2018-11-18, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Du har då inte haft med grisarna att göra, det märks.

Nej inte på det sätt som du har, skulle det göra dig mera objektiv menar du?

Du tycker alltså att det låter logiskt att internutredare och åklagare utan att blinka riskerar såväl att åka dit på tjänstefel som att spoliera sin karriär? Detta för att poliser som begår brott skall klara sig undan, även om det faktiskt handlar om ett " mord"? Detta utan att dom har något personligt att vinna på det dessutom? Dom tycker bara det är så kul att tre mördare går fria...
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-18 kl. 16:44.
Citera
2018-11-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Precisera då vad som skulle ha utfallit annorlunda om alla agerade logiskt.
Du har problem att förstå det?
Ditt problem.
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej inte på det sätt som du har, skulle det göra dig mera objektiv menar du?

Du tycker alltså att det låter logiskt att internutredare och åklagare utan att blinka riskerar såväl att åka dit på tjänstefel som att spoliera sin karriär? Detta för att poliser som begår brott skall klara sig undan, även om det faktiskt handlar om ett " mord"? Detta utan att dom har något personligt att vinna på det dessutom? Dom tycker bara det är så kul att tre mördare går fria...
Du är så skev så att det inte finns ord.

Men den fakta vi har är att Eric bar på en leksak, grisarna har haft en skjut fest där det slutade med en död människa med DS. Killen har kulor i ryggen.
Från den fakta kan vem som helst göra sin egen bedömning. Min bedömingen är ganska enkel.

Så nu kan du sitta på pojkrummet och runka till dina idoler, en grupp efterbliva idioter.
Citera
2018-11-18, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ditt problem.

Du är så skev så att det inte finns ord.

Men den fakta vi har är att Eric bar på en leksak, grisarna har haft en skjut fest där det slutade med en död människa med DS. Killen har kulor i ryggen.
Från den fakta kan vem som helst göra sin egen bedömning. Min bedömingen är ganska enkel.

Så nu kan du sitta på pojkrummet och runka till dina idoler, en grupp efterbliva idioter.

En i sanning vattentät analys av den intellektuella eliten på Flashback.

Den fakta vi har är att Eric bar på ett föremål som liknade ett vapen, något även utomstående vittnen har sagt. Därefter har något hänt så att poliserna uppfattat Eric som ett hot. Troligen har han riktat vapnet mot poliserna som inte kunnat veta om vapnet var äkta eller inte, därför har dom skjutit. DärEFTER har man kunnat konstatera att det var en kille med downs syndrom, som bara på ett leksaksvapen.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-11-18 kl. 17:30.
Citera
2018-11-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ditt problem.
Så du gnäller men kan inte sätta fingret på vad som är fel? Det är den som hävdar ett fenomen som har bevisbördan.
Citera
2018-11-18, 17:00
Medlem
Citat:
En i sanning vattentät analys av den intellektuella eliten på Flashback.

Den fakta vi har är att Eric bara på ett föremål som liknade ett vapen, något även utomstående vittnen har sagt. Därefter har något hänt så att poliserna uppfattat Eric som ett hot. Troligen har han riktat vapnet mot poliserna som inte kunnat veta om vapnet var äkta eller inte, därför har dom skjutit. DärEFTER har man kunnat konstatera att det var en kille med downs syndrom, som bara på ett leksaksvapen.
Just det. TROR OCH TROLIGEN!

Fakta är att Eric hade en leksak, att det var så ljust att grisarna borde ha sett att Eric hade DS, att det skjutits över 20 skott från grisarna och noll från Eric. Fakta är också att Eric hade kulor i ryggen.

Har du frågor på detta?
Citera
2018-11-18, 17:06
Medlem
Citat:

Fakta är att Eric hade en leksak, att det var så ljust att grisarna borde ha sett att Eric hade DS, att det skjutits över 20 skott från grisarna och noll från Eric. Fakta är också att Eric hade kulor i ryggen.

Har du frågor på detta?
Är det ett ologiskt beteende? Följde poliserna sina instruktioner eller bröt de mot instruktionerna? Varför ser instruktionerna ut som de gör?
Citera
2018-11-18, 17:15
Medlem
Citat:
Är det ett ologiskt beteende? Följde poliserna sina instruktioner eller bröt de mot instruktionerna? Varför ser instruktionerna ut som de gör?
Är du säker på att dom följt sina instruktioner?
Själv tvivlar jag stark på detta. Vilket jag inte är ensam att göra.
Citera
2018-11-18, 17:24
Bannlyst
Citat:

Har du frågor på detta?

