2018-11-16, 14:37
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
https://www.hant.se/tv-bondens-ovantade-besked-precis-fore-bonde-soker-fru/
Mycket udda att måste utesluta huruvida man är bi eller inte genom att
först pröva sig fram, jag tänker inte göra motsvarande med mitt kön....jag tror på att hon ser livet utifrån en artistiskt könlöst perspektiv också, och passar på att utnyttja bonde söker fru produktionen för egna dunkla splittade motiv

Förövrigt får ja säg att Kåthet åt alla är en mycket mer ide-rik produktion än det tröttare original programmet, här tvingas bönderna ha terapi-träffar med varandra i ett eget Chateau,
samt får arrangerade dejter med tvång på semi-ur-val & där deltagare får skriva på lappar och allt möjligt!

Jag antar att skillnaden beror på att bönderna inte får flytta hem här utan har kollo-sommar, hem-flytten är alltså den ostyriga överflödiga detaljen i originalet som tar ner underhållningsvärdet för oss, jag föreslår en fusion.
Samt Linda uppvisar glimtar utav att bryta sig ur depressionen enbart i den ena produktionen
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-16 kl. 15:15.
Citera
2018-11-16, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
https://www.hant.se/tv-bondens-ovantade-besked-precis-fore-bonde-soker-fru/

Susanna är alltså tvestjärt, eller nöjer hon sig med vilket som?
Citera
2018-11-16, 18:14
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Susanna är alltså tvestjärt, eller nöjer hon sig med vilket som?
Hon vill nog bara pöka
Citera
2018-11-16, 19:13
Bannlyst
De visar reklam för nästa veckas program där Susanna ska berätta om sitt X som är psykopat.

Varför? Risken är väl snarare att man skrämmer i väg killarna än tvärtom.
Citera
2018-11-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det där med att hon skulle acceptera kvinnliga brevskrivare har jag missat totalt. Det hade ju varit en intressant ny sak i BSF att ha både killar och tjejer som brevskrivare.

Jag står fast vid mitt tjötiga tips om att det blir Tore till slut.
Dock är det absolut inget som helst fel på Alireza, det verkar vara en lugn, sansad och bra person men det verkar vara lite för lite go i honom tror jag för Maries smak. Alireza behöver nog än mer tid än vad som ges på Siggersta.

Inte orimligt att hon väljer Hannes, men det sedan efter en resa när vardagen kommer och han kör både sitt snickar-jobb och sitt spelande med bandet rinner ut en del i sanden då det inte är lika intressant längre och hon kör ju tydligen en del showande med.
Det måste dock gått rätt fort då för den där spanjoren att flytta in.

Det var en nyhet här också att Susanna kunde tänka sig kvinnliga brevskrivare. Men tydligen skrev ju inga kvinnor. Hade ju varit lite kul då det för första gången i BSF:s historia då hade varit en bonde med sökande av båda könen.

Beträffande Marie så kanske det blir Tore men vi har ju varit oväntade svängar i BSf tidigare så jag känner mig osäker på hennes val. Hon säger ju att det är glasklart vem som ska åka hem och det fick mig att fundera på om hon sa så för att alla ska tro att Tore är det självklara valet?! Men det kan ju också vara som du säger att Alireza behöver mer tid än vad som ges i programmet på grund av hans blyghet.
Citera
2018-11-17, 10:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Gjorde lite detektivarbete på han Yeison som bor hos Susanna.

Hittade denna

https://www.linkedin.com/in/yeison-gomezzarzuela-0a5020101/

2015 gjorde han internship hos Stjarnebergsgården

De är vänner på facebook med. Så är de ihop? Kanske. Är de kanske bara kollegor eller något? Kanske. Svårt att säga.

Det där är svårbedömt ja.
Vad man kan säga med all tänkbar säkerhet är väl att om hon nu t.ex. bor ihop med Hannes så skulle det inte stå för "allmän beskådan" redan för att det vore för lätt att hitta.
Vad mannen ifråga som står skriven där har för relation med Susanna vet man ju inte, har dom känt varandra i tre år redan så är det ju inget konstigt om han står skriven där, sedan huruvida han bor där, har det som svenskt tillhåll, jobbar på gården och har hennes adress som sin för att det kan handla om att inte stå skriven hos nån annan där (det kan ju finnas massa anledningar till varför han inte står på nån annan adress på gården) kan man bara spekulera om.

