Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag tror att "de nedblodade kläderna" hos SD existerade, men frågan är alltså om det var LW:s blod på dem. Om det ens var blod. Läs mitt svar till 'DreamTwister' så förstår du hur jag menar:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Troligen gjorde polisen först ett test som indikerade att det fanns spår av blod på några textilier hos SD. Materialet skickades därför till NFC för analys, och antagligen visade analyssvaren senare att det inte alls var blod (åtminstone inte LW:s).
Jag tänker mig alltså att det kan ha gått till ganska exakt som i fallet i Loftahammar som den länkade dokumentären handlar om. Börja lyssna vid 20:45, där man delger Ingemar misstanke
på sannolika skäl efter att man tror sig ha hittat spår av hustruns blod på hans gräsklippare. Fortsätt sedan lyssna till 24:45.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Varför skulle LW följa med en Älg ned till planket?
Ytterligare en försmådd beundrare?
Nej du är galen.
Detta med älgspår är säkert prio ett hos polis och rättsläkarna efter det som hände i Loftahammar.
Hur rättsläkaren kunde missa allt det älghår som fanns på offret. Han kom till platsen där offret hittades så kvinnan hade inte flyttats på utan älghår bör varit synligt ganska omgående.
Tänkt på garagen! Hur nära ligger de brottsplatsen? Har ingen lokalkännedom om Örebro.
Kan mgm ringt till LW och begärt tillbaka något som var utlånat till LW ( eller vill låna något) i samband med resan och sagt att det är bråttom och han väntar vid garaget. LW räknar med en kort vistelse fram o åter till garaget men då hon kommer utanför dörren står mgm där, något hon inte var införstådd med. Reaktionen blir att dörren glöms låsas, de går tillsammans till garaget och på vägen dit eller vid garaget eskalerar bråket mellan de båda. Antingen blir hon nerslagen där eller hinner fly och blir upphunnen och därifrån dras offret till fyndplatsen.
Kan LW haft någon halskedja, örhängen eller liknande som trasats sönder och del av det fanns kvar på kroppen men att det letades efter rester av något sådant.
Någon i tråden (MV?) sagt att det fanns en viss planering och detta med samtal och få henne till garaget kan var uträknat om det nu fanns något med hämta/lämna från garaget.