Fakta är också att denna leksak är gjord för att se ut som ett vapen, kunde polisen inte veta om vapnet var äkta eller inte så gjorde dom inte fel som sköt verkanseld. Det är fakta lilla vän.

Att det skjutits i ryggen har förklarats, du misslyckades med att förstå det första gången varför jag inte spiller tid på att försöka förklara för dig igen.

Fakta är också att man i Sverige äger rätten att freda sig INNAN man blivit skjuten, knivad eller slagen.

Att Eric hade downs är i det närmaste helt irrelevant, eller menar du att man då äger rätten att springa runt med vapen och hota folk? Förvandlas ev kulor till bomull om den som håller i vapnet har downs eller vad menar du?

Fråga: Är det för att du är haverist och polishatare detta är så personligt för dig, eller är det pga att antalet kromosomer är samma hos dig som hos den skjutne?
Citera
2018-11-18, 17:31
Medlem
Citat:
Fakta är också att denna leksak är gjord för att se ut som ett vapen, kunde polisen inte veta om vapnet var äkta eller inte så gjorde dom inte fel som sköt verkanseld. Det är fakta lilla vän.

Att det skjutits i ryggen har förklarats, du misslyckades med att förstå det första gången varför jag inte spiller tid på att försöka förklara för dig igen.

Fakta är också att man i Sverige äger rätten att freda sig INNAN man blivit skjuten, knivad eller slagen.
Så att använda en leksak som ser ut som ett vapen eller kan uppfattas som vapen ger polisen rätt att skjuta någon?
Du har ingen som helst jävla aning om varför kulorna sitter i ryggen. Eller var du på plats?

I Erics fall så svär jag då på att dom gjorde fel då han sköts i ryggen och jag tvivlar starkt på att Eric gjort uttfall mot grisarna.
Citera
2018-11-18, 17:31
Medlem
Citat:
Är du säker på att dom följt sina instruktioner?
Själv tvivlar jag stark på detta. Vilket jag inte är ensam att göra.
Jag är inte alls säker på att de följde instruktionerna och hur det förhöll sig får framtida utredningar visa. Inget av det du räknar upp verkar dock vara av sådan art att det uppenbart bryter mot några instruktioner.

Titta inte för mycket på cowboy-filmer där skurkarna faller döda till marken efter en träff. Titta istället på det otaliga filmklipp som finns på youtube där personer kan bli skjutna av både ett, två eller tre skott utan att det stoppar dem från att själva använda sina vapen. Den trista verkligheten är att de flesta skottskador har en fördröjd effekt. De första minuterna händer inte alltid så mycket, även om skadan är så illa att personen är dömd att dö på sjukhus timmar senare.
Citera
2018-11-18, 17:34
Medlem
Citat:
Jag är inte alls säker på att de följde instruktionerna och hur det förhöll sig får framtida utredningar visa. Inget av det du räknar upp verkar dock vara av sådan art att det uppenbart bryter mot några instruktioner.

Titta inte för mycket på cowboy-filmer där skurkarna faller döda till marken efter en träff. Titta istället på det otaliga filmklipp som finns på youtube där personer kan bli skjutna av både ett, två eller tre skott utan att det stoppar dem från att själva använda sina vapen. Den trista verkligheten är att de flesta skottskador har en fördröjd effekt. De första minuterna händer inte alltid så mycket, även om skadan är så illa att personen är dömd att dö på sjukhus timmar senare.
Jag svär på att sanningen inte kommer att komma fram.

Eller så tittar man inte på Youtube utan använder egna upplevda saker och ting.
Citera
2018-11-18, 17:47
Medlem
Citat:
Jag svär på att sanningen inte kommer att komma fram.

Eller så tittar man inte på Youtube utan använder egna upplevda saker och ting.
Så hur många skott har du blivit skjuten med och hur lång tid tog det innan du blev medvetslös?

Språkets gåva får människan att höja sig över djuren, då vi kan dra lärdom utan att själv erfara misstagen. Det blir en ganska infantil diskussion om den skall baseras på självupplevda händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in