2018-11-17, 09:19
Medlem
TrickieDickies avatar
När man ser "debatten" i media får man intrycket av att i princip mer eller mindre alla tjejer är åtminstonde bisexuella. Det är jag övertygad om är en stor myt. De flesta tjejers sexualitet är enbart inriktad på killar och män. Det är faktiskt inte så många som kan tänka sig att ha riktigt sex med en annan kvinna. Det verkar vara en grej media kör med för att sälja mer lösnummer och få mer tittare för att de vet att det handlar om en vanlig manlig sexfantasi..underförstått en slags menage la trois då många har en dröm om att vara med flera tjejer samtidigt.
Vad säger ni?
Citera
2018-11-17, 09:26
Medlem
Pallestroms avatar
Delar inte ditt intryck.
Kan du ge några exempel kanske?
Citera
2018-11-17, 09:34
Medlem
Drama-Llamas avatar
Går man på swingerklubb blir det, om inte förr, uppenbart hur stor skillnad det är mellan könen i det här avseendet. Det är ganska sällan kvinnor på swingerklubb helt avböjer sex med andra kvinnor, däremot verkar det vara ett fullkomligt tabu att männen ens ska få titta på varandra.
Citera
2018-11-17, 09:38
Medlem
Vobblers avatar
Hänger säkert ihop med porrens värld. Förr var det alltid en lesbisk scen med i varenda porrvåffla.
Citera
2018-11-17, 09:43
Medlem
note-its avatar
Vilken debatt i vilken media? Den har jag missat totalt alltså. Fattar inte ett skit av vad den här tråden handlar om.
Citera
2018-11-17, 10:38
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
När man ser "debatten" i media får man intrycket av att i princip mer eller mindre alla tjejer är åtminstonde bisexuella. Det är jag övertygad om är en stor myt. De flesta tjejers sexualitet är enbart inriktad på killar och män. Det är faktiskt inte så många som kan tänka sig att ha riktigt sex med en annan kvinna. Det verkar vara en grej media kör med för att sälja mer lösnummer och få mer tittare för att de vet att det handlar om en vanlig manlig sexfantasi..underförstått en slags menage la trois då många har en dröm om att vara med flera tjejer samtidigt.
Vad säger ni?
Ser man till forskningsdata så handlar det om i vissa fall några få procent. I bättre genomförda och kontrollerbara studier så sjunker den uppmätta frekvensen till omkring eller under en procent.
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Går man på swingerklubb blir det, om inte förr, uppenbart hur stor skillnad det är mellan könen i det här avseendet. Det är ganska sällan kvinnor på swingerklubb helt avböjer sex med andra kvinnor, däremot verkar det vara ett fullkomligt tabu att männen ens ska få titta på varandra.
Ska man kunna dra några som helst slutsatser så måste man nog gå på rätt många swingerklubbar på väldigt många olika platser under olika omständigheter. Mot din tes kan man lätt konstatera att det finns klubbar med helt motsatt beteendemönster, även om dina observationer måhända är vanligare. Därtill bör man komma ihåg att populationsurvalet ("deltager på swingerklubb") är extremt skevt och inte med lätthet låter några fynd generaliseras till totalpopulationen.
Citera
2018-11-17, 10:48
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Ska man kunna dra några som helst slutsatser så måste man nog gå på rätt många swingerklubbar på väldigt många olika platser under olika omständigheter. Mot din tes kan man lätt konstatera att det finns klubbar med helt motsatt beteendemönster, även om dina observationer måhända är vanligare. Därtill bör man komma ihåg att populationsurvalet ("deltager på swingerklubb") är extremt skevt och inte med lätthet låter några fynd generaliseras till totalpopulationen.
Ja, jag försöker inte heller skriva en doktorsavhandling om detta, vilket gjorde att jag tillät mig att komma med en anekdot.
Citera
2018-11-17, 12:08
Medlem
Kan det inte ha att göra med skillnaden mellan könen gällande närhet att göra? att kvinnor kan ha ett oerhört mycket mera fysiskt förhållande och vara mer touchy-feely utan att för den skull ens se sig som Bi- eller homosexuella?
Själva attityden till fysisk närhet när det gäller det egna könet är mer flytande/levande mellan kvinnor än män..?

