Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Jag har en teori som är så simpel som att SD ringer på, LW öppnar, SD ber att få komma in för att prata, LW vill inte det varpå de pratar vid dörröppningen. Samtalet eskalerar, det slutar med att de bråkar och LW och SD puttar på varandra, till slut hamnar hon en bit ifrån ytterdörren, bråket eskalerar, hon blir slutligen överfallen och mördad närmare mot grönområde vid vägen som har diskuterats och som har en återvändsskylt. Detta eventuella bråk borde ju dock grannen ha hört isåfall. Men det kanske inte blev högljutt förrän efter knuten så att säga.
Nja, tror Ingen var intresserad av ett bråk på bron. Hur hamnar dom helt plötsligt vid grönområdet?
Jag vet att Lime-Time konstaterat att den förflyttningen kan göras på en minut, men om man diskuterar, stannar upp, den ena vill återvända hem KAN det ta längre tid.
Om jag förstått MV rätt har polisen en klar bild över bostad till FP=BP, så det finns egentligen ingen anledning för oss att fastna där heller.
Uppenbarligen har polisens fokus sedan länge handlat om att säkra upp indiciekedjan av "flyktvägen". Därav blev den NYA informationen så intressant att man inledde "krattningen". Inte för att hitta ett ev mordvapen utan någon indikation på vilken väg han tagit efter första cykelbron.
Jag tror han fortsatte på rakt fram dvs mellan grässlänten mot Mv och nära skogen. Så dold som möjligt. Därefter var det bara skogen - hem. Tidsmässigt hade det marginell betydelse.
Tid kan bortförklaras men knappast vittnesuppgifter.
Så tänker jag. Just nu. Öppen för andras tankar ... jag är inte känslig alls för kritik. Ös på!