Har dom känt varandra så länge så tvivlar jag på att det är ett kärlekspar, även om det kan växa fram såklart, men att det skulle växa fram just bara nån månad efter deltagande i BSF?

Citat:
De visar reklam för nästa veckas program där Susanna ska berätta om sitt X som är psykopat.

Varför? Risken är väl snarare att man skrämmer i väg killarna än tvärtom.

Nja, inte nödvändigtvis. Det kan ju framförallt ge en förståelse för att hon kan vara extremt försiktig med att ge sig in i nåt seriöst igen och att hon är tveksam inför sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det var en nyhet här också att Susanna kunde tänka sig kvinnliga brevskrivare. Men tydligen skrev ju inga kvinnor. Hade ju varit lite kul då det för första gången i BSF:s historia då hade varit en bonde med sökande av båda könen.

Beträffande Marie så kanske det blir Tore men vi har ju varit oväntade svängar i BSf tidigare så jag känner mig osäker på hennes val. Hon säger ju att det är glasklart vem som ska åka hem och det fick mig att fundera på om hon sa så för att alla ska tro att Tore är det självklara valet?! Men det kan ju också vara som du säger att Alireza behöver mer tid än vad som ges i programmet på grund av hans blyghet.

Det hade nog varit några kvinnor som skrivit om det kommit fram i ansökningsavsnittet. Det hade inte BSF-crewet varit rädda för att lyfta fram då heller då det vore en briljant pr-grej med en bi-bonde.

Nej, jag vet inte om hon väljer Tore men det verkade inte som det direkt slog gnistor när hon var på "målnings-dejten" med Alireza dock. Eller så får man se något sådant nästa vecka?
Kul iaf att man fått se mer av Alireza nu på slutet så man fått en liten bild av honom iaf, han led nog extra mycket av när dom två svinen till gubbar var där...
Citera
2018-11-17, 12:56
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Kul iaf att man fått se mer av Alireza nu på slutet så man fått en liten bild av honom iaf, han led nog extra mycket av när dom två svinen till gubbar var där...
fast den bild du fick av Alireza var ju att han inte vågar bjussa på något bild öh, förrutom bilden han uppmålade för oss...
(nu har jag det skoj iaf)

Det var aldrig så romantiskt som när han manhäftigt lade armen runt hennes plasticitet i den vita trädgårdstolen, och kramade varsamt sönder den så hon föll pladask...

....det här kan en apa räkna ut att det blir dom två, Tore och tanten, speciellt som han bo alldeles runt kröken så blir han ännu fantastiskare än han är
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-17 kl. 13:12.
Citera
2018-11-17, 13:54
Medlem
Citat:
Det där är svårbedömt ja.
Vad man kan säga med all tänkbar säkerhet är väl att om hon nu t.ex. bor ihop med Hannes så skulle det inte stå för "allmän beskådan" redan för att det vore för lätt att hitta.
Vad mannen ifråga som står skriven där har för relation med Susanna vet man ju inte, har dom känt varandra i tre år redan så är det ju inget konstigt om han står skriven där, sedan huruvida han bor där, har det som svenskt tillhåll, jobbar på gården och har hennes adress som sin för att det kan handla om att inte stå skriven hos nån annan där (det kan ju finnas massa anledningar till varför han inte står på nån annan adress på gården) kan man bara spekulera om.

Har dom känt varandra så länge så tvivlar jag på att det är ett kärlekspar, även om det kan växa fram såklart, men att det skulle växa fram just bara nån månad efter deltagande i BSF?

Nja, inte nödvändigtvis. Det kan ju framförallt ge en förståelse för att hon kan vara extremt försiktig med att ge sig in i nåt seriöst igen och att hon är tveksam inför sådant.

Det hade nog varit några kvinnor som skrivit om det kommit fram i ansökningsavsnittet. Det hade inte BSF-crewet varit rädda för att lyfta fram då heller då det vore en briljant pr-grej med en bi-bonde.

Nej, jag vet inte om hon väljer Tore men det verkade inte som det direkt slog gnistor när hon var på "målnings-dejten" med Alireza dock. Eller så får man se något sådant nästa vecka?

