• 1
  • 2
2018-11-17, 19:49
Medlem
Känner mig alldeles misslyckad, och inte ens kunna ta livet av sig. Försökt 6-7 gånger. Vaknat upp på sjukhus flera gånger efteråt och mått piss över att man inte lyckades ta livet av sig då hamnat på psyk, varit där månader av mitt liv. Enda personen som jag verkligen vågar anförtro mig till är just en präst eftersom han har total tystnadsplikt vilket gör det enklare att kunna prata ut.
Har haft ett bland missbruk som gått hand i hand med mitt psykiska mående, det som jag tagit har jag tagit för att kunna "självmedicinerat" vilket har varit olika droger. När jag mått som sämst har jag tagit till droger och när jah mår ok så behövs inte drogerna. Men det kan vara 5 minuter som man har så starka känslor att vilja ta livet, ibland har det varit planer där man bestämt sig redan att man kommer försöka ta livet av sig själv. När jag väl har bestämt mig så blir jag piggare och gladare ut så alla tror att man mår bra. sen händer det som en blixt ifrån himlen som min familj säger det. Nu vet jag inte riktigt vad som kommer hända, det jag vet att när jag kommer utifrån psyk så kommer det ingen hjälp ifrån öppenvården. Öppenvården är under all kritik..
Väntar nu på att få göra en neuropsykiatrisk utredning som jag väntat länge på.
Nu är jag inlagd på psyk, kommer dock att bli utskriven inom kort
Citera
2018-11-17, 19:57
Medlem
Välkommen i klubben, du är inte ensam, jag lider med dig, jag har varit inlagd på psyk för 5 gången i år och blev utskriven igår, läkemedelsövertag har jag fått, 3 självmordsförsök med tabletter och alkohol, insomnia, lever på sömnmediciner.

mvh 19 årig tjej.
Citera
2018-11-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdfghjklfgyhujnimk
Välkommen i klubben, du är inte ensam, jag lider med dig, jag har varit inlagd på psyk för 5 gången i år och blev utskriven igår, läkemedelsövertag har jag fått, 3 självmordsförsök med tabletter och alkohol, insomnia, lever på sömnmediciner.

mvh 19 årig tjej.

Visst är det alldeles för jävligt. Man tror tyvärr att hjälp kommer att komma när utskrivningen skett. Mår riktigt dåligt. 3 överdoser bla annat. Försökt senast I veckan att proppa i mig en massa sömnmedicin
Citera
2018-11-17, 20:12
Medlem
Jag tog överdos förra tisdagen, datum är 2018-11-06
Citera
2018-11-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdfghjklfgyhujnimk
Jag tog överdos förra tisdagen, datum är 2018-11-06

Bara en tidsfråga om hjälp inte kommer. Svårt att klara livet som det är nu när man har en smärta inom sig att man till slut inte orkar för då är det alldeles outhärdligt , antar du har det liknande
Citera
2018-11-17, 20:35
Medlem
Du har inte emotionellt instabil personlighetsstörning? Varför får du ingen hjälp från öppenvård?
Citera
2018-11-17, 20:37
Medlem
Jag firade Jul själv som 16åring år 2006. Livet suger. Men.... Gör som jag. Rädda er själva. Ta jobb på äldreboende och jobba där dygnet runt. Börja i något föreningsliv.. Tex Volleyboll. Schack. Vad som .. Drick inte alkohol. Rök 1/2 jointgräs på kvällen för sömnen. Bästa är dock för psyket är att ta Lsd och studera ett öppet landskap i flera timmar med bra musik i öronen
Citera
2018-11-17, 20:39
Medlem
Nu kommer jag säkert låta jätteokänslig men hur misslyckas man med att ta livet av sig? Jag förstår att det är mot människans kropp att begå självmord och att det är svårt att genomföra men varför inte välja ett 100% garanterat resultat? Även om det är obehagligt eller svårt så borde ju tanken av en confirmed död vara åtråvärt? Menar absolut inte att uppmana till det och jag tycker oehört synd om er som mår såhär dåligt men undrar bara generellt vad som gör att man misslyckas så många gånger. Kanske vill du inte dö trots allt?
Citera
2018-11-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Du har inte emotionellt instabil personlighetsstörning? Varför får du ingen hjälp från öppenvård?

Nej det är närmare add, autistiska spektrumet.
Varför har jag ingen aning, hämtar medicin sen händer inte ett skit. Ingen psykolog eller utredning på 1.5 år, har hunnit med 5 självmordsförsök därimellan.. Nu tänker jag på nästa
Citera
2018-11-17, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Nu kommer jag säkert låta jätteokänslig men hur misslyckas man med att ta livet av sig? Jag förstår att det är mot människans kropp att begå självmord och att det är svårt att genomföra men varför inte välja ett 100% garanterat resultat? Även om det är obehagligt eller svårt så borde ju tanken av en confirmed död vara åtråvärt? Menar absolut inte att uppmana till det och jag tycker oehört synd om er som mår såhär dåligt men undrar bara generellt vad som gör att man misslyckas så många gånger. Kanske vill du inte dö trots allt?

Det undrar jag också, har blivit hittad på något vänster.. Har tagit överdoser som man borde egentligen dö av..
Citera
2018-11-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserdude
Det undrar jag också, har blivit hittad på något vänster.. Har tagit överdoser som man borde egentligen dö av..
Jo men då är det ju inte 100% garanterat vs liksom hoppa framför tåg eller tejpa fast plastpåse runt huvudet och kväva dig själv, hängning, drunkning, osv? Varför inte dom alternativen är det för dom är obehagliga?
Citera
2018-11-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Jo men då är det ju inte 100% garanterat vs liksom hoppa framför tåg eller tejpa fast plastpåse runt huvudet och kväva dig själv, hängning, drunkning, osv? Varför inte dom alternativen är det för dom är obehagliga?

Testat hängning men repet gick av, hoppa framför tåg är med på listan av möjliga sätt att livet av sig. Ibland behöver jag en drog som kickar igång mig eller får mig alldeles lugn o h bestämd
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in