2018-11-17, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är förstås helt i din rätt att tro det om du vill, bara du inte samtidigt påstår att de dog och inte dog i attacken...
Det har jag aldrig gjort och inte onopono heller av vad jag har läst.
Så jag vidhåller att det var ett fult försök till avledning och distraktion från din sida.
Citera
2018-11-17, 16:21
Medlem
kurrekottes avatar
Jag tycker det kan vara dags för en liten sammanfattning utav vad trådens sanningssökare kommit fram till hittills.
(Vissa delar har även diskuterats i utbrutna trådar men sammanfattningen passar bättre här då dom övriga trådarna av någon märklig anledning självdött i samband med att en viss skribent vill byta fokus hela tiden)

1. CIA's experter på vapensmuggling kom överens med piloterna på dom icke kapade passagerarplanen att man skulle flyga in i radarskugga, nära trädtoppar och stänga av transponder så att drönarmissilhologramplan kunde slå på en fejktransponder och byta plats så att det icke kapade passagerarplanet kunde smygflyga till en lämplig plats att smyglanda på.

Sedan gällde det att fort som tusan styckmörda passagerarna och besättning och på något vis transportera likdelarna och diverse tillhörigheter till WTC, pentagon och en öde plats, där man diskret kan sprida ut likdelar och tillhörigheter. Man passade även på att sprida ut lite flygplansdelar men eftersom det var väldigt bråttom så tog man bara första bästa delar som man hade på lager.

2. Utan denna geniala list så hade man aldrig kunnat få dom amerikanska skattebetalarna att tro att flygplanen blivit kapade och flugits in i tre byggnader och en öde plats, bara för att kunna spränga WTC1, WTC2 och WTC7 med hjälp utav bland annat termit och thermate.

3. Detta vet vi eftersom FBI valt att inte offentliggöra serienummer från 8 svarta lådor, av vilka 4 aldrig påträffats. Hade dom valt att publicera serienummer så hade man ju enkelt kunna konstatera att dessa är felaktiga och att likdelarna som påträffats inte kommit dit med flygplan utan med hjälp utav tunnelbana! Därför kan dom inte publicera det. Därför är det viktigt att tjata om dessa serienummer. Amerikanska folket har dessutom betalat för att få höra dom säga vilka serienummer dom säger sig ha påträffat!

4. WTC7 var det egentliga målet i world trade center. Men man ville inte göra det så uppenbart. Så man sprängde den byggnaden utan att först skicka in fejkade drönarmissilhologramplan så att det skulle verka mindre konstigt. Det fanns nämligen viktiga bevis där som behövde förstöras innan man kunde erövra mellanöstern.

5. Som tur är så har vi dock onopono som lärt sig att höra skillnad på ljud från sprängämnen och annat genom att lyssna på handgranater i lumpen och på så vis genom att lyssna på ljud från videofilmer på youtube kunnat bevisa att byggnaderna faktiskt sprängdes med hjälp utav nästan ljudlös nanothermate.

6. Utöver det så har vi även med hjälp utav onoponos kompetens inom pilotutbildning och erfarenhet utav sionister kunnat konstatera att den påstådda piloten i planet som träffade pentagon inte kunde flyga alls. Det var dock tvunget att fejka att den saken hade hänt eftersom rymdödlan Rumsfeldt befann sig där och på så vis inte skulle bli misstänkt för att vara delaktig. Men där hade han fel för ingen lurar sanningsrörelsen!

7. Larry Silverstein passade även på att beordra brandkåren att spränga byggnad 7 för att tjäna försäkringspengar på WTC1 och WTC2, vilka han inte hade tecknat full försäkring för eftersom det hade varit för uppenbart. Istället underförsäkrade han och gick till domstol. En genialisk plan som han garanterat hade kommit undan med om inte sanningsrörelsen hade hört honom när han erkände alltihop i en tv-intervju.

Har jag missat något väsentligt så får någon gärna rätta mig.
Senast redigerad av kurrekotte 2018-11-17 kl. 16:39.
Citera
2018-11-17, 16:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Det har jag aldrig gjort och inte onopono heller av vad jag har läst.
Så jag vidhåller att det var ett fult försök till avledning och distraktion från din sida.

Jag har heller aldrig påstått att du har gjort det.. när onopono skrev inlägget jag ifrågasatte hade han inte förtydligat att han tror passagerarna dog nån annanstans (vad lever ni i för fantasivärld?!) utan detta gjorde han i ett svar. Därefter glömde han tydligen bort allting och började om cirkusen igen med frågor om när han sagt vad och var - kanske eftersom hans inlägg hade raderats och hans minne också, vad vet jag...

