Jag har en känsla utav att en människa inte hade klarat av att begå mordet på Anders. Anders kanske kunde försvara sig rent fysiskt och de påstås att han har "kämpat" för sitt liv inne i saltlagret natten då Anders mördades.
Jag och Lilian pratade om olika motiv när de gäller på mordet och de finns många olika teorier om vad som hände i saltlagret den natten, och jag personligen har en stark teori.
Låt oss tänka på kvällen innan mordet på Anders, Lilian skjutsade hem Anders och flera kompisar och hon skrev i sin bok att de var negativ stämning i bilen och att hon reagerade på att en viss kompis var med i bilen (en skinnskalle) och den kompisen hade tidigare ringt hem till Anders men Anders hade inte velat prata med kompisen.
Anders hade sedan tillsammans med en kompis släppt av Lilian och han hade lovat att vara hemma inom en viss tid, men de tog dubbelt så lång tid. Varför gjorde de det? De behöver inte ha med mordet att göra, i boken står de att han var på bra humör när han kom hem och när han gick och lade sig.
På nyårsdagen, när Lilian och två kompisar hade åkt till Norra Hammarbyhamnen och saltlagret för att leta efter Anders. De var sista anhalten i sökandet efter Anders, de är en bit att gå från dåvarande Fryshuset till saltlagret, varför ville kompisarna att de skulle åka dit? Varför var den ena kompisen så angelägen om att lämna signalement om Anders när polisen undersökte platsen omkring en död man? Anders var 16 år gammal, en pojke var han.
Polisen lämnade inte ut uppgifter om hur Anders kropp såg ut efter mordet, men samma kompis sade att de hade hittat Anders och att han var helt "söndertrashad".
Hur kunde kompisen veta de innan de ens stod i tidningarna och rapporterades i tv på nyheterna?
Jag har en känsla utav att dessa kompisar är inblandade i mordet och kompisen som lämnade signalement kanske är en utav gärningsmännen eller gärningsmannen.
Vad heter kompisen?
Min teori gällande mordet är följande.
Runt en halvtimme innan midnatt anländer Anders till skinnskallelokalen och han hälsar på människorna i lokalen och köper sig en öl och sedan en till öl och sätter sig i baren och pratar med en person i baren, de skall enligt vad som har skrivits varit trevliga mot varandra och pratat helt normalt.
Efter midnatt ställer sig Anders i telefonkön för att ringa till Lilian och de pratar och enligt Lilian så lät Anders inte orolig eller rädd i rösten.
Jag vet inte, men de känns konstigt att han sade att Lilian absolut inte fick komma till lokalen vid den tidpunkten för att göra ett studiebesök, var han i fara redan då och ville han inte att Lilian skulle komma till lokalen?
Det sista spåret utav Anders är när han ringde Lilian, sedan dess hade ingen sett honom.
Jag tror att han efter samtalet gick ut ur lokalen tillsammans med en skinnskalle eller ett par tre stycken skinnskallar för att prata. De går en promenad till saltlagret, eftersom saltlagret är en mörk plats och utan insyn (?).
I saltlagret tror jag på en teori mycket starkt, jag tror att Anders antingen konfronteras med skinnskallarnas besvikelse över att Anders inte umgicks i skinnskallelokalen mer eller så har skinnskallarna fått reda på Anders judiska bakgrund och på grund utav detta har de mördat Anders.
Löftet om en demoinspelning var ett sätt att få ner Anders till skinnskallelokalen och detta tyder på att mordet var planerat och mördaren eller mördarna hade kanske till och med sig ett mordvapen (exempelvis en kniv) in till Stockholm City på nyårsafton.
Enligt polisen så blev Anders misshandlad på flera platser inne i saltlagret och de tyder på att han kanske försökte fly och komma undan gärningsmannen eller gärningsmännen och i boken står de även att en man som bor i närheten utav saltlagret hade hört ett hjärtskärande skrik inifrån saltlagret runt klockan 01.00, alltså en kort stund efter telefonsamtalet med Lilian.
När Anders var mördad så skar gärningsmannen eller gärningsmännen av handen med en kniv eller yxa och sedan lämnade de platsen.
Gällande den hand som har hittats i närheten utav den plats där saltlagret låg, om de är Anders hand och om de finns DNA på handen och påsen, kan man matcha de med DNA eller fingeravtryck från personerna som befann sig i skinnskallelokalen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fantombilden
Vad pekar på flertalet GM?