Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Det höll inte i rätten. CW anmälde FV för våldtäkt. Det lades ner. Kom ihåg att staten har oerhörda resurser för att kunna bevisa CW påstående om våldtäkt från FV. Åtalet lades ner i brist på bevis...
Båda var berusade...
Men endå så använder kvinnan "staten" för att hon ångrar sexet.
Jo faktiskt.
BEVIS!!!!!!
"Hitta bevis". Ergo staten är till för att hjälpa kvinnan att hitta bevis är det detta du menar?
Psykiatrisk vård......
Kan inte du bara komma ut med att du är en fullblods feminist? Bara för att en kvinna anmäler en man
för våldtäkt som inte skett behöver inte det betyda att kvinna är psykisk sjuk. Skärp dig för fan.
Det är faktiskt du som behöver skärpa dig. Du får en chans till att tänka igenom detta.
Om en kvinna blir våldtagen, finns det sällan bevis. Det finns aldrig vittnen. Det finns ibland fysiska skador, men hon kan bli hotad med kniv till exempel, då finns det inga tecken på våld.
Du är fan ta mig en riktig jävla idiot om du anser att vid varje anmäld våldtäkt där gärningsmannen gått fri, då ska kvinnan dömas för förtal.
Det räcker för fan att polisen klantar till utredningen för att bevis ska gå förlorat.
Om du är av åsikten att kvinnan ska fällas för falska anklagelser i det läget, utan att det finns något bevis för att hon ljugit, då är du inte ett enda dugg bättre än samtyckeslagen.
Kom inte och hävda att du agerar utifrån positionen att vi ska ha ett säkert rättssystem när du anser att kvinnan plötsligt ska bli dömd utan bevis. Om så är fallet, då är hyckleriet från din sida obetalbart. Eller så är du korkad. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro.