2018-11-17, 19:34
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Du har inte provat söka hjälp professionellt? Att du är trött på supande och överkonsumtion är förvisso fullt normalt. Jag skulle till och med kalla det ett sundhetstecken. Däremot så behöver ju en maträtt inte vara häftig för att man inte ska ha lagat den förut. Jag har tex aldrig gjort egen remouladsås eller kokat kalops, liksom. Det handlar om att bryta de möster som ger dig livsleda, men det kan också vara så att du faktiskt drabbats av en klinisk depression. Har du gjort något självskattningstest någon gång?

Jag ska försöka slänga ut termer på allt som får mig att må dåligt. Media, urbanism, kollegor som aldrig håller käften, främlingar överhuvudtaget som inte håller käften, trafik, ytlighet, stress, konsumtionssamhället.

Hur bryter jag ens dessa mönster? Att laga en jävla kalops kommer inte förändra någonting. Det låter mer som hjärntvättning att tvinga sig själv att gilla samhället.
Citera
2018-11-17, 19:34
Medlem
Blaobars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Hur? Jag påminns om samhället varje gång jag går utanför dörren, sätter mig i bilen och varje gång en kollega nämner någonting ointressant politiskt på jobbet.
Om det låter som du skriver kanske du borta flytta längre ifrån centrum från var du nu bor.
Du kan sluta rösta t.ex.
Om du har kollegor som talar om sådant och du hör detta du inte vill höra borde du helt enkelt vara någon annanstans.
Men vi måste definiera samhället litegrann, för mig innebär det kommun, landsting, riksdag och regering.
Men om din definition är lite längre låter du mer som en som trivs utanför staden.

Fråga dig själv vad du egentligen vill göra.
Citera
2018-11-17, 19:35
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Du låter deprimerad. Vad är det med samhället som du ogillar?
Trivs du med din familj och bekanta? Varför ska du bry dig om vad främlingar spenderar sin tid på när du kan umgås med folk som gör dig gott?

Citat:
Ursprungligen postat av Blaobar
Om det låter som du skriver kanske du borta flytta längre ifrån centrum från var du nu bor.
Du kan sluta rösta t.ex.
Om du har kollegor som talar om sådant och du hör detta du inte vill höra borde du helt enkelt vara någon annanstans.
Men vi måste definiera samhället litegrann, för mig innebär det kommun, landsting, riksdag och regering.
Men om din definition är lite längre låter du mer som en som trivs utanför staden.

Fråga dig själv vad du egentligen vill göra.

Man kan säga såhär. Hade det bara funnits jag, min familj och mina vänner i världen och vi var beroende av varandra för att överleva så hade jag nog inte varit deprimerad.
Citera
2018-11-17, 19:39
Medlem
Citat:
Jag ska försöka slänga ut termer på allt som får mig att må dåligt. Media, urbanism, kollegor som aldrig håller käften, främlingar överhuvudtaget som inte håller käften, trafik, ytlighet, stress, konsumtionssamhället.

Hur bryter jag ens dessa mönster? Att laga en jävla kalops kommer inte förändra någonting. Det låter mer som hjärntvättning att tvinga sig själv att gilla samhället.

Du har inte funderat på att skaffa en dildo?

Skämt åt sido. Du kan vara uttråkad eller deprimerad. Kanske skulle prova att bryta upp och ge dig ut i världen. Se nya platser och uppleva nya kulturer.

I Kina är västerländska män, även Incels eftertraktade, och ett lite nördigt utseende tolkas som intellektuellt.
Citera
2018-11-17, 19:43
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Du har inte funderat på att skaffa en dildo?

Skämt åt sido. Du kan vara uttråkad eller deprimerad. Kanske skulle prova att bryta upp och ge dig ut i världen. Se nya platser och uppleva nya kulturer.

I Kina är västerländska män, även Incels eftertraktade, och ett lite nördigt utseende tolkas som intellektuellt.

Jag har rest och det mesta jag sett är som Sverige men lite fattigare. Folk bor i städer och löneslavar för att kunna köpa saker och attrahera kvinnor.
Citera
2018-11-17, 19:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Jag har spenderat de senaste 10 åren vid datorn. Stor del av den tiden har spenderats på forum där folk skriver om hur de hatar kvinnor och icke-vita. Visserligen har jag tvingat mig själv att inte "hjärntvättas" av dem men det har såklart satt spår i min mentala hälsa.

Har totalt gett upp om att hitta en plats i det här sjuka, döende samhället.

Jag har vänner, familj och ett bra jobb men behöver ett alternativ till det alla "normala" sysslar med. Det vill säga supa, köpa prylar och konsumera media. Det känns som vi män förlorat all mening med livet och det kan få stora konsekvenser.

Det första du ska göra är att göra lumpen! Då får du mening, rutiner, träning, vänner och ett syfte. Mycket viktigt och bara att anmäla sig!

När du är klar med det så kommer din mentala och fysiska hälsa vara på topp! Då engagerar du dig i din församling. Det är bevisat att religion och andlighet gör människor lyckliga, skapar mening och samhörighet. Inom församlingen kanske du kan hitta en flickvän också med sunda värderingar.

