2018-11-14, 23:33
Medlem
Glorkass avatar
Kärlek åt alla, kort reflektion:

Bonden Magnus, har han inte lite cellgift-aura? Alltså... han ser ut sådär svullen i ansiktet som folk med hjärncancer brukar se ut. Vet ni hur jag menar?

PS. Fimpa Alireza, det är inte värt risken!
Citera
2018-11-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas

Bonden Magnus, har han inte lite cellgift-aura? Alltså... han ser ut sådär svullen i ansiktet som folk med hjärncancer brukar se ut. Vet ni hur jag menar?

Risken? Vad skulle det vara för risk för Marie om hon valde Alireza?
Citera
2018-11-15, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas

Vad menar du med risken? Tycker Alireza verkar vara en vettig, artig och romantisk man. Men förmodligen är det hans etnicitet du stör dig på. Idiotiskt.
Citera
2018-11-15, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Susanna är lite kokett sådär. Njuter av att de dras till henne som en sockerbit. Men det blir ju så pinsamt när det bara är två polare som är kvar. Måste bli en jättejobbig sits när hon varvar mellan dem. Det kanske är lika bra att bilda en polyamorös trekant då?

Får lite känslan av att hon är enormt bekräftelsesökande och har låg självkänsla, det såg man redan i hennes utmanande dans på gruppdejten. Den känslan förstärks också av att hon tydligen dragits till en psykopat tidigare. Skulle inte förvåna mig om att hon bara vill ha ett litet äventyr och uppmuntran, men i ett skarpt läge inte vill ha någon av killarna.
Citera
2018-11-15, 00:21
Avslutad
I övrigt har jag väldigt svårt för Susanna. Försöker alltid framstå som den söta, oskyldiga flickan som alltid ska göra rätt för sig. Men "bakom kulisserna" hånglar hon hejvilt med polisong-raggaren och den andra figuren. Tycker det är falskt mot samtliga inblandade parter. Tyckte även rätt synd om Martin som lämnade självmant och det gjorde han troligtvis för att han var smart nog att inse vad Susanna höll på med.

Är även väldigt kluven när det gäller Per och hans val. Tycker han verkar vara en oerhört trevlig och rolig man men han har tyvärr inte utseendet på sin sida. Det har inte hans tjejer heller. Har dock alltid varit övertygad om att Lina är den som kommer ta hem det men efter kvällens avsnitt har jag börjat fundera på om Sofie ändå kan utgöra ett starkt hot trots allt?

Simon gör ett nervöst och tafatt intryck som vanligt. Men är oerhört glad att blondinen Sarah har rykt. Hoppas innerligt på att den andra blondinen också gör det. Det är ju helt uppenbart att dom bara varit där för TV-tidens skull och inget annat. Känns som att dom andra två tjejerna (Frida och Amanda) verkligen är genuina och är där för hans skull.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2018-11-15 kl. 00:26.
Citera
2018-11-15, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Simon gör ett nervöst och tafatt intryck som vanligt. Men är oerhört glad att blondinen Sarah har rykt. Hoppas innerligt på att den andra blondinen också gör det. Det är ju helt uppenbart att dom bara varit där för TV-tidens skull och inget annat. Känns som att dom andra två tjejerna (Frida och Amanda) verkligen är genuina och är där för hans skull.

Man fick se inför programmet nästa vecka när Linda frågar Simons tjejer om alla vill stanna, att Elin säger: "hmm, jag...". Hon kommer säkerligen att lämna. Tror dock att Sarah var ärlig i sin avsikt, för det såg man av reaktionerna när hon fick åka hem.
Citera
2018-11-15, 09:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Men seriöst, med karaoke så handlar ju om att bjuda på sig själv. Det är ju det som är meningen. Det handlar ju om att ha kul tillsammans med publiken vilket dom hade. Var väl absolut inget pinsamt med uppträdandet.

Du borde testa....

Även om dom båda nu uppträder som ett yrke så gäller det ju även då att bjuda på sig själva, det är det som det handlar om på scen.
Sedan vad man gör för nåt är en annan sak, en "Ronny & Ragge"-tribute känns ju väldigt 1993 men å andra sidan, Hannes gillar att uppträda, har funnit något som folk vill betala för och som han trivs med så det går inte att säga något om att han kör.

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Ni som kallade Madde för psykopat borde ju tycka samma sak om Frida.

Är inte Simon rätt lik Max von Sydow förresten?

Det är ju gigantiska skillnader mellan Madde och Frida. Madde var ju iväg och störde (själv eller via "ombud") Per varenda gång han var iväg med någon annan, hon var ju helt galen i sitt kontrollbehov av vad han höll på med hela tiden.
Frida vill givetvis vara själv med sin bonde hon med men förstår ju spelreglerna och stör inte när det är egentid för andra.

Citat:
Ursprungligen postat av HenHonHan
Allt det där ”Jag har blivit sårad förut och är rädd för att visa mina känslor”-snacket som var och varannan deltagare kör med börjar bli liiite tröttsamt. Vem fan har inte blivit sårad? Det hör tyvärr till livet.
Eller böndernas ”Detta blir ett jobbigt val, jag vill ju inte såra någon”. Det känns ju bra att veta att de inte har den läggningen. Eller nåt.

Det är givetvis olika nivåer på att ha blivit sviken/sårad, vi har alla varit med om att bli sårade i olika sammanhang i livet men det finns ju nivåer av det och sedan är det otroligt individuellt hur man klarar sådant med.
Dock går det givetvis inflation i begreppen som med så många andra begrepp, det är samma sak med "Jag har varit mobbad under skolåren". Mobbning är hemskt, men alla har nån gång i skolan fått höra och sagt dumma saker om sig själv och till andra, det är inte mobbning utan just någon enstaka elakhet.

