lade ut på sociala media?
I den åldern har man nog inte sociala media, har för mig att IW var (minst) pensionär. Däremot vittnar kringboende om att han åkte runt på sin fyrhjuling och intervjuade folk om vad dom hört, sett osv. Alltså inte så olikt det skribenter här säger att SD har gjort. Kanske är det så att när man hamnar i fokus som utpekad mördare så gör man irrationella saker för att rentvå sig själv?
Vi har ingen kundskap om geocache men vi har på arbetet hört om det här geonicket. Som vi hoppas polisen undersöker om det inte redan gjort det. Så till er förteckning och sammanfattning har ni här ett geonick om ni redan har det så ber vi om ursäkt.
geocaching nick Te*m Lind*torm
De verkar enligt geocache-loggar ha varit utomlands vid tidpunkten för mordet på LW. Varför bör polisen undersöka dem?
Angående stigen in bakom planket.
Jag har tidigare skickat in här på tråden bilder från Google street view att man inte ser en stig. Då kom det påhopp att bilderna var gamla. Hade hoppats att någon logiskt skulle förstå att det är just det som är intressant.
Det fanns inte någon stig 2011 (när bilden på google togs) och mest troligt har inte stigen uppstått senare heller. För att en stig ska uppstå måste det finnas dom som går där och det ska finnas ett mål. Här har jag svårt att se något mål eller syfte med att runda planket här.
Den stig som syns på bilderna efter mordet uppkom av teknikerna. För att ni inte ska nu tro att man måste gå i flera år för att en stig ska uppstå så prova geocaching! När en cache släpps som blir besökt av 20-30 cachare så ser man ganska snabbt en stig till cachen. Är den besökt av 100 cachare så är det en motorväg fram till cachen. I detta fall så är det kanske 5-8 tekniker som gått fram och tillbaka ett antal gånger.
Då kommer vi till vad det har för betydelse i fallet. Hur kommer LW in dit där hon senare hittas? Att hon börjar skrika på "hennes" sida ser jag som osannolikt med tanke på dom vittnen vi vet.
Jag tror att hon tog sig till FP/MP med fri vilja och där spårade det ut. Frågan är vad som gör att en moder med två barn hemma lämnar dörr och beger sig så pass långt bort (klart utom syn och höravstånd från hemmet).
Jag tror inte för en sekund att det är att hon följer med någon för att prata ut. Det är en plötslig händelse som gör att hon skyndsamt, och utan eftertanke på dörr och barn, beger sig dit.
Ja nu finns det ju de som bor i området som kan intyga att det både finns en stig till och intill planket..
Låt oss för en stund presumera att polis och åkl INTE lyckas få SD fälld och att man inte heller hittat en mördarälg eller annan gärningsperson eller gärningsdjur.
Hur kommer då trådens alla "högafflingar", de som högljutt, långvarit och intensivt utpekat SD som mördare, att reagera?
Efter att ha lyssnat på dokumentären i SR P1 om 'Mördarälgen i Loftahammar', kan man bli fundersam.
Länk: https://sverigesradio.se/avsnitt/1184767
Efter att den misstänkte maken IW efter flera månader avförts från utredningen, och Polisen och åkl landat i att hans fru dödats av en älg[sic!], gick en reporter från lokalpressen ut på stan och frågade 7 slumpvis utvalda om vad de trodde om IW som mördare. Samtliga ansåg att han dödat sin fru och detta trots att rättsväsendet hade avskrivit honom.
Min fråga till er som här i tråden kallar SD, en odömd person, MÖRDARE, kommer ni att i händelse av att han avförs, då här i tråden be SD om ursäkt för den kränkning ni utsatt honom för?
Eller tycker ni att han ändå förtjänar att kallas MÖRDARE eftersom han har gjort sig skyldig till brottet "grov knoggnuggning"?
Jag måste ändå fundera på varför älgfallet kommer upp på tapeten igen?
Att en älg skulle vara mördaren kanske ändå inte var helt lätt att lista ut initialt.
Jag har inte följt fallet, läste enbart en artikel häromdagen (i samband med utgivningen av en bok?)om det.
Såvitt jag förstod hade mordoffret visserligen älghår och älgsaliv(??) på kläderna, så det borde man naturligtvis observerat. Det måste ha varit slarv någonstans. Vet inte vilken typ av skador kvinnan hade, men man trodde att åkgräsklipparen var mordvapnet. Blodet på bladet var från en orm tror jag. Vilket återigen verkar märkligt att man inte hade analyserat blodet.
Det är fruktansvärt för maken som både förlorade sin hustru och sedan fick sitt liv förstört.
Ok, det är ett fall.
Men hur många fall är inte slarvigt utredda, utan tvärtom grundligt och brett utredda?
Jag kan bara hänvisa till två fall som jag har följt, där utredningen verkligen utrett brett och grundligt.
Jag ber inte om signifikant statistik, utan ber bara om sunt förnuft.
I varenda tråd jag har varit med har denna älg sicksackat. Han är trött, gammal och förmodligen skjuten vid det här laget.
Liknande fall där rättvisan inte gjort sitt jobb finns, men efter 6 månaders utredning i fallet med mordetpå LW , två misslyckade försöka att få upp till sannolika och häktning tror jag inte det finns en "chans på miljonen" att man inte utreder om det finns fler "mördarälgar".
För att man har blivit anmäld för två fall av kränkning/misshandel kastar naturligtvis en mörk skugga över en person, även om den anmälda inte blivit fälld för det. Att sedan ha haft en sen digital kontakt, bo granne och inte ha ett alibi, underlättar inte.
Steget till att vara mördare är inte långt för vissa i liknande situationer, för andra kan det vara det. Det finns forskning som visar på det mönster som finns här. Upprepade anmälningar som tas tillbaka. När kvinnan hotar att lämna, då är den absolut största risken.
Glöm inte L*enas ord när hon drog tillbaka sin anmälan: Hon sa inte att saker och ting hade förändrats, hon stod fast vis sin berättelse. Men hon drog tillbaka sin anmälan för att situationen inte skulle förvärras.
"”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, skriver polisen efter samtalet."
Oj, av HD efteråt. Jag har för mig att du tidigare skrev att det var SD som personligen sagt det till dig. Berättade HD vad hon tyckte om otroheten? Ser du någon skillnad på förhållandet mellan SD och HD - är de tajtare nu när äktenskapsbryterskan är borta?
Att hon (de?) berättar om såna personliga saker som otrohet tyder på att du/ni ändå är skapligt nära paret D*vidss*on.
Vet du om SD hade flera kvinnor han "lekt" med utanför äktenskapet?
Du verkar sitta inne med information som är intressant för utredarna och bör ha blivit kallad till förhör?
Eftersom du verkar veta en del om paret så kanske du vet något om hennes förhållande med "vännen" S*ll*n (JS) som sålt hus i Enköping och flyttat till Uppsala i somras? Jag har inte sett att HD har umgåtts med honom sen SD var på FTF-jakt i Uppsalatrakterna den 16 oktober.
Jag får en känsla av att du letar efter förklaringar som gör att han inte skulle kunna vara GM, men att du ändå inte är 100% säker på att han är oskyldig.
Du har tidigare skrivit att du vet mera som inte talar för SD:s fördel och då blir min följdfråga var dessa uppgifter kommer ifrån - vetskap från egen erfarenhet, SD, HD, rykten eller via förhör hos Polisen?
Gör ett nytt försök.
EGT!
Jag (och säkert flera) blir tacksam för lite svar på frågorna du fått tidigare idag.