Träna är ju en självklarhet, liksom friluftsliv. Sedan jag började ta ut familjen i naturen mår vi alla så mycket bättre!

Rutiner är A och O! Upp kl 07, ät på jämna tidpunkter och lägg dig hyfsat tidigt efter att du läst några kapitel i en bok. Att läsa är viktigt och bra för den kognitiva förmågan.

Har du svårt att träffa tjejer så skaffa ett husdjur, fysisk närhet är oerhört viktigt för välmåendet. Forskning visar att till och med höns och andra fåglar ökar hälsan hos gamla ensamma människor. Engagera dig som volontär! Jag är volontär flera dagar i månaden. Gör gott för själen att göra goda gärningar.

Det var mina tips! Lycka till. Kram
Citera
2018-11-17, 19:44
Medlem
Citat:

Skär ner levnadskostnaderna till skit och ingenting och gå ner i arbetstid.

Sen finns det standardtips som alla skulle må bra av att ta till sig;

träna, ät bättre mat, sov på regelbundna tider, drick inte alkohol osv.
Citera
2018-11-17, 19:47
Medlem
Citat:
Jag har rest och det mesta jag sett är som Sverige men lite fattigare. Folk bor i städer och löneslavar för att kunna köpa saker och attrahera kvinnor.

Fast då har du mest turistat.
Har du bestigit ett berg..?
Slagits mot naturens krafter?

Seglat?
Jagat?

Gjort saker som ligger utanför det normala samhället, som är roten till din frustration?
Citera
2018-11-17, 19:49
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Fast då har du mest turistat.
Har du bestigit ett berg..?
Slagits mot naturens krafter?

Seglat?
Jagat?

Gjort saker som ligger utanför det normala samhället, som är roten till din frustration?

Blir det inte en livsstil känns det meningslöst. Som en paus från det normala, hemska.
Citera
2018-11-17, 19:49
Medlem
Blaobars avatar
Det låter som du vill bort från all världslighet vilket är rent sunt.
Det låter också som du borde typ flytta ut till landet.

Om du inte gillar trafik och urbanism borde du vara på landet, eller på en plats med mindre trafik och buller.

Lumpen vill du inte göra under nuvarande regering.
Du kan inte jobba från datorn?
Citera
2018-11-17, 19:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Jag kände som du. Läser man mina gamla inlägg här på fb så ser man att jag var en vilsen, självdestruktiv och alkoholiserad tjej.

Men jag bestämde mig för att ändra på det! Blev nationalist (började läsa böcker om vår historia, traditioner, tog en kandidatexamen i arkeologi), och blev kristen. Eller i alla fall engagerad i församlingen. Tror kanske inte på Jesus, men uppskattar samhörigheten. Slutade dricka, slutade köpa grejer. Började spendera min lediga tid i naturen, dejtade en del, tränade, gick på museum och blev volontär. Sedan gifte jag mig och fick barn.

Är otroligt mycket lyckligare nu! Lever på landet, plockar bär och svamp och shoppar i princip ingenting längre. Åker på utflykter, pluggar och lär mig mer om mina förfäder och vårt land. Har mycket sex och lagar mycket mat. Dricker fortfarande lite vin ibland, men aldrig mer så jag blir full.

Ibland faller jag tillbaka och får självdestruktiva tankar, men det botar jag med bön eller en promenad eller genom att läsa en bra bok. Man är sin egen lyckas smed, glöm aldrig det!

Edit: Jag mådde rätt dåligt av ”feminismen”. Att inte få vara den jag är. Jag är nämligen superkvinnlig! Älskar klänningar, höga klackar, långt hår, laga mat, ta hand om barn osv. Mår väldigt bra när jag får ”leva ut” min kvinnlighet! Jag tror att folk över lag mår bra av att kunna identifiera sig med sitt kön/yrke/nation. Det är lätt att bli olycklig och känna att man saknar identitet när man tvingas försaka sin kvinnlighet/manlighet.

Så gör lumpen! Du kommer känna dig otroligt manlig. Och det är positivt.
Senast redigerad av Hamsterboll 2018-11-17 kl. 19:53.
Citera
2018-11-17, 19:52
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Jag har spenderat de senaste 10 åren vid datorn. Stor del av den tiden har spenderats på forum där folk skriver om hur de hatar kvinnor och icke-vita. Visserligen har jag tvingat mig själv att inte "hjärntvättas" av dem men det har såklart satt spår i min mentala hälsa.

Har totalt gett upp om att hitta en plats i det här sjuka, döende samhället.

Jag har vänner, familj och ett bra jobb men behöver ett alternativ till det alla "normala" sysslar med. Det vill säga supa, köpa prylar och konsumera media. Det känns som vi män förlorat all mening med livet och det kan få stora konsekvenser.

Du har vänner, familj och ett bra jobb men kan inte träffa kvinnor? Om du är så ful kanske plastkirurgi faktiskt kan vara svaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in