2018-11-16, 10:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Autism är ju inte sjukdom i det avseendet.
Är det inte möjligt att hsn utreddes i samband med att fängelsestraffet omvandlades till samhällstjänst?

Och förresten, hur har han försörjt sig? Blev inte klok på det när jag läste FUP. Om han haft aktivitetsersättning från FK så har han ju garanterat en diagnos.

Jag tyckte jag såg en del överföringar till hans bankkonto då och då med 5000 eller dylika belopp. Kan det vara från brodern eller familjen?

Jag tror han benämnde diagnosen han fått som "lätt autism"?
Citera
2018-11-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Så de flesta beskriver det som amfetamin.
Nu förstår jag bättre att hon inte kunde försvara sig eller inse att hon kunde sparka killen o ta sig därifrån..
Citera
2018-11-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Regerade på samma sak. Mörklädda män, 27 grader varmt, varav en har en "sjal" uppdragen mitt i natten bakom en ensam kvinna. Det är lätt att vara efterklok men med tanke på att det upplevdes mysko kanske det hade varit läge att ta ett varv till - visa att man har dem i fokus via att köra sakta eller ringa polis. Magkänslan verkar ha signalerat att det var märkligt iaf. Har för mig att det skämtades om Bandidos till och med.
Fanns det vittnen? Iså fall ska de ha pisk o stå tillsvars att de inte ingrep (är väl brottligt nu)
Citera
2018-11-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JF om mordet:
usch, mår illa. Fanns många tillfällen för kvinnan att fly, tror det var drogen som gjorde henne oförmögen att förstå det.. Gärningsmannen är som Peter Madsen, sjuk o ska hållas inlåst i livet. Sen att det likt Peder finns en dysfuktionell uppväxt med mobbing, utanförskap o kyla - det ska man ta lärdom av men tyvärr ingen ursäkt..
Citera
2018-11-16, 10:52
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tyckte jag såg en del överföringar till hans bankkonto då och då med 5000 eller dylika belopp. Kan det vara från brodern eller familjen?

Jag tror han benämnde diagnosen han fått som "lätt autism"?

Beloppen var så jämna att jag, precis dom du, tolkat det som almosor från släktingar.
Han kan ju iofs ha tonat ner sin autism när han berättat om den. Alternativt är det en själv- eller amatördiagnos.
Citera
2018-11-16, 10:54
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Mycket givande läsning. Stort tack! Det uppenbart att mördaren är på ungefär samma mognadsnivå som våldtäktspojken. En riktigt obehaglig historia och GM är inte den enda missanpassade dåren i FUP.

Kan inte läsa Fup:en. Mitt F-Secure SAFE hos Telia varnar för skadligt innehåll och har blockerat. Asch!!
Citera
2018-11-16, 11:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Fanns det vittnen? Iså fall ska de ha pisk o stå tillsvars att de inte ingrep (är väl brottligt nu)

Nu såg ju inte vittnet varken hur hon överfölls, våldtogs eller mördades, utan bara att två mysko män gick bakom henne. Man kan som sagt tycka att någon borde reagerat, men inte att de skulle vara medskyldiga i den mening som du syftar på.
Citera
2018-11-16, 11:03
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Kan inte läsa Fup:en. Mitt F-Secure SAFE hos Telia varnar för skadligt innehåll och har blockerat. Asch!!

Det är för att den lagts upp på skitsidan minfil som sprider massa skit. Själva pdf är helt ren och fin.
Citera
2018-11-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu såg ju inte vittnet varken hur hon överfölls, våldtogs eller mördades, utan bara att två mysko män gick bakom henne. Man kan som sagt tycka att någon borde reagerat, men inte att de skulle vara medskyldiga i den mening som du syftar på.
Okej missförstod lite..men dock..folk gemen är oerhört slöa o inne i sig själva. Ser man nåt underligt kan man stanna till, kolla läget. Men det är väl för mycket begärt av svensken..
Se på den stackars kvinnan som blev mördad i motionsspår, killen hade hängt där i timmar o verkat skum, tror ni nån joggare reagerade. Naee.
Nä i Sverige får man lita på sin egen förmåga, självförsvar o helst spray i fickan
Citera
2018-11-16, 11:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann

Försök igen. Varannan gång du försöker ladda ner så försöker minfil ladda ner nån skit från appstore i stället, och det är därför ditt antivirus säger till. Nästa gång funkar det.
Citera
2018-11-16, 12:58
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej missförstod lite..men dock..folk gemen är oerhört slöa o inne i sig själva. Ser man nåt underligt kan man stanna till, kolla läget. Men det är väl för mycket begärt av svensken..
Hur kan du rikta detta som om det vore något typiskt svenskt?? Det finns människor som blivit ihjälslagna på öppen gata i många andra länder utan att någon ens höjt så mycket som ett ögonbryn.

Med facit i hand så kanske man skulle ha anmält men polisen skulle förmodligen ryckt på axlarna åt det då sådana situationer säkert observeras dagligen och anmäls utan att någonting händer.

Men jag tror säkert att de som såg detta har det tillräckligt svårt just nu utan att man spär på det mer. Så låt det vara.
Citera
2018-11-16, 13:40
Medlem
illern1503s avatar
Rättvisa här innebär dödsstraff eller arbetsläger lång tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in