Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Been there, done that.
Och hittade för min del inget "andligt" i betydelsen religiöst, esoterisk, "övernaturligt", transcendentalt eller vad man nu vanligen associerar "andlighet" med.
Och hittade för min del inget "andligt" i betydelsen religiöst, esoterisk, "övernaturligt", transcendentalt eller vad man nu vanligen associerar "andlighet" med.
Men på ett debattforum är vi begränsade inom semantikens ramer, så definitioner och "sund" semantik är på gott och ont nödvändiga.
Citat:
Du sade nyss att du inte hittade något "andligt" på den tiden...
Det var inte exakt det jag skrev.
Citat:
ja Jösses vilken förvirring när "andlighet" är att vara vaken nu,
Men att vara " vaken" är i sig inte heller ett éntydigt koncept.
Citat:
Andlighet kan beskrivas i enkelhet som att bara vara med tankar, känslor och allt du ser och berätta gärna om en gång som det inte hände i ditt liv.
Vilket inte säger mig något som det presenteras i detta citat.
Citat:
Allt snack är bara underhållning då motsatsen av orden finns i orden och orden kan bli som en trance eller en anledning att bita fingret som pekar inåt eller utåt på månen, blod eller perspektiv. Jesus var smart när han höll käften vid förfrågan om vadetnuvar prästerna ville veta.
Tacka vet jag att sova, dricka kaffe, röra på kroppen samt säga hej med ögonkontakt, vad mer behövs när det finns pengar och tak över huvet! För mycket pengar ger många tankar liksom för lite men du kan aldrig ha ett fel belopp i fickan om du inte ljuger om det. Ljuger du så märks det genom att din kropp stänger sig.
Alltid under "egen" uppsyn, vägledning så ha en fin dag och märk alla skyltar som finns för din skull. Toalettskylten är en bra uppfinning liksom utgång, affär mm, vi behöver inte veta så mycket faktiskt då allt hänger ihop genom dej och inget annat hittepå liv!
Tacka vet jag att sova, dricka kaffe, röra på kroppen samt säga hej med ögonkontakt, vad mer behövs när det finns pengar och tak över huvet! För mycket pengar ger många tankar liksom för lite men du kan aldrig ha ett fel belopp i fickan om du inte ljuger om det. Ljuger du så märks det genom att din kropp stänger sig.
Alltid under "egen" uppsyn, vägledning så ha en fin dag och märk alla skyltar som finns för din skull. Toalettskylten är en bra uppfinning liksom utgång, affär mm, vi behöver inte veta så mycket faktiskt då allt hänger ihop genom dej och inget annat hittepå liv!
"Före Satori klöv jag ved och hämtade vatten, efter Satori klöver jag ved och hämtar vatten".
Är det något i stil med detta du avser? (1)
Citat:
Andlighet har ingen motsats så sug nu på det framöver eller kasta bort det om det inte duger.
Se (1).