Ja just det, då hade säkerligen en del tjejer sökt. Man kan ju undra varför Susanna inte gick ut med att hon kan tänka sig både män och kvinnor i ansökningsavsnittet? Som du är inne på hade det säkert dragit mer tittare och det hade ju varit den (mig veterligt) första bisexuella bonden i programmets historia.

Alireza är ju väldigt försiktig när det kommer till tjejer, varit singel i 8 år så kanske det är för mycket försiktighet för Marie. Samtidigt så håller jag med om att det var roligt att få se mer av honom och vem han är. Väldigt hänsynsfull, snäll och visar respekt. Det kom fram väldigt tydligt när han sa att han ville lägga armen om Marie och pussa henne men inte gjorde det för han var rädd att det skulle bli obekvämt för henne. Visar ju att han är en man som inte bara "klampar på" utan vill att det ska kännas bra för kvinnan också. Fin egenskap som jag hoppas Marie såg. Kan ju hända att hon tar lite mer egentid med Alireza innan valet.

Exakt, man kunde ju se att Alireza ogillade Christer och Hans-Erik starkt, han vågade ju iaf stå på sig när dessa ville ha med honom i "hatet" mot Tore så även där har han en bra egenskap.
Citera
2018-11-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Gjorde lite detektivarbete på han Yeison som bor hos Susanna.

Hittade denna

https://www.linkedin.com/in/yeison-gomezzarzuela-0a5020101/

2015 gjorde han internship hos Stjarnebergsgården

De är vänner på facebook med. Så är de ihop? Kanske. Är de kanske bara kollegor eller något? Kanske. Svårt att säga.

Han kanske inte officiellt är avflyttad? (Dvs inte anmält att han inte längre bor där)
Citera
2018-11-17, 14:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Alla hus har unika nummer. På Stjärnebergs gård 3 bor Susanna och en Yeison de Jesus Gomez Zarzuela. De andra bor på nummer 1, 2 och 4.

Ja, jag vet, men det säger ju inget om antalet bostäder. Varje "unikt nummer" kan bestå av flera bostäder som jag säger.

Vet du exakt, så kläm ur dig i klarspråk.
Citera
2018-11-17, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, jag vet, men det säger ju inget om antalet bostäder. Varje "unikt nummer" kan bestå av flera bostäder som jag säger.

Vet du exakt, så kläm ur dig i klarspråk.

Landsbygdsadresserna ändrades för en tid sedan där varje unikt hus ska ha ett nummer och en egen adress (som i tätort) och inte bara en postlåda som adress. Flera hus kan inte ha samma adress, därför har man här namngett de olika husen i detta fallet som 1, 2, 3, 4 o.s.v. där adressen är ett gårdsnamn.
Citera
2018-11-17, 16:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Landsbygdsadresserna ändrades för en tid sedan där varje unikt hus ska ha ett nummer och en egen adress (som i tätort) och inte bara en postlåda som adress. Flera hus kan inte ha samma adress, därför har man här namngett de olika husen i detta fallet som 1, 2, 3, 4 o.s.v. där adressen är ett gårdsnamn.

"En tid sedan"...

Haha, du är rolig du. Det är snart 25 år sedan riksdagen belutade om adressättning på landsbygden. Fick själv gatuadress på huset då, istället för "Pl. xxxx" , så jag är väl medveten om faktumet, tack.

Dock har jag flera exempel i grannskapet där det finns flera bostäder på samma adress, både två och tre. Det handlar om uthyrning, så inget släktskap som att föräldrar eller barn bor i en sidobyggnad eller liknande. Som att i det här fallet tre olika bostäder skulle ha adressen Stjärnebergs gård 3.

Du svarar fortfarande inte på huruvida du vet hur det faktiskt förhåller sig. Du slingrar dig och gissar runt. Vet du, så skriv klartext.

Ser fortfarande inte varför det inte skulle kunna vara minst två bostäder i huset Stjärnebergs gård 3. Det behöver inte vara så, jag bara argumenterar emot att det så tvärsäkert sägs att det är ett samboskap/parförhållande.

Utöver detta finns det exempel på att någon är skriven på en adress, men bor någon annan stans (ja, man ska vara skriven där man har sin huvudsakliga bosättning, men det är en annan fråga) och hyr ut i andra hand till någon som också skrover sig där. Inte fan är de ett par för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in