2018-11-15, 17:47
Medlem
https://www.expressen.se/noje/vilda-svartsjukan-bakom-kulisserna-pa-bonde-simons-gard-ville-inte-veta/

Lite mer om den "vilda svartsjukan" på Simons gård
Citera
2018-11-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Får lite känslan av att hon är enormt bekräftelsesökande och har låg självkänsla, det såg man redan i hennes utmanande dans på gruppdejten. Den känslan förstärks också av att hon tydligen dragits till en psykopat tidigare. Skulle inte förvåna mig om att hon bara vill ha ett litet äventyr och uppmuntran, men i ett skarpt läge inte vill ha någon av killarna.

Susanna är ordentligt bekräftelsesökande enligt mig med, det började redan på Sundbyholm och hennes kommentar efter att ha utfört sin sensuella dans "jaha får jag ingen applåd?" förstärkte den känslan ännu mera.

Det blir nog inget i slutändan med någon av herrarna som är på gården.
Citera
2018-11-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Även om dom båda nu uppträder som ett yrke så gäller det ju även då att bjuda på sig själva, det är det som det handlar om på scen.
Sedan vad man gör för nåt är en annan sak, en "Ronny & Ragge"-tribute känns ju väldigt 1993 men å andra sidan, Hannes gillar att uppträda, har funnit något som folk vill betala för och som han trivs med så det går inte att säga något om att han kör.

Det är ju gigantiska skillnader mellan Madde och Frida. Madde var ju iväg och störde (själv eller via "ombud") Per varenda gång han var iväg med någon annan, hon var ju helt galen i sitt kontrollbehov av vad han höll på med hela tiden.
Frida vill givetvis vara själv med sin bonde hon med men förstår ju spelreglerna och stör inte när det är egentid för andra.

Det är givetvis olika nivåer på att ha blivit sviken/sårad, vi har alla varit med om att bli sårade i olika sammanhang i livet men det finns ju nivåer av det och sedan är det otroligt individuellt hur man klarar sådant med.
Dock går det givetvis inflation i begreppen som med så många andra begrepp, det är samma sak med "Jag har varit mobbad under skolåren". Mobbning är hemskt, men alla har nån gång i skolan fått höra och sagt dumma saker om sig själv och till andra, det är inte mobbning utan just någon enstaka elakhet.

Ja, det var ju ett bra snack där och som sagt, det gäller att hitta något djupare som man kan bygga sin relation på. Det går inte att enbart bygga på en omedelbar attraktion ty då faller det ihop vid minsta vindpust, har man däremot gemensamma värderingar, något starkt att bygga grunden med som sedan gör att huset står starkt och klarar av livets stormar så är mycket vunnet.
Deras diagnoser med adhd och dyslexi är något gemensamt, sedan räcker det givetvis inte hela vägen men ändå, det är mer djupt än att det är trivsamma pussar...

Grabbarna verkar ju dock införstådda med läget, dom trivs otroligt bra ihop men säger ju båda två att det viktigaste är att få Susannas gunst.
Dom jagar sitt livs kärlek så en kamratskap sedan enbart några dagar är inte mycket värt i förhållande till kärleksjakten.

Nu är ju inte Susanna direkt ensam om att ha hånglat med fler än en.
Att Martin lämnade berodde ju mest på att hans egna känslor svalnat och visst spelar det in att Susanna uppenbarligen fallit mer för Hannes och Jim men hade nu Martin verkligen varit på samma nivå beträffande känslor som dom andra två hade han också kunnat ta egentid etc med Susanna.

Jag tror nog Per väljer Sofie till slut ändå. Det lät lätt pliktskylidgt när han sa att han ville lära känna dom andra två bättre och pussen med Lina lät ju inte lika överväldigande för honom som kvällen med Sofie.

Simon lär inte landa med någon när detta är över, dock tycker jag inte man ska överdramatisera klippet från valet nästa vecka. Man har sett flera gånger innan att det klippts så att man ska tro att tjejen ifråga ska säga nej tack men sedan har det varit ett skämt i stil med "Jag har tänkt.... att jag gärna stannar kvar" typ. Eller att hon vill ha svar på en fråga som hon får svar på och får stanna.
Dock tror jag inte Elin heller är något för Simon men som sagt där lär det skita sig totalt ändå.

I "Kärlek åt alla" lutar jag än mer åt att Leonora väljer Göteborgskan, Henrik väljer Sara, Marie väljer Tore. Sedan är det svårare i Magnus fall iaf. Men vad tusan, Magnus hade iaf bytt t-shirt i gårdagens avsnitt det var ju oväntat...

Tycker också det är stora skillnader på Madeleine och Frida. Madeleine uppträdde otroligt kontrollerande, avbröt och förstörde med flit. Det har Frida aldrig gjort trots att hon uppenbarligen(?) är kär i Simon så väntar hon ändå på sin tur med honom och hon verkar ju störa sig på dem andra tjejerna lika mycket som Madeleine gjorde hos Per.

Kanske är så som du säger, att det inte blir nåt alls för Simons del i slutändan, men fick känslan igår att det kommer sluta med Frida som sista val och att det skulle kunna fungera mellan dem faktiskt. Det verkar ju finnas ett band och även en förståelse på ett djupare plan samt attraktion, men man vet ju aldrig.....
Citera
2018-11-15, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Susanna är ordentligt bekräftelsesökande enligt mig med, det började redan på Sundbyholm och hennes kommentar efter att ha utfört sin sensuella dans "jaha får jag ingen applåd?" förstärkte den känslan ännu mera.