För kvinnor "räknas" väl inte fyllehångel med väninnan som något strikt lesbiskt medans för en man är det ett tecken på att man är någon slags ärkebög...
Citera
2018-11-17, 12:29
Medlem
Bisexuella är jävligt sällsynta...lika sällsynt som bisexuella män
Citera
2018-11-17, 13:32
Medlem
Tror tjejer är mer öppna för att experimentera och testa. Man är inte homo eller bi för att man testar. Flera tjejer jag varit mer har berättat att de testat av nyfikenhet, men inte vill göra om det. Många killar tror ju att analsex med en tjej är homo, så de är livrädda för allt som har med andra killar att göra.
Citera
2018-11-17, 14:06
Medlem
Det är betydligt vanligare att kvinnor är öppna för sexuella kontakter och eventuellt även relationer med kvinnor än vad det är för män att ha liknande tankar om liknande relationer till män. Även många kvinnor utforskar sexualitet ihop med andra kvinnor, bland män tycks det beteendet inte vara lika vanligt. Mig veterligen har det historiskt inte heller var vanligt med relationer och sexualitet om vi bortser från relationer med unga pojkar. Det finns flera olika förklaringsmodeller för det här, både kulturella och biologiska.

Men en kort tanke är att kvinnor kommer med största sannolikhet para sig oavsett deras egentligen sexuella preferenser och föra sina gener vidare. Det leder till att deras egentligen sexuella preferens är ointressant och inte selekteras, därför skulle det kunna vara möjligt att dom inte är lika bundna till män i sin sexualitet medan män oftast haft större möjlighet att styra sina val av sexualpartners och därför har männen inte i samma uträckning fått sprida sina gener vidare.

Oavsett om den modellen stämmer eller inte kan vi nog med rätt stor säkerhet säga att kvinnor i västvärlden har en mycket högre benägenhet än män att ha samkönade sexuella aktiviteter för sig.
Citera
2018-11-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalp-mig
Mig veterligen har det historiskt inte heller var vanligt med relationer och sexualitet om vi bortser från relationer med unga pojkar. Det finns flera olika förklaringsmodeller för det här, både kulturella och biologiska.

Varför skulle en bundenhet till kvinnor vara öppen för unga pojkar? De är inte speciellt lika kvinnor.

Citat:
Men en kort tanke är att kvinnor kommer med största sannolikhet para sig oavsett deras egentligen sexuella preferenser och föra sina gener vidare. Det leder till att deras egentligen sexuella preferens är ointressant och inte selekteras, därför skulle det kunna vara möjligt att dom inte är lika bundna till män i sin sexualitet medan män oftast haft större möjlighet att styra sina val av sexualpartners och därför har männen inte i samma uträckning fått sprida sina gener vidare.

Varför skulle att tycka om både män och kvinnor ha hindrat en man från att hitta en kvinna? Det går ju att ha mer än en partner, speciellt över en livstid. För övrigt går påståendet att män har svårare än kvinnor att hitta en partner inte ihop med påståendet att män har större möjligheter att välja partner. Det går ju inte att ha både mer och mindre valmöjligheter samtidigt.

Citat:
Oavsett om den modellen stämmer eller inte kan vi nog med rätt stor säkerhet säga att kvinnor i västvärlden har en mycket högre benägenhet än män att ha samkönade sexuella aktiviteter för sig.

Det beror snarare på att psykologer anklagar bisexuella män för att bära på anlag för homofobi. Psykologerna säger till och med att erektionsmätningar visar bisexualitet hos homofobiska män men inte hos icke-homofobiska män. Jag tror att det handlar om att icke-homofobiska män inte vill bli anklagade för homofobi och att bisexuella män som inte är homofober därför döljer sin bisexualitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in