2018-07-31, 00:17
Medlem
holmen87s avatar
Blir inte förvånad om han är oskyldig. För att han är byns nyinflyttade ”skummis” som det snackas om och ryktas om. Det är mycket vanligt i mindre hålor. Och ”det är väl säkert han den skumma som smyger runt på nätterna” kan snabbt förvandlas till ”det var miffot som smyger på folk på nätterna som gjorde det”

Uttalandet från advokaten: ”Han är oskyldig och säker på att han snart är fri” (typ) - låter INTE som en ovan brottsling. Det låter som någon som är van med att ljuga i pressade situationer eller som en människa som är ärlig och helt oskyldig.
Senast redigerad av holmen87 2018-07-31 kl. 00:21. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-31, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zudden77
Nu tar det hus i helvete ..snacka om att pissa på fel folk..
oj -läste bakåt- du uttryckte dig kryptiskt i början av tråden.
Förstår ditt inlägg bättre nu- det som kommit fram i senaste rapporteringen.
Citera
2018-07-31, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmen87
Det är ju något som inte stämmer här. Det låter ju mer som att ”kompisen” har mördat tjejen i sus och dus, kommit hem, börjat nyktra till och inser vad han har gjort, tänker ut någon svag stackare han kan skylla på, ljuger ihop en story och förmedlar den till en närstående.
Och den närstående kanske rusade till brottsplatsen och larmar.
Citera
2018-07-31, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Tja.. Vansinnesattacker med kniv kan gå väldigt fort, och uppfattas som väldigt avskräckande. Den mest normala reaktionen (av otaliga videos från dylika händelser att döma) är nog att man, lite förvirrat, backar undan, för att sedan eventuellt springa därifrån.

Om ”kompisen” nu inte sprang därifrån, så kändes det kanske ändå inte så lägligt att ta upp telefonen och ringa 112 (”ringa polisen”), när man står bredvid en person med kniv, som just har huggit ihjäl en annan människa.

Hen kan ha lämnat platsen tillsammans med GM, under hot eller i alla fall med känslan av att inte ha något annat val.

Du beskriver helt klart möjliga scenarion. Många med mig här inne tänker nog att man själv hade gjort annorlunda, försökt avvärja attacken samt försöka rädda stackars BO om man själv stått bredvid som ev. yngre ''kamrat''. Kan ju mycket väl vara som du just beskriver det.
Citera
2018-07-31, 00:39
Medlem
Morduzas avatar
Mmmm, jag sa ju det, anklaga inte utan att ha fakta på fötterna Usch!!!
Citera
2018-07-31, 00:46
Medlem
holmen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza

Vad menar du?
Citera
2018-07-31, 00:55
Medlem
Men tidigare har det skrivits att han är anhållen på den högre misstankegraden, så det borde finnas mer bevisning än en tredjehandsstory från en "pundare".

Rolig sak att folk från början sa att hans skumma beteende, flytten till Fagersta mm var tecken på att denne kille skulle kunna begå mord, men nu ändras det till att det är denna skumma kille man skyller på efter ett mord
Jag tror att det är rätt kille i alla fall. Ska bli intressant att se om han är ensam gärningsman.

För de som fortfarande vill diskutera särskild/speciell händelse kanske det finns en tråd i språkvetenskap ni kan vända er till i stället?
Citera
2018-07-31, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morduza
Den killen det pratades om dom du försvarade sitter anhållen för mord. Det är ju visserligen inte fakta att han är skyldig för det, men hur förändrade det din inställning till mer negativ än innan och inte tvärt om?
Citera
2018-07-31, 01:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Låter fullkomligt rubbat, vilken otroligt sjuk händelse.
Funderar på om personen som GM var i sällskap med kan ha varit väldigt ung. En av de yngre förmågorna han sparkat boll med tex. Kanske har denne person blivit så chockad och skräckslagen att h*n först inte vågat berätta något alls, innan någon förälder fått personen att öppna sig.

Edit;
Tvåa på bollen..

Jag är tveksam till att en person i yngre tonåren får vara ute på nätterna fram till 4-tiden på morgonen för sina föräldrar.
Känns mer som att det är någon äldre. Det kan likväl vara kompisen som dödat BO och MGM med sin speciella personlighet är en bra syndabock att skylla på.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-31 kl. 01:10.
Citera
2018-07-31, 01:07
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag är tveksam till att en person i yngre tonåren får vara ute på nätterna fram till 4-tiden på morgonen för sina föräldrar.
Känns mer som att det är någon äldre. Det kan likväl vara kompisen som dödat BO och MGM med sin speciella personlighet är en bra syndabock att skylla på.

Och om föräldrarna inte känner till det? Jag vet om och var även själv ute till 04-05 som 12-13åring? I liknande storlek till håla.
Citera
2018-07-31, 01:09
Medlem
Hebrs avatar
Inlägget MGM skrivit på en av sina 6 vänners facebooklogg känns ju ändå hyffsat talande för vad han kan vara för typ av tomte. Knappast någon amfetamin-gangster som klippt bruden pga obetald skuld.

Om det nu är han som gjort det dvs.
Senast redigerad av Hebr 2018-07-31 kl. 01:11.
Citera
2018-07-31, 01:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Och om föräldrarna inte känner till det? Jag vet om och var även själv ute till 04-05 som 12-13åring? I liknande storlek till håla.

Jag har fortfarande svårt att tro att föräldrarna inte skulle känna till att deras barn inte är hemma en torsdag natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in