Det blir nog inget i slutändan med någon av herrarna som är på gården.

Hon bor uppenbarligen med en spanjor/portugis enligt Ratsit. Kan ju vara en inneboende i och för sig. Äventyret på gården var nog bara just ett "äventyr".
Citera
2018-11-15, 18:31
Medlem
Citat:
Hon bor uppenbarligen med en spanjor/portugis enligt Ratsit. Kan ju vara en inneboende i och för sig. Äventyret på gården var nog bara just ett "äventyr".

Jo men tror chansen att det skulle vara en inneboende är rätt liten, det är nog snarare en man hon delar livet med. Någon som tog henne med mer storm än killarna på gården, som hon ser som "en riktig man". Hon sa ju även i gårdagens avsnitt att hon var så kluven gällande Jim och Hannes, kanske hon just därför väljer bort båda slutligt?!
Citera
2018-11-15, 20:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Citat:
Jo men tror chansen att det skulle vara en inneboende är rätt liten, det är nog snarare en man hon delar livet med. Någon som tog henne med mer storm än killarna på gården, som hon ser som "en riktig man". Hon sa ju även i gårdagens avsnitt att hon var så kluven gällande Jim och Hannes, kanske hon just därför väljer bort båda slutligt?!

Det finns många bostäder på Stjärnebergs Gård.
Citera
2018-11-15, 21:01
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Man slås framförallt av vilken röra och vad mycket skit där ligger överallt, många gårdar är ju väldigt städade o målade inför TVs entré.
Citera
2018-11-16, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Alla hus har unika nummer. På Stjärnebergs gård 3 bor Susanna och en Yeison de Jesus Gomez Zarzuela. De andra bor på nummer 1, 2 och 4.
Citera
2018-11-16, 11:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja Susanna kör trekant och Simon och Frida kör tidelag-kant med korna under sina tete a tete:er. Inte undra på att Linda fått göra utryckningar i årets säsong för att förhindra intima möten som spårat ur.

Edit: Läste att Susanna var öppen även för kvinnliga brevskrivare i sökandeprocessen så hon kan nog vara öppen för allehanda konstellationer.

Det där med att hon skulle acceptera kvinnliga brevskrivare har jag missat totalt. Det hade ju varit en intressant ny sak i BSF att ha både killar och tjejer som brevskrivare.

Citat:
Instämmer om allt du säger om Alireza, det är verkligen inget fel på honom, tror han skulle kunna göra Marie lika lycklig som Tore skulle göra.

Jag står fast vid mitt tjötiga tips om att det blir Tore till slut.
Dock är det absolut inget som helst fel på Alireza, det verkar vara en lugn, sansad och bra person men det verkar vara lite för lite go i honom tror jag för Maries smak. Alireza behöver nog än mer tid än vad som ges på Siggersta.

Citat:

Inte orimligt att hon väljer Hannes, men det sedan efter en resa när vardagen kommer och han kör både sitt snickar-jobb och sitt spelande med bandet rinner ut en del i sanden då det inte är lika intressant längre och hon kör ju tydligen en del showande med.
Det måste dock gått rätt fort då för den där spanjoren att flytta in.
Citera
2018-11-16, 11:54
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det där med att hon skulle acceptera kvinnliga brevskrivare har jag missat totalt. Det hade ju varit en intressant ny sak i BSF att ha både killar och tjejer som brevskrivare.
.

https://www.hant.se/tv-bondens-ovantade-besked-precis-fore-bonde-soker-fru/

Citat:
Det är ganska många killar som hört av sig och vissa har varit trevliga, men när jag uppmanar dem att söka till programmet så blir de rädda och avböjer. Jag tror killar är mer skraja än tjejer. Men det är även tjejer som har hört av sig och jag avvisar ingen utan jag säger bara ”sök!”. Jag har ingen erfarenhet av tjejer på det sättet, men man söker ju kärleken och jag är inte främmande, avslutar Susanna med ett skratt.
Citera
2018-11-16, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Vad menar du med risken? Tycker Alireza verkar vara en vettig, artig och romantisk man. Men förmodligen är det hans etnicitet du stör dig på. Idiotiskt.

Hahaha !!! Ja vilken stjärna, fånen är den sedvanliga husblatten som Bonnier dessutom
dragit på en svensk fotbollströja, så han verkligen blir "svensk"
Allt för korkade svenskar skall se hur "fina" importen av sandfolk är...

Den som tror en uträknad kärring som hästtanten är intresserad av Alireza är
inte lite dum...såvida hon inte kan få ersättning för att ha flyktingbarnet inneboende.
Citera
2018-11-16, 13:45
Medlem
Ledarens avatar
Gjorde lite detektivarbete på han Yeison som bor hos Susanna.

Hittade denna

https://www.linkedin.com/in/yeison-gomezzarzuela-0a5020101/

2015 gjorde han internship hos Stjarnebergsgården

De är vänner på facebook med. Så är de ihop? Kanske. Är de kanske bara kollegor eller något? Kanske. Svårt att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in