• 1
  • 2
2018-11-17, 19:10
Medlem
Knaviuss avatar
Jag har spenderat de senaste 10 åren vid datorn. Stor del av den tiden har spenderats på forum där folk skriver om hur de hatar kvinnor och icke-vita. Visserligen har jag tvingat mig själv att inte "hjärntvättas" av dem men det har såklart satt spår i min mentala hälsa.

Har totalt gett upp om att hitta en plats i det här sjuka, döende samhället.

Jag har vänner, familj och ett bra jobb men behöver ett alternativ till det alla "normala" sysslar med. Det vill säga supa, köpa prylar och konsumera media. Det känns som vi män förlorat all mening med livet och det kan få stora konsekvenser.
Citera
2018-11-17, 19:15
Medlem
HosTorViBors avatar
Jag kan leda er. Ni ska få mening, och en dag kommer ni åter igen se solen gå upp över horisonten med västern-musik spelandes i bakgrunden.
Citera
2018-11-17, 19:16
Medlem
Blaobars avatar
Lämna samhället, gå din egen väg.
Citera
2018-11-17, 19:17
Medlem
Couplets avatar
Skaffa annat umgänge. Ett tips är att engagera dig politiskt, eller med någon annan typ av volontärarbete. Börja snickra, sticka eller måla. Gå en kurs i svetsning, börja gjuta saker i betong eller gå med i en bokcirkel. Lär dig ett nytt språk och/eller gå på språkcafé och lär andra svenska, prova spela gitarr eller tuba. Åk på konserter och festivaler, upptäck ny musik, laga okänd mat varje dag.
Citera
2018-11-17, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Jag har spenderat de senaste 10 åren vid datorn. Stor del av den tiden har spenderats på forum där folk skriver om hur de hatar kvinnor och icke-vita. Visserligen har jag tvingat mig själv att inte "hjärntvättas" av dem men det har såklart satt spår i min mentala hälsa.

Har totalt gett upp om att hitta en plats i det här sjuka, döende samhället.

Jag har vänner, familj och ett bra jobb men behöver ett alternativ till det alla "normala" sysslar med. Det vill säga supa, köpa prylar och konsumera media. Det känns som vi män förlorat all mening med livet och det kan få stora konsekvenser.
Vad menar du med att vi män har förlorat all mening med livet? Vill du tillbaka till jägare/samlartiden?
Vill du göra manliga saker så är det väl bara att sätta igång. Fiska, träna, köp mark och bygg en friggebod från grunden. Det finns så mycket att göra, det är bara att sätta igång. Skyll inte på samhället när det är du som är problemet. Det blir vad man gör det till, lycka till!
Citera
2018-11-17, 19:19
Medlem
HosTorViBors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Skaffa annat umgänge. Ett tips är att engagera dig politiskt, eller med någon annan typ av volontärarbete. Börja snickra, sticka eller måla. Gå en kurs i svetsning, börja gjuta saker i betong eller gå med i en bokcirkel. Lär dig ett nytt språk och/eller gå på språkcafé och lär andra svenska, prova spela gitarr eller tuba. Åk på konserter och festivaler, upptäck ny musik, laga okänd mat varje dag.

Det är typ som du sa precis allting fel till en incel.. ungefär vad en tjej som nekar en incel skulle säga till honom när denne blir ledsen av sin sexuella frustration.

Antar att du kör en avancerad nivå av trollning, imponerande.

"Börja sticka" - Allt blir bättre
Citera
2018-11-17, 19:21
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaobar
Lämna samhället, gå din egen väg.
Hur? Jag påminns om samhället varje gång jag går utanför dörren, sätter mig i bilen och varje gång en kollega nämner någonting ointressant politiskt på jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Ingenting av det där lockar mig. Att t.ex. stå och laga häftiga maträtter är kanske någonting man gör när man känner sig tillfreds inombords och trivs med sin vardag. Jag gör det inte.
Citera
2018-11-17, 19:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Det är Jesus du behöver. Det är Jesus dom andra behöver också. Dom dövar det med massa tomt supande och konsumerande. När du inte gör det blir det mer uppenbart att något fattas.
Citera
2018-11-17, 19:24
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Vad menar du med att vi män har förlorat all mening med livet? Vill du tillbaka till jägare/samlartiden?
Vill du göra manliga saker så är det väl bara att sätta igång. Fiska, träna, köp mark och bygg en friggebod från grunden. Det finns så mycket att göra, det är bara att sätta igång. Skyll inte på samhället när det är du som är problemet. Det blir vad man gör det till, lycka till!

Låter tråkigt. Grundproblemet att jag hatar samhället är kvar oavsett om jag åker och fiskar någon timme. Kan inte njuta av någonting när jag vet att jag måste vara en del av det här.
Citera
2018-11-17, 19:25
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HosTorViBor
Det är typ som du sa precis allting fel till en incel.. ungefär vad en tjej som nekar en incel skulle säga till honom när denne blir ledsen av sin sexuella frustration.

Antar att du kör en avancerad nivå av trollning, imponerande.

"Börja sticka" - Allt blir bättre
Åh, förlåt. jag tar tillbaka allt. Ut och börja överraskningssexa lite på stan, TS! Du vet att de vill!
Citera
2018-11-17, 19:29
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Hur? Jag påminns om samhället varje gång jag går utanför dörren, sätter mig i bilen och varje gång en kollega nämner någonting ointressant politiskt på jobbet.

Ingenting av det där lockar mig. Att t.ex. stå och laga häftiga maträtter är kanske någonting man gör när man känner sig tillfreds inombords och trivs med sin vardag. Jag gör det inte.
Du har inte provat söka hjälp professionellt? Att du är trött på supande och överkonsumtion är förvisso fullt normalt. Jag skulle till och med kalla det ett sundhetstecken. Däremot så behöver ju en maträtt inte vara häftig för att man inte ska ha lagat den förut. Jag har tex aldrig gjort egen remouladsås eller kokat kalops, liksom. Det handlar om att bryta de möster som ger dig livsleda, men det kan också vara så att du faktiskt drabbats av en klinisk depression. Har du gjort något självskattningstest någon gång?
Citera
2018-11-17, 19:30
Citat:
Låter tråkigt. Grundproblemet att jag hatar samhället är kvar oavsett om jag åker och fiskar någon timme. Kan inte njuta av någonting när jag vet att jag måste vara en del av det här.
Du låter deprimerad. Vad är det med samhället som du ogillar?
Trivs du med din familj och bekanta? Varför ska du bry dig om vad främlingar spenderar sin tid på när du kan umgås med folk som gör dig gott?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in