Här skriver onopono att han tror passagerarplanen bytts ut: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Igår skrev onopono ett nu raderat inlägg om att 3000 dog.. för denna diskussion väsentliga delar av inlägget finns citerade i frågan jag ställde om hur han ska ha det: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Onopono förklarar sig i ett svar och berättar att han tror passagerarna dog på nåt annat sätt: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Allt borde nu vara frid och fröjd kan man tycka - men nej...
nu drar onopono som vanligt allt i långbänk och skriver ett inlägg där han hävdar att han inte betvivlar att ca 3000 dog i attacken - inlägget är raderat men finns citerat i mitt svar här; (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Här nånstans glömmer tydligen onopono precis allt som diskuterats och börjar om från början igen.. (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Och sen hakar du på...
Så exakt vad menar du att jag skrivit som är ett fult försök till avledning och distraktion? Jag kan väl för bövelen inte klandras för om onopono har grav amnesi..
Citera
2018-11-17, 17:25
Bannlyst
Citat:
Jag har heller aldrig påstått att du har gjort det.. när onopono skrev inlägget jag ifrågasatte hade han inte förtydligat att han tror passagerarna dog nån annanstans (vad lever ni i för fantasivärld?!) utan detta gjorde han i ett svar. Därefter glömde han tydligen bort allting och började om cirkusen igen med frågor om när han sagt vad och var - kanske eftersom hans inlägg hade raderats och hans minne också, vad vet jag...

Här skriver onopono att han tror passagerarplanen bytts ut: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Igår skrev onopono ett nu raderat inlägg om att 3000 dog.. för denna diskussion väsentliga delar av inlägget finns citerade i frågan jag ställde om hur han ska ha det: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Onopono förklarar sig i ett svar och berättar att han tror passagerarna dog på nåt annat sätt: (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Allt borde nu vara frid och fröjd kan man tycka - men nej...
nu drar onopono som vanligt allt i långbänk och skriver ett inlägg där han hävdar att han inte betvivlar att ca 3000 dog i attacken - inlägget är raderat men finns citerat i mitt svar här; (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Här nånstans glömmer tydligen onopono precis allt som diskuterats och börjar om från början igen.. (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Och sen hakar du på...
Så exakt vad menar du att jag skrivit som är ett fult försök till avledning och distraktion? Jag kan väl för bövelen inte klandras för om onopono har grav amnesi..
Jag förstår inte varför du menar att onopono motsäger sig själv när han påstår att ca 3000 dog i attacken, samt att planen byttes ut?
Var finns motsägelsen?
Citera
2018-11-17, 17:38
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du menar att onopono motsäger sig själv när han påstår att ca 3000 dog i attacken, samt att planen byttes ut?
Var finns motsägelsen?
2,996 people were killed (including the 19 hijackers) and more than 6,000 others injured.[1][2] These immediate deaths included 265 on the four planes
https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_September_11_attacks

2996 - 265 = 2731

Är det tydligt nog?
Citera
2018-11-17, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
2,996 people were killed (including the 19 hijackers) and more than 6,000 others injured.[1][2] These immediate deaths included 265 on the four planes
https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_September_11_attacks

2996 - 265 = 2731

Är det tydligt nog?
Men onopono har väl aldrig förnekat att passagerarna dog?
Citera
2018-11-17, 17:44
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Men onopono har väl aldrig förnekat att passagerarna dog?
Jo, han har sagt att han tror att dom flög iväg till en annan plats istället för att dödas i attacken, som han tror inte utfördes med dessa flygplan.

Du fick det förklarat här.

Vad sägs om att läsa svar du får?
Citera
2018-11-17, 17:47
Bannlyst
Citat:
Jo, han har sagt att han tror att dom flög iväg till en annan plats istället för att dödas i attacken, som han tror inte utfördes med dessa flygplan.

Om dom dödades på annan plats så räknas dom väl ändå in som dödsoffer för attaken.
Eller?
Citera
2018-11-17, 17:48
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Om dom dödades på annan plats så räknas dom väl ändå in som dödsoffer för attaken.
Eller?
Nej, då är dom offer för ett hemligt massmord som bara du och onopono varit finurliga nog att räkna ut.
Citera
2018-11-17, 17:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

I vissa stunder är det inte så svårt att förstå varför truthers inte fattar vad NIST skriver. Folk som inte ens ger intryck av att kunna följa ett recept för att göra en ostsmörgås och ett glas oboy kanske inte kan klandras för att de dyker upp i trådar som denna...
Citera
2018-11-17, 17:51
Bannlyst
Citat:
I vissa stunder är det inte så svårt att förstå varför truthers inte fattar vad NIST skriver. Folk som inte ens ger intryck av att kunna följa ett recept för att göra en ostsmörgås och ett glas oboy kanske inte kan klandras för att de dyker upp i trådar som denna...
Jag har fortfarande inte sett att onopono förnekat att passagerarna dödades.
Citera
2018-11-17, 18:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har fortfarande inte sett att onopono förnekat att passagerarna dödades.

Och jag har aldrig påstått att han har sagt det heller.. är det inte jobbigt att konstruera din verklighet och argumentation allteftersom du stöter på den riktiga verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in