Citat:
I dessa dejtingsåpor är de endast intresserad av om den andra är villig att para sig och skaffa barn. Måste de fråga om det hela tiden?
Det är ju därför de är med.
Roligare om de får en känsla för varandra på annat sätt. Som att Simons tjej (hon med ADHD) visade fördomsfrihet mot att han hade dyslexi och att de fick en gemenskap i detta. Sån kontakt tror jag håller i längden. De berörde varandra på ett djupare plan där. Det är sånt man bygger relationer på.

Ja, det var ju ett bra snack där och som sagt, det gäller att hitta något djupare som man kan bygga sin relation på. Det går inte att enbart bygga på en omedelbar attraktion ty då faller det ihop vid minsta vindpust, har man däremot gemensamma värderingar, något starkt att bygga grunden med som sedan gör att huset står starkt och klarar av livets stormar så är mycket vunnet.
Deras diagnoser med adhd och dyslexi är något gemensamt, sedan räcker det givetvis inte hela vägen men ändå, det är mer djupt än att det är trivsamma pussar...

Citat:
Susanna är lite kokett sådär. Njuter av att de dras till henne som en sockerbit. Men det blir ju så pinsamt när det bara är två polare som är kvar. Måste bli en jättejobbig sits när hon varvar mellan dem. Det kanske är lika bra att bilda en polyamorös trekant då?

Grabbarna verkar ju dock införstådda med läget, dom trivs otroligt bra ihop men säger ju båda två att det viktigaste är att få Susannas gunst.
Dom jagar sitt livs kärlek så en kamratskap sedan enbart några dagar är inte mycket värt i förhållande till kärleksjakten.

Citat:
I övrigt har jag väldigt svårt för Susanna. Försöker alltid framstå som den söta, oskyldiga flickan som alltid ska göra rätt för sig. Men "bakom kulisserna" hånglar hon hejvilt med polisong-raggaren och den andra figuren. Tycker det är falskt mot samtliga inblandade parter. Tyckte även rätt synd om Martin som lämnade självmant och det gjorde han troligtvis för att han var smart nog att inse vad Susanna höll på med.

Är även väldigt kluven när det gäller Per och hans val. Tycker han verkar vara en oerhört trevlig och rolig man men han har tyvärr inte utseendet på sin sida. Det har inte hans tjejer heller. Har dock alltid varit övertygad om att Lina är den som kommer ta hem det men efter kvällens avsnitt har jag börjat fundera på om Sofie ändå kan utgöra ett starkt hot trots allt?

Nu är ju inte Susanna direkt ensam om att ha hånglat med fler än en.
Att Martin lämnade berodde ju mest på att hans egna känslor svalnat och visst spelar det in att Susanna uppenbarligen fallit mer för Hannes och Jim men hade nu Martin verkligen varit på samma nivå beträffande känslor som dom andra två hade han också kunnat ta egentid etc med Susanna.

Jag tror nog Per väljer Sofie till slut ändå. Det lät lätt pliktskylidgt när han sa att han ville lära känna dom andra två bättre och pussen med Lina lät ju inte lika överväldigande för honom som kvällen med Sofie.

Simon lär inte landa med någon när detta är över, dock tycker jag inte man ska överdramatisera klippet från valet nästa vecka. Man har sett flera gånger innan att det klippts så att man ska tro att tjejen ifråga ska säga nej tack men sedan har det varit ett skämt i stil med "Jag har tänkt.... att jag gärna stannar kvar" typ. Eller att hon vill ha svar på en fråga som hon får svar på och får stanna.
Dock tror jag inte Elin heller är något för Simon men som sagt där lär det skita sig totalt ändå.

I "Kärlek åt alla" lutar jag än mer åt att Leonora väljer Göteborgskan, Henrik väljer Sara, Marie väljer Tore. Sedan är det svårare i Magnus fall iaf. Men vad tusan, Magnus hade iaf bytt t-shirt i gårdagens avsnitt det var ju oväntat...
Citera
2018-11-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ja jag tänkte också på det, golden gatebron i profil. Tror hon är ett vilddjur i sängen!
Citera
2018-11-15, 13:39
Medlem
dialektikers avatar
Ja Susanna kör trekant och Simon och Frida kör tidelag-kant med korna under sina tete a tete:er. Inte undra på att Linda fått göra utryckningar i årets säsong för att förhindra intima möten som spårat ur.

Edit: Läste att Susanna var öppen även för kvinnliga brevskrivare i sökandeprocessen så hon kan nog vara öppen för allehanda konstellationer.
Citera
2018-11-15, 17:38
Medlem
Citat:
Vad menar du med risken? Tycker Alireza verkar vara en vettig, artig och romantisk man. Men förmodligen är det hans etnicitet du stör dig på. Idiotiskt.

Instämmer om allt du säger om Alireza, det är verkligen inget fel på honom, tror han skulle kunna göra Marie lika lycklig som Tore skulle göra.
Citera
2018-11-15, 17:40
Medlem
Citat:

Tror definitivt att Sofie är ett starkt hot på Pers gård och det är nog inte så självklart att han kommer välja Lina. Med Lina verkar det ju iofs finnas förståelse, och det blev en kall puss, men man såg ju hur lycklig han var när han berättade om kyssarna med Sofie så skulle gissa på att hon ligger bättre till att bli Per slutliga val.
Citera
2018-11-15, 17:43
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Rx7zea/bonde-pers-kysskval-i-bonde-soker-fru

Här kan man läsa lite mer om Per och tjejernas tankar kring pussarna och hånglandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in